Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Så jävla löjligt att skicka ut Charlie för det där, har själv samiskt påbrå och känner folk som har det. Absolut ingen skulle bry sig att bli kallad "lappjävel" som en skämtsam kommentar förutom dom som är fanatiker och håller på med "rättvisa för alla samer" som hobby. Kan lova att Wilmer och hans kompisar har/haft skämtsam jargong om såna saker med sina bekanta. Men tror inte det ens är han som tagit upp det utan det lär vara Tove och gammeltanten(glömt vad hon heter) för att få ut han.

Alla robinson deltagare vet ju att han har en sån jargong och inte ens menar något med det. Tycker det är fint att Pelle stod upp för charlie medans Tove vågade ta ton precis när han ska åka. Otroligt kasst att Karolina får komma tillbaka precis när hon blivit utröstad. Tycker f.ö Petra verkligen inte är en bra programledare för det här programmet, känns verkligen som att hon läser exakt det som står i manus och tillägger ingeting alls själv som känslor osv.

Sara i gränslandet sitter och klagar på allt Magnus och Franz gör hela tiden, och hon påstår dom surrar om samma saker hela tiden. Jag tycker det mest är hon som drar upp exakt samma saker hela tiden. Kanske dags för självrannsakan?

Dom enda värdiga vinnare nu kvar är Pelle,Magnus,Franz,Daniella enligt mig.
Vi norrbottningar säger ju skåneblattar- o fjollträskare.... det har alltid funkat. Håller med. Men, skedde detta redan på första dagen(låter bibliskt...) å man väntar så länge. Galet!
2023-11-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Buhu. Som taget ur en vänsterliberal skolbok.

Samer är fortfarande ngt av norra sveriges zigenare. De är illa omtyckta pga deras egoism, svagbegåvning & svekfulla lynne. De är generellt sett tjuvaktiga & använder sin renknullarkultur till att rättfärdiga sina orimliga territoriella krav.

Wilmer ÄR en svekfull lappjävel oavsett vad du än må tycka. Att han är en lappjävel är precis lika självklart som att Ylwa är en skrynklig käring. Lika självklart som att Danielas näsa är gigantisk. Lika självklart som att Saras ögon sitter alltför tätt. Lika självklart som att Ken är neger & bög osv.

Sluta var så jävla lättkränkt, jävla vänstertomte.
Kör du skoter ?
2023-11-14, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Du är ju bara en egoistisk knasboll som får konto efter konto avstängda för du kan bli så otrevlig mot andra.

Edit: Jag har aldrig stängt av nån, ditt PM kommer nog från nån annan, i sinom tid. För du kan ju inte sluta vara otrevlig. Undrar vad det ger dig, är kanske nån form av OCD eller nåt sånt. Tur man inte har dina problem...

Du kan ju vara snäll och rar, varför inte satsa på det istället? Ge andra lite positivitet och glädje? Stå emot dina dåliga tankar som du vill rikta mot andra.

Jag skrev inte det att du skulle skriva analyser om Robinson som ironi, jag tycker att du för det mesta har givande analyser om det som händer i programmet. Och de inläggen är roliga att läsa.
Jaha "tillägg" vad roligt
Jag försöker sprida glädje och skratt men ofta kommer folk som blivit kränkta över saker jag har skrivit om deras favoriter. Det är inget jag kan rå över.

Tack för komplimangen på slutet Och vet du vad: Sara är helt okej hon också, det var inte så farligt så som hon sålde ut sig själv och sin vän för lite uppmärksamhet från mongot.. Hon har varit helt okej på Gränslandet, snart har alla gömt det där andra
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-14 kl. 16:50.
2023-11-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uraniumdick
Castingregelbok för TV4:
- Minst en bög
- minst en flata
- 2-3 feminister
- 1 tant
- 1 gubbe
- 1-2 tuttlisor
- minst en färgad
- 1-2 från orten
- 1-2 överviktiga män

Sen ser vi till att köra 80% statiska tävlingsmoment så att en kvinna vinner robinson i år! Jippie!
Du glömde, minst en från innerstan i Fjollträsk.....
2023-11-14, 16:59
Medlem
Är Wilmer same ? En enkel fråga.
2023-11-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Man kallar alla i Norrland lappar men alla lappar är inte same folk.
Börje Salming var lapp från kiruna men liten del i släkten var samiska kom det fram på TV program där man kollar dna och släkt långt bakåt.
Börje var same. Punkt. Snacka inte skit om vår legendar!
2023-11-14, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShpongleDMT
Jaha "tillägg" vad roligt
Jag försöker sprida glädje och skratt men ofta kommer folk som blivit kränkta över saker jag har skrivit om deras favoriter. Det är inget jag kan rå över.

Tack för komplimangen på slutet Och vet du vad: Sara är helt okej hon också, det var inte så farligt så som hon sålde ut sig själv och sin vän för lite uppmärksamhet från mongot.. Hon har varit helt okej på Gränslandet, snart har alla gömt det där andra

Strunta i dom, är väl bara fjortisar som samlar på favoriter? Och bli kränkta över kritik av dom

Ja du kommer ihåg att jag gillar Sara och hennes positiva energi Vem fler har en sån positiv energi? Som lyser upp tillvaron när de kommer i bild? Som Charlie sa: "Här kommer ljuset."

Emilia kan också sprida good vibes.

Men favoriter... Folk får tycka vad de vill om deltagarna.
2023-11-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Lite märkligt att de bägge fortsätter kriga mot varandra... De måste ju varit tillsammans eller nått...
Botox o fillers har fått ett nytt ansikte.....
2023-11-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Är Wilmer same ? En enkel fråga.

Svar -Ja. Bläddra några inlägg bak så finns det länkar till artiklar som bekräftar att han är same.
2023-11-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Saras bikini-underdel i Gränslandet har mycket kortare avstånd mellan båda ändar än hennes ögon när som helst kan en läpp trilla ut tror jag.

Skulle man kunna få besvära om en GIF-bild på eländet? medan tid fortfarande finns
Hon har problem med ögonen....
2023-11-14, 17:19
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Kontinenterna var en gång sammankopplade enligt vetenskapen för ett par årtionden sen, därav den teorin. Naturligtvis kan det vara så att de kommer från öst också, det som är Mongoliet idag är väl då det jag mest tänker på utseendemässigt. fast de är för runda i ansiktet. Eller nåt närbesläktat folk från de stäpptrakterna, närmare Ryssland än Kina.

Varför läser du in att jag skulle glädjas över den annalkande faran att svenskars majoritet hotas? Det är ju djupt tragiskt att politikerna har låtit detta ske för att vi ska bli ett multikulturellt land. Det är fakta som jag säger kommer att ske om inte nåt görs. Karma slår för övrigt alltid tillbaka, har svenskar behandlat andra och varandra dåligt så får man smaka på samma mynt. Gäller både individen och gruppen. Det är en universiell lag. Take it or leave it, spelar ingen roll, lidandet kommer som ett brev på posten oavsett ras. Du överreagerar känslomässigt och tolkar in saker jag inte menar.

Tvärtom är jag mot idén att alla vita är onda, det är en absurd tanke. Karma slår mot alla oavsett hud-, ögon- och hårfärg. Det enda som avgör vilket öde man får är hur goda gärningar man gjort. Det är karmats grundprincip. Har inget med ras att göra.

Jag tycker inte att övergreppen mot samerna är överdrivna. Tänker inte upprepa vad svenskar gjort och gör mot dom. Har jag och andra skrivit om tidigare, men det verkar inte gå in.

Ja det var också karma det som hände gällande mongolerna på den tiden, allt det som hänt historiskt överallt på jorden genom tiderna är karma som utspelas. Kineserna kunde också vara grymma. Det som utspelats historiskt har varit en ändlös kamp mellan människor om landområden och kapital och våld har utövats i olika former mot varandra.

Nuvarande karma speglas framförallt vad vi gör i närtid och inte för så länge sen. Det var i början på 1900-talet som många övergrepp mot samerna hände, det är bara några få generationer bort.

Så jag borde utvisas eller sättas på mentalsjuk tycker du? Du verkar inte klara av att andra har en annorlunda världsbild än dig själv, typiskt för den intoleranta människan som gärna spärrar in dissidenter i olika diktaturers. Och allt utifrån att du missuppfattat mina ord. Farlig inställning.

Vilket land borde jag utvisas till enligt dig? Född svensk av genetiskt svenska föräldrar. Berätta gärna vilket land jag ska utvisas till, eller vilket mentalsjukhus jag hör hemma i, utifrån mina förmodade vänsteridéer? Ska jag hjärntvättas där tycker du, som man gör i Kina, så att jag tänker som diktaturen som råder där? Men du verkar vara av det mer fascistiska slaget, då du hatar vänstern och vill spärra in folk pga av deras tankar.

Du är verkligen känslosam, du måste vara ung. Annars är det för det mesta vänstern som brukar hålla på som du gör när de inte klarar av att andra inte är postmodernistiska som dom. Vilken värld vi lever i.

Suck säger jag bara.

Årtionden?
Du kan ingenting så det blir ganska meningslöst att prata med dig om historia och förhistoria. Kontinenterna satt ihop för mer än 100 miljoner år sedan.
Långt innan det ens fanns människor.

Jag svarade förövrigt inte på ditt påstående att svenskar kom från öst. Det är felaktigt, svenskar kom från söder och befolkade Sverige i takt med att inlandsisen smälte.
Jag som har finskt påbrå vet även att Finland består att två grupper som kommit dit, de från söder som kommit genom Sverige och de som kommit från öst.

Karma finns inte, det är magi du pratar om.
Och svenskar har inte varit värre än någon annan. Snarare har vi varit snällare än de flesta, förutom när vi var vikingar kanske.

Det var mongolerna som dödade en stor del av jordens befolkning och utrotade hela folk, varför har inte de blivit utrotade av karma?

Det handlar inte om att du har en annan världsbild utan att din inställning låter som någonting som kommer från en psykiskt sjuk person, och om du snackar om att det är karma att svenskar håller på att bli en minoritet i Sverige då bör du omyndigförklaras. Du är en fiende till Sverige.

Du kan utvisas var som helst, bara du inte bor i Sverige.

"Nuvarande karma speglas framförallt vad vi gör i närtid och inte för så länge sen."

Som sagt, du baserar dina åsikter på ren magi, på dina egna godtyckliga fantasier. Att 1900-talet är viktigt för dig är på grund av samma vänsterhjärntvätt jag beskrev innan där man i det här fallet ignorerar allt som hände innan 1900-talet för det är det enda sättet att rättfärdiga sin sinnessjuka ideologi. Att sådana som du har rösträtt är en tragedi.
Senast redigerad av mendokse 2023-11-14 kl. 17:46.
2023-11-14, 17:21
Medlem
Citat:
Jag förstår, har själv inte upplevt den jargongen i den miljö jag vistas i. Huvudsaken alla är med på det, frågan är om Wilmer var med på det?

Ingen som vet, inget som kommit fram. Han lever i en helt annan kontext i Kiruna där ordet lappjävel inte är så välkommet. Kanske. Beror på hur mycket same han identifierar sig med och hur försvenskad han blivit. Om han har renar och lever det livet vid sidan av gruvarbetet. Hur hans omgivning ser på det och hur andra i hans ålder ser på det. Han är bara 22 år, en ålder då man följer med i strömmen.

Om man inte vet att man tabbar sig så lär man sig av misstagen förhoppningsvis.

Jag håller helt med dig om att huruvida Wilmer tar illa upp eller ej är irrelevant. Om Charlie menade det han sa som kränkande utöver "oskyldig" trash talk så spelar det ingen roll om Wilmer inte brydde sig, det är inte okej ändå. Det enda förmildrande i min syn är ifall Charlie inte förstod vad han sa, och jag lutar åt att det antagligen var så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in