Citat:
Ursprungligen postat av
mendokse
Årtionden?
Du kan ingenting så det blir ganska meningslöst att prata med dig om historia och förhistoria. Kontinenterna satt ihop för mer än 100 miljoner år sedan.
Långt innan det ens fanns människor.
Jag svarade förövrigt inte på ditt påstående att svenskar kom från öst. Det är felaktigt, svenskar kom från söder och befolkade Sverige i takt med att inlandsisen smälte.
Jag som har finskt påbrå vet även att Finland består att två grupper som kommit dit, de från söder som kommit genom Sverige och de som kommit från öst.
Karma finns inte, det är magi du pratar om.
Och svenskar har inte varit värre än någon annan. Snarare har vi varit snällare än de flesta, förutom när vi var vikingar kanske.
Det var mongolerna som dödade en stor del av jordens befolkning. Är det då karma om mongolerna skulle bli utrotade idag? Du svarade inte på den frågan.
Det handlar inte om att du har en annan världsbild utan att din inställning låter som någonting som kommer från en psykiskt sjuk person, och om du snackar om att det är karma att svenskar håller på att bli en minoritet i Sverige då bör du omyndigförklaras. Du är en fiende till Sverige.
Du kan utvisas var som helst, bara du inte bor i Sverige.
"Nuvarande karma speglas framförallt vad vi gör i närtid och inte för så länge sen."
Som sagt, du baserar dina åsikter på ren magi, på dina egna godtyckliga fantasier. Att sådana som du har rösträtt är en tragedi.
Haha, årtionden, ja det blev helt fel, men det fattar ju vem som helst. Utom du då...
Vi har verkligen inte samma världsbild. Det är vår inställning som skapar vår världsbild. Och bara för att jag inte ser saker på samma sätt som du så är jag si och så. Vem vill kommunicera med någon utifrån den utgångspunkten?
Du kanske kan få lite nya tankar om du kollar på denna länk, som handlar om Sveriges och Europas historia.
https://www.flashback.org/t3568321 Historien om Sverige, vad missade de att ta upp?
I den länken tar de bland annat upp om kontinenter som hängde ihop. Jordbävningar kan orsaka stora förändringar när det gäller det. 100 miljoner år sen kontinenter hängde ihop? Så var det inte.
Folk som kom österifrån till Sverige talades det om i programmet. Folk kom till Sverige österifrån och bosatte sig här. Så att de stannade till i Finland och blev finnar är inget konstigt. Folk kom även söderifrån till Sverige. Kolla länken jag tipsade om innan. De blev svenskar när de väl bosatte sig här. Nya uppgifter har kommit att folk var mer kunniga än vad man känt till då de i Norrbotten kunde skapa stål för mer än 2000 år sedan. Nya uppgifter förändrar hela tiden historien.
https://norrbottensmuseum.se/evenemang/utstaellningar/arkeologi-i-norrbotten.aspx
Enligt karmalagen så kan du återfödas som vilken etnicitet som helst, så det spelar ingen roll om du var mongol då. Du blir återfödd i det land och med de förutsättningar som finns för att du på bästa sätt ska betala av din karma och lära dig att inte göra om samma misstag igen. Och återfödelsen sker flera gånger, du har många liv i olika kulturer och i olika kroppar. En del minns, andra inte. Men du behöver inte tro på det, ingen tvingar dig.
Men som sagt var, det är ingen statisk sanning som presenteras angående vår historia. Bara hypoteser utifrån vårt sätt att tänka i dag och vad man känner till i dag.
Men du är ju så tvärsäker på att du vet allt.
Och denna diskussion är avslutad för min del. Vissa människor som vet allt, eller tror sig veta allt, är så tråkiga att kommunicera med, så det tar bara energi. Själv gillar jag att söka ny information. Och dina påhopp, du verkar inte vara en så trevlig människa.
Själv anser jag att det man vet ständigt expanderar utifrån ny kunskap. Och det gör livet roligt!
Ha det gott!