Citat:
Ursprungligen postat av
Banankontrakt
Ja, och vad gäller det? Har de Helena med sig? Har de grävt tidigare eller gräver de då? Hinner man gräva en sådan grop på 45 minuter? Se där några idéer att fundera över.
Min idé om bilen är att den - om den alls har funnits - inte har med det här försvinnandet att göra. Att någon vänder sig om kan förklaras enkelt med att de blir överraskade av att få en bil efter sig på en smal och enslig skogsväg, oavsett vilket ärende de hade. För mig är det helt naturligt och inte det minsta misstänkt.
Självklart tycker du att den här bilen inte har med försvinnandet att göra ... Varför såg jag detta komma?!
Vad har vi? Jo:
* Tidigt på söndagsmorgonen den 14 juni såg M*argareta en främmande bil två gånger med 45 minuters mellanrum nere vid Trankärr.
* Det var enligt M*argareta ovanligt med biltrafik därnere överhuvudtaget, så därför stack bilen ut.
* Bilen körde märkligt sakta.
* I bilen ska det ha varit fyra unga män.
* Efter att bilen hade passerat familjens hus i riktning söderut, observerade Trankärrsvittnet och "tonårspassageraren" bilen igen 45 minuter senare - bilen körde då fortfarande söderut! Detta tyckte M*argareta var väldigt konstigt, eftersom bilen borde ha varit borta för länge sedan! (Min tanke är att bilen svängde in mot Hökamossen och var där under de 45 minuterna. Jag tror att de gjorde någonting som hade med försvinnandet att göra.)
* M*argareta med "tonårspassageraren" körde 45 minuter efter den första iakttagelsen tätt bakom den mystiska bilen i cirka en kilometer. Under den sträckan vände sig minst ett par av personerna i bilen om flera gånger och agerade oroligt och nervöst.
Jag är säker på att bilen hade med försvinnandet att göra!