Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Skånejävel eller danskjävel, övertygad om att man inte hade åkt ut för det..

Lappjävlarna och fakesamerna är gjorda av sämre virke, det är sen gammalt..
Väldigt genomskinligt hur Wilmer i synken "låtsades" vara kränkt av det Charlie sagt!
2023-11-14, 10:25
Medlem
whatthefucks avatar
Att känns sig kränkt är ju så individuellt tycker jag. Tydligen så är lappjävel ett ord som kränker.
Men om man inte vet att det är ett kränkande ord?!
Att man säger det på skoj. Som ett skämt.
Om man ber om ursäkt för att man sagt det och förklara att man inte visste att man inte ska säga så?! Borde det inte vara under kategorin okunskap eller ren klumpighet?!
Gör om gör rätt typ.

Sen förstärker ordet jävel själva ordet såklart.
Jag kan förstå att det låter illa för samerna osv. Men kan han inte få chansen att rätta till det hela nu när han inte visste att det var så laddat med att säga Lapp.

Jag är dock glad att Charlie åkte ut, men samtidigt gjorde han bra tv.
Jag är kluven...
2023-11-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Att känns sig kränkt är ju så individuellt tycker jag. Tydligen så är lappjävel ett ord som kränker.
Om man ber om ursäkt för att man sagt det och förklara att man inte visste att man inte ska säga så?! Borde det inte vara under kategorin okunskap eller ren klumpighet?!
Gör om gör rätt typ.

Jag kan förstå att det låter illa för samerna osv. Men kan han inte få chansen att rätta till det hela nu när han inte visste att det var så laddat med att säga Lapp.

Jag är kluven...

Intention verkar inte spela någon roll längre. Jag tror bara att Charlie såg det som ett skämt. Alla vet inte att lapp är något man absolut inte längre får säga.

Samma som han Peter förra säsongen som åkte ut för att han sade negress. Han visste inte ens vad han åkte ut för förrän han kom hem och visste väl inte att det var så laddat.

Jag kan tycka att en ursäkt borde räcka… Det här med att man ska skicka hem folk till Sverige för att man säger fel ord känns helt absurt men de har ju gjort det till praxis nu tyvärr.
2023-11-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Nu har Charlies mamma lagt ett inlägg på Facebook om att det är mobbing av Charlie.

Sluta missbrukanordet MOBBING!

Det är vuxna människor som är med i ett spel där det handlar om att spela socialt, gruppera sig, alliera sig, rösta ut, luras osv.

Det är ingen överlevnadstävling längre.

Vad man kan se på mamman ser hon sydamerikansk/amerikansk native ut…………undra vad Charlie har för rötter?

Men herre min je. Mammas snöflingebebis får inte härja runt som han vill för då blir mamma kränkt. Mammas perfekta barn får säga lappjävel och om någon kritiserar det är det mobbning. Kan tänka mig hur Charlie betedde sig på skolgården - och hur mamma skällde på lärarna när de sa ifrån.Nu vet man hur en berättigad otrevlig jättebebis blir till...

Länk eller skärmdump på curlingmamman?
2023-11-14, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Nu är Toves insta låst. Den har blivit det under dagen. Nån som vet varför?

Hon klarar naturligvis inte av att typ 90% av alla tittare sett igenom henne bara de som stryker Tove medhårs och som hon lätt kan manipulera är välkomna på hennes Insta
2023-11-14, 10:56
Medlem
Ni som tycker lappjävel kan likställas med danskjävel eller svenskjävel är historielösa. Skillnaden är att samerna, Sveriges ursprungsbefolkningen, förtryckts och utsätts för rasbiologi som tex tvångssterilisering och stöld av barn som satts i internatskola för att bli försvenskade. Det har inte danskar och svenskar.

Om Charlie använde ordet som en förolämpning ska han diskas. Fattade han inte hur laddat ordet är och bara försökte vara lite skojig så ska han be om ursäkt.

Jag tycker han var tråkig och han skulle ha åkt ut förr eller senare eftersom det bara var Pelle som gillade honom. Så sluta böla över diskningen.
2023-11-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Gör om gör rätt typ.

Jag är kluven...
Charlie är stark fysiskt men det hade inte räckt i en final med pussel mm.

Sedan är det så korkat att han efter andra Robinson (oavsett programledare) inte fattat att man får säga i princip vad som helst men inte ska säga något om etnicitet

Charlie är för korkad och impulsiv att säga jävla norrlänning istället för då hade han klarat sig.

Så ja Tove hade rätt Charlie hade aldrig vunnit Robinson ändå
2023-11-14, 11:44
Medlem
Castingregelbok för TV4:
- Minst en bög
- minst en flata
- 2-3 feminister
- 1 tant
- 1 gubbe
- 1-2 tuttlisor
- minst en färgad
- 1-2 från orten
- 1-2 överviktiga män

Sen ser vi till att köra 80% statiska tävlingsmoment så att en kvinna vinner robinson i år! Jippie!
2023-11-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Intention verkar inte spela någon roll längre. Jag tror bara att Charlie såg det som ett skämt. Alla vet inte att lapp är något man absolut inte längre får säga.

Samma som han Peter förra säsongen som åkte ut för att han sade negress. Han visste inte ens vad han åkte ut för förrän han kom hem och visste väl inte att det var så laddat.

Jag kan tycka att en ursäkt borde räcka… Det här med att man ska skicka hem folk till Sverige för att man säger fel ord känns helt absurt men de har ju gjort det till praxis nu tyvärr.

Man får inte säga lapp men hela landskapet heter ju LAPPLAND...!?

Ska du eller jag stämma den svenska staten?
2023-11-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hon går under radarn hela tiden!
Tillsammans med Johan och Daniella. Utan profil, ointressanta-vad fanär dom för inkompetenta för att förstå att dom inte har där att göra
2023-11-14, 11:49
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Ni som tycker lappjävel kan likställas med danskjävel eller svenskjävel är historielösa. Skillnaden är att samerna, Sveriges ursprungsbefolkningen, förtryckts och utsätts för rasbiologi som tex tvångssterilisering och stöld av barn som satts i internatskola för att bli försvenskade. Det har inte danskar och svenskar.

Om Charlie använde ordet som en förolämpning ska han diskas. Fattade han inte hur laddat ordet är och bara försökte vara lite skojig så ska han be om ursäkt.

Jag tycker han var tråkig och han skulle ha åkt ut förr eller senare eftersom det bara var Pelle som gillade honom. Så sluta böla över diskningen.

Är du som är historielös om du kallar samerna för Sveriges ursprungsbefolkning. Svenskarna var i Sverige tusentals år innan samerna då svenskarna vandrade in från söder. Samerna kom först när inlandsisen smält så långt att de kunde vandra in från öst.
2023-11-14, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Är du som är historielös om du kallar samerna för Sveriges ursprungsbefolkning. Svenskarna var i Sverige tusentals år innan samerna då svenskarna vandrade in från söder. Samerna kom först när inlandsisen smält så långt att de kunde vandra in från öst.

Nu var det ju inte det hen hänvisade till utan övergreppen mot samerna med tvångssterilisering och försvenskning av barnen i internatskolor. Syftet var att utplåna deras kultur. Därför är ordet laddat.

Det ordet är ju inte laddat kring vilka som var ursprungsbefolkning. Vad spelar det för roll vem som kom först och har man koll på det till 100% vad som hände för flera tusen år sen? Det hela handlar om en etnicitet i minoritet och förföljelsen av den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in