2023-11-09, 12:18
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
När du får jackpot bland Warnings och dom med ren titansalut dyker upp så är det rätt jämt. Inte skjutit den samtidigt med Funkes vid samma tillfälle så svårt att säga vilken som smäller högst. Men jag tyckte iallafall att knallen i Scream Shots var bättre än i Thunderkingsen. Men Warning är inte dum alltså. Sett till priset så är den bra. Dock får man räkna med att där är brokadeffekt blandat, så det gäller väl att man gillar den effekten. Thunderkingsen går relativt lågt med. Inga av dom är dåliga dock. Det är mina top tre vad gäller smäll i den kalibern med dagens mått mätt

Gillar man tjut så är Scream Shotsen väldigt nice, sjukt snygg silversnurra i dom. Dock får man passa på för dom kommer inte in i år. Inte heller Thunderkingsen från förra året, däremot ska det komma någon motsvarighet Var ju dock sjukt kul för oss nördar att där är "Link Triad Brand"-loggan på dom

Funkes airbombs var sjukt roliga. Bästa knallen sedan 90 talets variant. Jag köper säkert warning då dom verkar vara rätt fläskiga för sin storlek. Blazt verka knalla rätt bra med och är skapligt snygga. Lite monster airbombs vibbar i dom med mindre spridning.
Senast redigerad av Bazecoon 2023-11-09 kl. 12:22.
Citera
2023-11-10, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Funkes airbombs var sjukt roliga. Bästa knallen sedan 90 talets variant. Jag köper säkert warning då dom verkar vara rätt fläskiga för sin storlek. Blazt verka knalla rätt bra med och är skapligt snygga. Lite monster airbombs vibbar i dom med mindre spridning.

Ja om du missat det så gick Funke ut med igår att där kommer en ny ersättare till Thunderking med nästa sändning- Röd uppstigningseffekt till silverpalm med titan och kraftig knall
Citera
2023-11-10, 12:57
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Ja om du missat det så gick Funke ut med igår att där kommer en ny ersättare till Thunderking med nästa sändning- Röd uppstigningseffekt till silverpalm med titan och kraftig knall

Japp jag såg det igår. Det var en trevlig läsning.
Citera
2023-11-10, 20:38
Medlem
Det sägs att man ej kan skicka fyrverkerier med posten, men frysen airsoft kan tydligen skicka till hela Sverige?
Citera
2023-11-10, 22:16
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theswedishprins
Det sägs att man ej kan skicka fyrverkerier med posten, men frysen airsoft kan tydligen skicka till hela Sverige?

Du kan skicka pyroteknik, och mindre seriösa butiker brukade skicka ut 1.4G/F1 rökgranater och liknande med post, men dessa har fått på käften av MSB och mest troligen andra leverantörer senaste åren, undantaget är väl enbart gaspåfyllnad till tändare och t.ex. tomtebloss, även fast tomtebloss klassas som 1.4G/F1. Dock behöver pyroteknik som skickas via post gå via ADR, vilket gör att priset för detta blir tusen gånger, om inte mer, så dyrt. Inte alla som accepterar det heller, men det finns några företag som kör ut det privat ändå, då behövs inte ADR då det inte skickas med ett annat transportföretag, utan att man själv fraktar det.

I vilket fall.. undrar ändå om man ska bränna av en beställning nu i November, eller vänta tills December, vet några som hade extraerbjudanden närmare nyår förra året, några av dom verkar ha Funkes originella Thunder Kings i lager.
Senast redigerad av Legionarii 2023-11-10 kl. 22:20.
Citera
2023-11-11, 14:09
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionarii
Du kan skicka pyroteknik, och mindre seriösa butiker brukade skicka ut 1.4G/F1 rökgranater och liknande med post, men dessa har fått på käften av MSB och mest troligen andra leverantörer senaste åren, undantaget är väl enbart gaspåfyllnad till tändare och t.ex. tomtebloss, även fast tomtebloss klassas som 1.4G/F1. Dock behöver pyroteknik som skickas via post gå via ADR, vilket gör att priset för detta blir tusen gånger, om inte mer, så dyrt. Inte alla som accepterar det heller, men det finns några företag som kör ut det privat ändå, då behövs inte ADR då det inte skickas med ett annat transportföretag, utan att man själv fraktar det.

I vilket fall.. undrar ändå om man ska bränna av en beställning nu i November, eller vänta tills December, vet några som hade extraerbjudanden närmare nyår förra året, några av dom verkar ha Funkes originella Thunder Kings i lager.

Jag minns den härliga tiden då man kunde klicka hem valfria fyrverkerier i granatkastar klass från polen och dylikt. Gick som en oljad blixt i posthanteringen fram till ombudet/dörren också. Hade ju räckt med att ett fetto promenerat i postterminalen så hade det blivit en svampmoln över hela staden pga av gnistor från friktionen mellan låren. Antar den tiden är över och begravd för längesedan nu.
Citera
2023-11-13, 10:56
Medlem
Det är otroligt dött här i tråden, mot vad det brukar vara så här års. Ge mig några bilder på vad ni har kvar/köpt nytt.
Citera
2023-11-13, 11:07
Medlem
https://imgur.com/gallery/FzdQg

Några år sedan!
Citera
2023-11-13, 17:34
Medlem
Legionariis avatar
Springteufel 2 skall Funke få in, så där blir det en till pjäs att köpa.. ser riktigt trevliga ut, påminner om 4Mine i mitt tycke

https://www.youtube.com/watch?v=tTFJRKSPKV8
Citera
2023-11-13, 23:17
Medlem
PettaXs avatar
Såg att Funke släppte Wilk precis. Väldigt trevlig "liten" 20mm tårta. Denna ska man nog försöka få tag på
Citera
2023-11-14, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Såg att Funke släppte Wilk precis. Väldigt trevlig "liten" 20mm tårta. Denna ska man nog försöka få tag på

Ja den såg väldigt varierande och fin ut, undra vad priset landar på... 😵‍💫
Citera
2023-11-14, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davveh
Ja den såg väldigt varierande och fin ut, undra vad priset landar på... 😵‍💫

Jag gissar på runt samma precis som cimelia så runt 1499-1599:- eftersom den är vinklad och tar mer plats tror jag.
Senast redigerad av Capteno 2023-11-14 kl. 06:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in