Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-14, 19:32
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Kräks att se Tove, mer beräknande falsk fitta har jag aldrig sett i Robinson, knappt ens I livet.

"Influencersgenerationen" som hon tillhör har detta beteende som standard i många fall. Förstår inte att många blir så förvånade.

Däremot vinner hon tävlingar, så hon är värdig på det sättet.
2023-11-14, 19:37
Medlem
Crapmagics avatar
Emilia har funnit "bärs" Trashigt ordval, säger man bärs istället för öl så betyder det att man är ute efter att bli full

Wilmer och tanten har mötts i att dom har likartad dialekt, minst gemensamma nämnare

Sluta säga "nice" sluta säg "amazing"

Sluta tramsa om flockimmunitet

Den som tog fel låda får själv krypa ner i lådan igen och flygas hem till Sverige
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-14 kl. 19:57.
2023-11-14, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
Efter en snabb googling så visade det sig att Pangea, superkontinenten där så gott som alls kontinenter satt ihop, började upplösas för ca 200 miljoner år sen. Så värst fel var han inte ute ändå...

Ja vem vet... Själv tror jag på teorin att indianerna tog sig över nån gång till vad som är Skandinavien idag. Eller till Island och därifrån ner hit. Kulturen är så lika. Hade varit intressant att se samernas genetiska härstamning. Då hade mysteriet varit löst.

Jag tror inte vi vet allt, tider så långt bort som det skulle kunna röra sig om, och inte miljoner år då utan tidig civilisation här, kanske civilisationer vi inte känner till som kommit och gått, vi har haft delfiner här en gång i tiden och mycket varmare klimat, allt är föränderligt i naturen. Indianernas civilisation kan ju också funnits tidigare än vår. Avstånden kanske inte var så långa, de kanske hade en avancerad kultur som inte är känd ännu... Möjligheterna är många. Pusslet är inte lagt ännu.
2023-11-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
"Influencersgenerationen" som hon tillhör har detta beteende som standard i många fall. Förstår inte att många blir så förvånade.

Däremot vinner hon tävlingar, så hon är värdig på det sättet.

Första örådet hon inte är immun så ryker hon, ja tyvärr tillhör hon den förlorade generationen som tjänar pengar på dynga, man hoppas sådana får motgång och tvingas jobba hårt som de flesta andra. 🤑
2023-11-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ja vem vet... Själv tror jag på teorin att indianerna tog sig över nån gång till vad som är Skandinavien idag. Eller till Island och därifrån ner hit. Kulturen är så lika. Hade varit intressant att se samernas genetiska härstamning. Då hade mysteriet varit löst.

Jag tror inte vi vet allt, tider så långt bort som det skulle kunna röra sig om, och inte miljoner år då utan tidig civilisation här, kanske civilisationer vi inte känner till som kommit och gått, vi har haft delfiner här en gång i tiden och mycket varmare klimat, allt är föränderligt i naturen. Indianernas civilisation kan ju också funnits tidigare än vår. Avstånden kanske inte var så långa, de kanske hade en avancerad kultur som inte är känd ännu... Möjligheterna är många. Pusslet är inte lagt ännu.

Man får ändå ge dig lite cred för ditt enomrna självförtroende. Du jämställer dina haltande teorier med vetenskapen.
Men vv notera att Pangea började glida isär för ca 200 miljoner år sedan. Människan beräknas ha uppstått ca 200.000 år sedan i Afrika. Så du blandar tid och rum.
Trolig väg mot Skandinavium borde ha varit framförallt från syd, föga troligt från Amerika... Så länge inga anndra vetenskapliga teorier har nån form av stöd så håller jag mig till dagens vetenskap. Jag är ledsen...
2023-11-14, 20:41
Bannlyst
Haha, Tove. Hon kan inte gå med på att han bjöd på vinsten: https://gofile.io/d/a7lR3u
Men jag tror fan att Emilio kan ha kört en fuling där för att bli av med skulden.
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-14 kl. 21:05.
2023-11-14, 20:52
Medlem
plumba69s avatar
Vad trött jag är på negerbögen. Vartannat ord han säger är f*cking
2023-11-14, 20:57
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Vad trött jag är på negerbögen. Vartannat ord han säger är f*cking
Är inte varje ord han säger f*cking? Helt meningslös person.
2023-11-14, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
Man får ändå ge dig lite cred för ditt enomrna självförtroende. Du jämställer dina haltande teorier med vetenskapen.
Men vv notera att Pangea började glida isär för ca 200 miljoner år sedan. Människan beräknas ha uppstått ca 200.000 år sedan i Afrika. Så du blandar tid och rum.
Trolig väg mot Skandinavium borde ha varit framförallt från syd, föga troligt från Amerika... Så länge inga anndra vetenskapliga teorier har nån form av stöd så håller jag mig till dagens vetenskap. Jag är ledsen...

Det finns vetenskapliga teorier som haltar, som teorin om Afrika och människans ursprung där. Man får söka lite för att hitta alternativen, eller så dyker dom bara upp på ens väg. Vetenskapsmännen tror inte alla på samma sak heller, då det bara är teorier.

Själv bryr jag mig inte så mycket faktiskt. Tänkte för en stund att samernas ursprung också kan ha kommit från öst, från nomadfolken där och blandats med folk som kom från norr eller väst. Allt är en enda smältdegel egentligen, genom tiderna. Men i samernas kultur finns nyckeln och i deras gener.

Själv har jag gener från den lilla grupp av jägarfolk i Mellansverige de upptäckt som kom hit för många tusen år sen, och den genetiska linjen är nånting de nyss upptäckt med hjälp av nya metoder. Så allt förändras. Handlar inte så mycket om mitt självförtroende utan mer om att jag lyssnar på olika forskares teorier och snöar inte fast i några enstaka.
Senast redigerad av sirsia0 2023-11-14 kl. 21:25.
2023-11-14, 21:10
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShpongleDMT
Vi får inte heller glömma att Sinlo har en nära vän inom produktionen:
(FB) Robinson 2023 Höst (Filippinerna)

2023-11-14, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vi får inte heller glömma att Sinlo har en nära vän inom produktionen:
(FB) Robinson 2023 Höst (Filippinerna)

Haha juste, han har ju rätt varje säsong.
2023-11-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShpongleDMT
Hoppas innerligt att du har rätt... vilken falsk människa, förstår att det är ett spel, men.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in