Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Tja, Mjällby gjorde ju sitt jobb, det är inte deras fel att dom andra i den gulsvarta koalitionen schabblade.
Japp, ekonomiskt så måste det ju varit det överlägset bästa som nånsin presterats, två försäljningar som båda väl var dom största i klubbens historia. Men jag hoppas dom tänker långsiktigt, vilket åtminstone gjordes i somras, så jag hoppas det fortsätter.
Men nej. Brorsson ska inte vara på någon position där han behöver slå passningar förbi någon motståndare där det kan resultera i farligheter. Allsvenskans sämsta passningsspelare? Undrar om han inte gör sig bäst som anfallare... Jesper Gustafson är perfekt i den rollen, stänger ytor som få andra och en godkänd passningsspelare på det. Kan man få Walta att stanna permanent så vore det perfekt.
Tror inte Torstensson har någon preferens för uppställning, av vad jag sett så kör han det som funkar bäst med spelarna som finns. Ett lite högre 3-5-2 funkar bra om man får ihop 3 spelare med dugliga fötter på mitten. Jesper Gustafson - Walta - Viktor Gustavsson/Adam Petersson skulle funka. Kanske Alexander Johansson? Löken såklart, men han håller inte en hel match längre. Övriga duger inte. Brorsson kan inte slå en passning som är längre än 3 meter, Jagne har en spelförståelse i trakterna av min mormor.
Rösler har kontrakt 2 år till, så om någon vill sno honom så får dom punga upp. Där hittades en guldklimp.
Och tack. Det märks ju att du är en av dom få på detta stället som faktiskt är intresserad av fotboll, inte bara av ett lag.

Sicken ohelig allians. Trodde inte det om dig.
Det är en vettig strategi, man vill etablera sig och slå underifrån, sedan absolut man kommer nog inte kunna utmana om guldet men att komma från ett tyvärr lite bortglömt del av landet och jobba med begränsade resurser är det imponerande att kunna hålla sig kvar år efter år i högsta ligan.
Aha, har tyvärr lite för dålig koll på Jesper Gustafson för att uttala mig. Men du har bra koll så jag köper det. Utöver mittfält vad mer behöver ni fylla på? Backlinjen känns som att man kommer behöva fylla på då man tappar två mittbackar (Eile och Rösler?). Men just det ja, ni har ju Wikström.
Hur blev det med Fenger, blir han permanent kvar hos er?
Citat:
Ursprungligen postat av
johnny_vicious
Hur fan kan Lagerbielke gå före Busanello som årets back? Helt sjukt.
Thelin före Rydström känns också segt, antifotboll mot fotboll och så belönas tränaren som inte bara en gång utan två lyckades missa guldet på grund av värdelös taktik.
Att Valdimarsson blir årets målvakt före Dahlin kan jag dock köpa.
Ogillar att man väljer att dela ut priser till spelare som endast lirat en halv säsong. Känns märkligt att man väljer att göra det. Man blir helt klart färgad av halvsäsongen, speciellt när Busanello åkte på en dipp under sommaren/tidig höst.
Nu är jag ganska tråkig men jag håller med dig om årets tränare, men av en annan anledning. Jag tycker att den tränare som vinner allsvenskan alltid bör vinna den titeln. Och tydligen så ligger förklaringen att rösterna skulle vara inne den 7:e november, så ur det perspektivet kan man förstå varför Thelin vann.
Min "kontroversiella" åsikt är att jag inte tycker att Nanasi borde ha vunnit årets spelare utan Rygaard. Landar ändå i att han haft en bättre säsong än Nanasi.