Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-14, 17:26
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Hon har problem med ögonen....
Vill du utveckla?
2023-11-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vill du utveckla?
Nja. Hon blundar ofta med vänster öga. Kan vara medfött, och därför svårt i tävlingsmoment att vara enögd. Enkelt att göra eld på stranden, tuffare när repet skall brinna upp....
2023-11-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskel
Jag håller helt med dig om att huruvida Wilmer tar illa upp eller ej är irrelevant. Om Charlie menade det han sa som kränkande utöver "oskyldig" trash talk så spelar det ingen roll om Wilmer inte brydde sig, det är inte okej ändå. Det enda förmildrande i min syn är ifall Charlie inte förstod vad han sa, och jag lutar åt att det antagligen var så.
OFT : Unga manliga svenska samer är överrepresenterade i självmord. De ser ingen framtid.
2023-11-14, 18:13
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Och vad har svenskarna i sitt bagage? Är dom bättre tycker du? Supande, mördande, kvinnomisshandlare, torterare, tjuvar, förtryckare, mordbrännare osv osv.

Klart att det finns människor även bland samerna som inte beter sig bra, men procentuellt är jag helt övertygad om att svenskarna är mycket värre än samerna med tanke på domar och tidningsrubriker genom tiderna.

Svenskarna är absolut inte att lita på, se bara på värstingarna som varit med i Robinson och som är med. Psykopater och narcissister och sociopater. Eller bara dåliga människor helt enkelt. En del med domar för mordförsök och annat kriminellt som de begått efter Robinson.

Där ligger samer i lä. Du drar upp en person som exempel på samer med dålig vandel som varit med i Robinson. Fanns ju en pedofil också som är same, som var med, om det inte var han du menade, så då är det två. Tänk, hela två!

Så svenskar är också värda övergrepp då menar du: "är en naturlig konsekvens mot problematiska & egensinniga folk." För det är de verkligen, WT bland svenskarna. Problematiska och egensinniga.

Sen att samerna skulle vara så hatade i norr av alla, det stämmer inte. Det handlar som alltid om pengar: jakt- och fiskerätter. Och att WT-svenskarna där uppe terroriserar.

Nej, usch för WT-svenskarna, de är rent ut sagt äckliga och empatilösa var de än befinner sig.

Har samerna nånsin varit krigiska? Finns det några kända strider mellan samer och samer eller mellan samer och nybyggare/svenskar?

Som jag fattat det så har samerna skött sig själva men blivit bortdrivna från många bra platser som svenskarna har velat ha. Plus att de länge, i någorlunda nutid, blivit trakasserade, förföljda och nedvärderade på rent plågsamma sätt. Har de svarar med samma mynt? Var/när? Varför inte? Har storleken nån betydelse?
2023-11-14, 18:19
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Årtionden?
Du kan ingenting så det blir ganska meningslöst att prata med dig om historia och förhistoria. Kontinenterna satt ihop för mer än 100 miljoner år sedan.
Långt innan det ens fanns människor.

Jag svarade förövrigt inte på ditt påstående att svenskar kom från öst. Det är felaktigt, svenskar kom från söder och befolkade Sverige i takt med att inlandsisen smälte.
Jag som har finskt påbrå vet även att Finland består att två grupper som kommit dit, de från söder som kommit genom Sverige och de som kommit från öst.

Karma finns inte, det är magi du pratar om.
Och svenskar har inte varit värre än någon annan. Snarare har vi varit snällare än de flesta, förutom när vi var vikingar kanske.

Det var mongolerna som dödade en stor del av jordens befolkning och utrotade hela folk, varför har inte de blivit utrotade av karma?

Det handlar inte om att du har en annan världsbild utan att din inställning låter som någonting som kommer från en psykiskt sjuk person, och om du snackar om att det är karma att svenskar håller på att bli en minoritet i Sverige då bör du omyndigförklaras. Du är en fiende till Sverige.

Du kan utvisas var som helst, bara du inte bor i Sverige.

"Nuvarande karma speglas framförallt vad vi gör i närtid och inte för så länge sen."

Som sagt, du baserar dina åsikter på ren magi, på dina egna godtyckliga fantasier. Att 1900-talet är viktigt för dig är på grund av samma vänsterhjärntvätt jag beskrev innan där man i det här fallet ignorerar allt som hände innan 1900-talet för det är det enda sättet att rättfärdiga sin sinnessjuka ideologi. Att sådana som du har rösträtt är en tragedi.

Se den nya serien om Sveriges historia så kan du uppdatera ditt vetande. Enligt forskningen kom människor söderifrån, men också från norr/öster via norra Finland. Inlandsisen smälte nämligen norrifrån också. Surprise, surprise!
2023-11-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Svar -Ja. Bläddra några inlägg bak så finns det länkar till artiklar som bekräftar att han är same.
Han ser lite inavlade ut och pratar som en Same. Korthugget och konstig ordföljd. Ääääcktjön = action 😁🙈
2023-11-14, 18:28
Medlem
greta75s avatar
Hahaha, alla har sån jävla koll på stenåldersmänniskorna nu för de har sett "Historien om Sverige".

(Och "Life on our planet")
Senast redigerad av greta75 2023-11-14 kl. 19:18.
2023-11-14, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Årtionden?
Du kan ingenting så det blir ganska meningslöst att prata med dig om historia och förhistoria. Kontinenterna satt ihop för mer än 100 miljoner år sedan.
Långt innan det ens fanns människor.

Jag svarade förövrigt inte på ditt påstående att svenskar kom från öst. Det är felaktigt, svenskar kom från söder och befolkade Sverige i takt med att inlandsisen smälte.
Jag som har finskt påbrå vet även att Finland består att två grupper som kommit dit, de från söder som kommit genom Sverige och de som kommit från öst.

Karma finns inte, det är magi du pratar om.
Och svenskar har inte varit värre än någon annan. Snarare har vi varit snällare än de flesta, förutom när vi var vikingar kanske.

Det var mongolerna som dödade en stor del av jordens befolkning. Är det då karma om mongolerna skulle bli utrotade idag? Du svarade inte på den frågan.

Det handlar inte om att du har en annan världsbild utan att din inställning låter som någonting som kommer från en psykiskt sjuk person, och om du snackar om att det är karma att svenskar håller på att bli en minoritet i Sverige då bör du omyndigförklaras. Du är en fiende till Sverige.

Du kan utvisas var som helst, bara du inte bor i Sverige.

"Nuvarande karma speglas framförallt vad vi gör i närtid och inte för så länge sen."

Som sagt, du baserar dina åsikter på ren magi, på dina egna godtyckliga fantasier. Att sådana som du har rösträtt är en tragedi.

Haha, årtionden, ja det blev helt fel, men det fattar ju vem som helst. Utom du då...

Vi har verkligen inte samma världsbild. Det är vår inställning som skapar vår världsbild. Och bara för att jag inte ser saker på samma sätt som du så är jag si och så. Vem vill kommunicera med någon utifrån den utgångspunkten?

Du kanske kan få lite nya tankar om du kollar på denna länk, som handlar om Sveriges och Europas historia. https://www.flashback.org/t3568321 Historien om Sverige, vad missade de att ta upp?

I den länken tar de bland annat upp om kontinenter som hängde ihop. Jordbävningar kan orsaka stora förändringar när det gäller det. 100 miljoner år sen kontinenter hängde ihop? Så var det inte.

Folk som kom österifrån till Sverige talades det om i programmet. Folk kom till Sverige österifrån och bosatte sig här. Så att de stannade till i Finland och blev finnar är inget konstigt. Folk kom även söderifrån till Sverige. Kolla länken jag tipsade om innan. De blev svenskar när de väl bosatte sig här. Nya uppgifter har kommit att folk var mer kunniga än vad man känt till då de i Norrbotten kunde skapa stål för mer än 2000 år sedan. Nya uppgifter förändrar hela tiden historien. https://norrbottensmuseum.se/evenemang/utstaellningar/arkeologi-i-norrbotten.aspx

Enligt karmalagen så kan du återfödas som vilken etnicitet som helst, så det spelar ingen roll om du var mongol då. Du blir återfödd i det land och med de förutsättningar som finns för att du på bästa sätt ska betala av din karma och lära dig att inte göra om samma misstag igen. Och återfödelsen sker flera gånger, du har många liv i olika kulturer och i olika kroppar. En del minns, andra inte. Men du behöver inte tro på det, ingen tvingar dig.

Men som sagt var, det är ingen statisk sanning som presenteras angående vår historia. Bara hypoteser utifrån vårt sätt att tänka i dag och vad man känner till i dag.
Men du är ju så tvärsäker på att du vet allt.

Och denna diskussion är avslutad för min del. Vissa människor som vet allt, eller tror sig veta allt, är så tråkiga att kommunicera med, så det tar bara energi. Själv gillar jag att söka ny information. Och dina påhopp, du verkar inte vara en så trevlig människa.

Själv anser jag att det man vet ständigt expanderar utifrån ny kunskap. Och det gör livet roligt!
Ha det gott!
Senast redigerad av sirsia0 2023-11-14 kl. 18:43.
2023-11-14, 18:37
Bannlyst
Nu är det "Ääääcktjön" på Valles kanal, han och Tove släppte en video igår också med den handlade om förra veckan.
Nu verkar det som att de ska prata om den här veckan :
https://www.youtube.com/watch?v=ogplSrD1Bss
2023-11-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Men herre min je. Mammas snöflingebebis får inte härja runt som han vill för då blir mamma kränkt. Mammas perfekta barn får säga lappjävel och om någon kritiserar det är det mobbning. Kan tänka mig hur Charlie betedde sig på skolgården - och hur mamma skällde på lärarna när de sa ifrån.Nu vet man hur en berättigad otrevlig jättebebis blir till...

Länk eller skärmdump på curlingmamman?

Robinson 2023 analysgrupp på Facebook. Sök sedan på Hely Hagström.
2023-11-14, 19:27
Medlem
Kräks att se Tove, mer beräknande falsk fitta har jag aldrig sett i Robinson, knappt ens I livet.
2023-11-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0

I den länken tar de bland annat upp om kontinenter som hängde ihop. Jordbävningar kan orsaka stora förändringar när det gäller det. 100 miljoner år sen kontinenter hängde ihop? Så var det inte.

Efter en snabb googling så visade det sig att Pangea, superkontinenten där så gott som alls kontinenter satt ihop, började upplösas för ca 200 miljoner år sen. Så värst fel var han inte ute ändå...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in