Citat:
Ursprungligen postat av
Tompaaik1
Man får ändå ge dig lite cred för ditt enomrna självförtroende. Du jämställer dina haltande teorier med vetenskapen.
Men vv notera att Pangea började glida isär för ca 200 miljoner år sedan. Människan beräknas ha uppstått ca 200.000 år sedan i Afrika. Så du blandar tid och rum.
Trolig väg mot Skandinavium borde ha varit framförallt från syd, föga troligt från Amerika... Så länge inga anndra vetenskapliga teorier har nån form av stöd så håller jag mig till dagens vetenskap. Jag är ledsen...
Det finns vetenskapliga teorier som haltar, som teorin om Afrika och människans ursprung där. Man får söka lite för att hitta alternativen, eller så dyker dom bara upp på ens väg. Vetenskapsmännen tror inte alla på samma sak heller, då det bara är teorier.
Själv bryr jag mig inte så mycket faktiskt. Tänkte för en stund att samernas ursprung också kan ha kommit från öst, från nomadfolken där och blandats med folk som kom från norr eller väst. Allt är en enda smältdegel egentligen, genom tiderna. Men i samernas kultur finns nyckeln och i deras gener.
Själv har jag gener från den lilla grupp av jägarfolk i Mellansverige de upptäckt som kom hit för många tusen år sen, och den genetiska linjen är nånting de nyss upptäckt med hjälp av nya metoder. Så allt förändras. Handlar inte så mycket om mitt självförtroende utan mer om att jag lyssnar på olika forskares teorier och snöar inte fast i några enstaka.