Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-04, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kanske jag som var otydlig men när jag skriver "sina polare" menar jag inte nödvändigtvis Masireh. Är ju flera inblandade i detta. Masireh är väl för övrigt uppvuxen i Göteborg?
Han kan väl betala sina polare utan att reppas av Universal? Och en övergång hem till sin moderklubb där han avser avsluta karriären borde han rimligen kunna ratta själv utan att Jadama går under.

Nej Quaison har alldeles tydligt slutat bry sig om sin moderklubb och tycker att en agent som han haft i fem år betyder mer än den klubb som fostrat honom och där fansen ger honom oändligt med kärlek.

En illojal horunge helt enkelt.
Citera
2023-11-04, 17:20
Såhär blir nog Häckens startelva imorgon.

Sonko.........Chilufya.........Layouni

Brusberg......Samuel G.......Dahbo

Totland....Hammar...Ousou.....Sandberg

.........Abrahamsson

Brusberg kommer nog gå före Ishaq. Skall bli otroligt spännande med en 18-åring och en 17-åring från start på sådana viktiga positioner mot just MFF. Elddop!

Man kan tro att mittfältet skulle vara våran svaghet imorgon med ett sådant manfall? Men icke, det är Sandberg. Som vanligt. Dahbo lär visa att han kommer vara våran bäste spelare nästa år.

Kul för övrigt att vi vid vinst imorgon slår allsvenskt rekord i antal hemmasegrar på en säsong. Under ett mellanår.
Citera
2023-11-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

.........Abrahamsson

Brusberg kommer nog gå före Ishaq. Skall bli otroligt spännande med en 18-åring och en 17-åring från start på sådana viktiga positioner mot just MFF. Elddop!

Man kan tro att mittfältet skulle vara våran svaghet imorgon med ett sådant manfall? Men icke, det är Sandberg. Som vanligt. Dahbo lär visa att han kommer vara våran bäste spelare nästa år.

Kul för övrigt att vi vid vinst imorgon slår allsvenskt rekord i antal hemmasegrar på en säsong. Under ett mellanår.
"Mellanår". Häcken har väl kommit topp 3 typ tre gånger genom historien?
Citera
2023-11-04, 18:23
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Varje år vi inte tar guld ses som ett mellanår nu. Dom kraven måste vi Häcken-supportrar kunna ha.
Citera
2023-11-04, 18:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Varje år vi inte tar guld ses som ett mellanår nu. Dom kraven måste vi Häcken-supportrar kunna ha.
Nu driver du va? Jag både tror och hoppas det. Inte ens MFF med en budget större än alla andra allsvenska lag tillsammans kan ha det kravet.
Citera
2023-11-04, 18:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Mellanår=sämre än förra året, bättre än nästa.
Citera
2023-11-04, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nu driver du va? Jag både tror och hoppas det. Inte ens MFF med en budget större än alla andra allsvenska lag tillsammans kan ha det kravet.

Trazke kör sitt snack hårdare och hårdare så det är omöjligt att veta snart när han driver eller om han tror det på riktigt.

Själv tror jag att Häcken skaffat sig en bra plattform, organisation, anläggning mm för att kunna vara med och bråka som en andrahandsfavorit då och då om de stora sviker som 2022.

Man kan göra en och annan toppsäsong.

Precis som Elfsborg.

Det jag känner i år är att man har haft djupa dalar. Men Häckens stora chanser kommer vara i cupen - inte att man kommer att leka hem den utan cupen passar lag som kan ta fram höga toppar och kan hoppas på att det råkar vara så under de trots allt mindre antal matcher som behövs för cuptitel. hemmaplan gynnsam lottning mm. Vi får se hur de närmaste åren blir. Men att Häcken låt oss säga på de kommande 5 åren tar i alla fall 2 kanske fler topp 4 placeringar ska väl inte vara omöjligt (24-28) som det ser ut just nu. Känns som det är flera lag som är relativt likvärdiga bakom MFF just nu.
Citera
2023-11-04, 19:00
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

.........Abrahamsson

Blir inte förvånad om ni tar poäng mot oss och skrotar våra guldchanser. Dahbo ser riktigt intressant ut av det lilla man sett. Hur är Brusberg? Sen Sonko på det...Ni är utan tvekan vårt stora hot framöver.

Attack kommer nog vara vårt bästa försvar imorgon så gäller att vi hela tiden går på er backlinje. Annars kommer det bli tufft.
Citera
2023-11-04, 19:09
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Blir inte förvånad om ni tar poäng mot oss och skrotar våra guldchanser. Dahbo ser riktigt intressant ut av det lilla man sett. Hur är Brusberg? Sen Sonko på det...Ni är utan tvekan vårt stora hot framöver.

Attack kommer nog vara vårt bästa försvar imorgon så gäller att vi hela tiden går på er backlinje. Annars kommer det bli tufft.
Vi får se hur eran "desperation" av vinst står sig mot spelsugna juniorer som kan spela utan press nu när 3:e platsen är klar och bara njuta egentligen.

Brusberg är trots sin ålder mer fysik än Dahbos briljans. Men han visar god teknik och spelförståelse också. Men som sagt, en eventuell spider skulle sträcka sig mer åt fysiken.

Sedan är jag lite splittrad. Jag ser helst en avgörande match i sista omgången mellan er och Elfsborg men jag vill verkligen vinna imorgon.
Citera
2023-11-04, 19:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vi får se hur eran "desperation" av vinst står sig mot spelsugna juniorer som kan spela utan press nu när 3:e platsen är klar och bara njuta egentligen.

Brusberg är trots sin ålder mer fysik än Dahbos briljans. Men han visar god teknik och spelförståelse också. Men som sagt, en eventuell spider skulle sträcka sig mer åt fysiken.

Sedan är jag lite splittrad. Jag ser helst en avgörande match i sista omgången mellan er och Elfsborg men jag vill verkligen vinna imorgon.

Det ska bli intressant att se er nu. Inte sett någon match med er sedan jag räknade bort er från guldstriden härom månaden.
Citera
2023-11-04, 19:55
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det ska bli intressant att se er nu. Inte sett någon match med er sedan jag räknade bort er från guldstriden härom månaden.
Kul! Då får du möjlighet att lära dig något. Finns stora kunskapsluckor där.
Citera
2023-11-04, 20:39
Medlem
TilhelmWells avatar
Vilken skitsäsong för Djurgården. Det känns som exakt varje spelare som var i truppen förra säsongen har gått ner sig den här säsongen. Det var ungefär samma känsla 2020 efter guldet 2019. Ingen av utespelarna kan vara helt säker på en given startplats 2024. Hoppas det bara är en tillfällig dipp i rekryteringen av Bosse för ingen av de spelarna som försvunnit sen i vintras har ersatts med liknande klass och vissa (ingen nämnd) är t o m rena katastrofer. I vissa matcher har man haft lite tur att man lyckats få med sig tre poäng, speciellt nu på hösten. Häcken hemma (1-0) var säsongens bästa insats.

Det värsta är att man förmodligen har slarvat bort en säsong av lagets fina UEFA-koefficient genom att missa topp tre. Å andra sidan känns det som om det är mer än 50% chans att något av topp fyra-lagen vinner Svenska Cupen 2024.

Det som kan väga upp den här misslyckade säsongen är om gröthalsarna missar guldet. Då har Djurgården iallafall bidragit med något positivt genom att ta fyra av sex poäng mot dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in