2023-11-14, 21:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Den som sa det, han va det. Det vill säga, det måste ha varit din mamma och pappa som var det.
Citera
2023-11-14, 21:32
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Sök på Copa90:s sida. Dyker upp andra youtube-killar som postas här och i interna grupper relaterade till oss. Sett DIF-videos. Lägger inte namnen på kreatörerna på minnet.

Citat:
https://youtu.be/fiPpSDkvrsI?si=sAvZK33kUWqVcxLP

Mkt roligare än Malmös. Så otroligt jävla kul video! Bästa någonsin? Kanske

Också Copa90:

Citat:
Malmö: Most dedicated fans in the world?
Citera
2023-11-14, 21:41
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Malmö behöver bli vassare framåt till nästa säsong. Dags att öppna plånboken och köpa en striker till forward.

Det tål att upprepas, stackars jävla allsvenskan om vi får in en ny anfallare av klass. Typ Rosenberg eller Colak.

Thelin har inte imponerat trots skytteliga-vinst. Många gånger han får bollen på fötterna och tappar den. Hände några gånger i guldfinalen. Fruktansvärt frustrerande att kolla på ibland.
Citera
2023-11-14, 21:47
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
https://youtu.be/fiPpSDkvrsI?si=sAvZK33kUWqVcxLP

Mkt roligare än Malmös. Så otroligt jävla kul video! Bästa någonsin? Kanske

Denna supras Malmö tar ju priset ! Tung som fan!
https://youtu.be/PgXopsGbxWs?si=pMHxdRdBtdXvL2nS
Citera
2023-11-14, 21:50
Moderator
easy_dans avatar
Ta supportertjafs här (FB) Supportersäsongen 2023

/Mod
Citera
2023-11-14, 22:37
Medlem
Citat:
Såg just att Nanasi har blivit utsedd till allsvenskans bäste spelare 2023.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ans-stora-pris

Kul! Grattis, Sebastian!
Kommer bli svårt behålla honom hela nästa säsong..
Citera
2023-11-15, 03:11
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Tja, Mjällby gjorde ju sitt jobb, det är inte deras fel att dom andra i den gulsvarta koalitionen schabblade.

Japp, ekonomiskt så måste det ju varit det överlägset bästa som nånsin presterats, två försäljningar som båda väl var dom största i klubbens historia. Men jag hoppas dom tänker långsiktigt, vilket åtminstone gjordes i somras, så jag hoppas det fortsätter.

Men nej. Brorsson ska inte vara på någon position där han behöver slå passningar förbi någon motståndare där det kan resultera i farligheter. Allsvenskans sämsta passningsspelare? Undrar om han inte gör sig bäst som anfallare... Jesper Gustafson är perfekt i den rollen, stänger ytor som få andra och en godkänd passningsspelare på det. Kan man få Walta att stanna permanent så vore det perfekt.
Tror inte Torstensson har någon preferens för uppställning, av vad jag sett så kör han det som funkar bäst med spelarna som finns. Ett lite högre 3-5-2 funkar bra om man får ihop 3 spelare med dugliga fötter på mitten. Jesper Gustafson - Walta - Viktor Gustavsson/Adam Petersson skulle funka. Kanske Alexander Johansson? Löken såklart, men han håller inte en hel match längre. Övriga duger inte. Brorsson kan inte slå en passning som är längre än 3 meter, Jagne har en spelförståelse i trakterna av min mormor.

Rösler har kontrakt 2 år till, så om någon vill sno honom så får dom punga upp. Där hittades en guldklimp.

Och tack. Det märks ju att du är en av dom få på detta stället som faktiskt är intresserad av fotboll, inte bara av ett lag.

Sicken ohelig allians. Trodde inte det om dig.

Det är en vettig strategi, man vill etablera sig och slå underifrån, sedan absolut man kommer nog inte kunna utmana om guldet men att komma från ett tyvärr lite bortglömt del av landet och jobba med begränsade resurser är det imponerande att kunna hålla sig kvar år efter år i högsta ligan.

Aha, har tyvärr lite för dålig koll på Jesper Gustafson för att uttala mig. Men du har bra koll så jag köper det. Utöver mittfält vad mer behöver ni fylla på? Backlinjen känns som att man kommer behöva fylla på då man tappar två mittbackar (Eile och Rösler?). Men just det ja, ni har ju Wikström.

Hur blev det med Fenger, blir han permanent kvar hos er?

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Hur fan kan Lagerbielke gå före Busanello som årets back? Helt sjukt.

Thelin före Rydström känns också segt, antifotboll mot fotboll och så belönas tränaren som inte bara en gång utan två lyckades missa guldet på grund av värdelös taktik.

Att Valdimarsson blir årets målvakt före Dahlin kan jag dock köpa.

Ogillar att man väljer att dela ut priser till spelare som endast lirat en halv säsong. Känns märkligt att man väljer att göra det. Man blir helt klart färgad av halvsäsongen, speciellt när Busanello åkte på en dipp under sommaren/tidig höst.

Nu är jag ganska tråkig men jag håller med dig om årets tränare, men av en annan anledning. Jag tycker att den tränare som vinner allsvenskan alltid bör vinna den titeln. Och tydligen så ligger förklaringen att rösterna skulle vara inne den 7:e november, så ur det perspektivet kan man förstå varför Thelin vann.

Min "kontroversiella" åsikt är att jag inte tycker att Nanasi borde ha vunnit årets spelare utan Rygaard. Landar ändå i att han haft en bättre säsong än Nanasi.
Citera
2023-11-15, 05:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Också Copa90:
Det vet vi ju inte stämmer. Du te.x. valde ju att vara med pappa och äta bullar och dricka kaffe före att gå på match.
Citera
2023-11-15, 07:44
Medlem
Minns att Trazke sa i våras att Nanasi är obeskrivligt usel.

Vad ska man då säga om alla de andra spelarna i allsvenskan, när nu Nanasi har blivit utsedd till allsvenskans bäste?
Citera
2023-11-15, 08:13
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Minns att Trazke sa i våras att Nanasi är obeskrivligt usel.

Vad ska man då säga om alla de andra spelarna i allsvenskan, när nu Nanasi har blivit utsedd till allsvenskans bäste?
Trazke sa också att Besara var tvärusel. Han vann poängligan (mål+assist) i årets Allsvenska i ett uselt Bajen.
Citera
2023-11-15, 08:24
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Trazke sa också att Besara var tvärusel. Han vann poängligan (mål+assist) i årets Allsvenska i ett uselt Bajen.
Han sa också att Molde är lätt som en plätt
Citera
2023-11-15, 08:25
Medlem
Jag måste krypa fram erkänna hade jättefel,var helt emot Taha värvning, såg varken i vsk eller Helsingborg vad den killen hade I MFF att göra,men satan vad fel jag hade,vill säga han var en av de bästa i MFF.
Va helt säker han skulle faila och få sina kyckling ben brutna..Men va fel man kan ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in