Citat:
Ursprungligen postat av
Ladusvalan55
När jag gick i gymnasiet tidigt 70-tal hade jag en lärarinna som gärna talade om forn elever. Han hade Tex. Haft Clark Olofsson som elev. Men hon nämnde också andra oftast utan att ange deras namn. En berättelse som delvis fastnade i mitt minne var om en elev som skrivit en uppsats om sina framtids drömmar. Han ville till USA och dit tänkte han ta sig genom att köra bil till Norge och där ta hyra på någon båt. Min lärare berättade att denne kille senare i livet skulles ha försvunnit spårlöst tillsammans med en kamrat.
Jag vet inte om detta var en av Dahlsjö "killarna" men vem vet!
Tack för ditt intressanta inlägg.
Du fick aldrig berättat för dig när detta skulle ha inträffat? Skulle detta ha skett i Göteborg? Du vet inte vilken skola detta skulle ha handlat om? Känner ganska bra till om olösta försvinnanden och det ovan nämnda fallet handlar dessutom om ett flerförsvinnande. Mig veterligen finns det inga andra olösta flerförsvinnanden i modern tid förutom fallet som denna tråd handlar om men kanske finns det något som inte har blivit uppmärksammat?
Den ende detta ev. skulle kunna passa in på är Kjell-Åke Johansson. Dock har det aldrig framkommit att han ville till USA. Däremot ville han gå ut till sjöss. Fast varför skulle han ha velat ta sig till Norge för att göra det? Vem skulle i s f hans kamrat ha varit?