Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
För er som tror på att Km är insyltad och brovittnet och danskspåret, (själv tror jag inte på det).
Hur menar ni att det skulle gått till? Vad är eran tes?
Sitter danskarna på torget i en bil och typ:
Dansk 1: Ö hörrni kolla in snygga bruden med randiga brallorna, henne skulle man bangat på!
Dansk 2: Jag vet var hon bor, vi kan möta upp henne längre fram och våldtar och mördar henne.
Dansk 1: Vilken bra ide! Du tänker grabben!
Dansk 3: Låter helschysst det här! Det gör vi men vad gör vi med hennes manliga sällskap?
Dansk 2: Vi hotar han med stryk bara så håller han k-ft.
Dansk 3: Fy f-n vad sluga och intelligenta ni är grabbar! Nu kör vi!
Alltså!

OK, jag plockar upp handsken du kastar ner. Detta måste bli ett lite långt inlägg.
HYPOTESEN.
Helena och KM kommer ut från Stadt samtidigt. KM skall gå och ringa sambon från en av torgets telefonkiosker till sambon på KSS (om han då ringer, vilket jag tror). Under tiden dröjer sig Helena kvar vid Stadts utgång och snackar med BW att hon behöver frisk luft och skall gå hem. Sedan börjar hon mycket riktigt att promenera ensam över torget. Klockan kan vara 2.08-2.10, hon går över torget och där får KM syn på denna tjej i de randigt färgglada byxorna och han vet ju vem detta är. Samtalet avslutas med sambon strax efter 2:10-2:15.
HÄR,startar vi tidtagaruret då KM inleder denna
1timma och 15 minuter långa "minneslucka", då han inte minns någonting alls vad han gjort, dock minnesbilder har han sagt men inget som har bevittnas av andra. Okey.
Nästa sak som händer är att KM springer ifatt Helena och de blir detta par som ses av ett vittne på Österlånggatan gåendes från torget (P4.dok.).
Paret svänger sen höger in på Kungsgatan och här på denna gata oavsett vilken GM man föredrar anser jag att man påträffar GM parkerad i en bil i ett första hastigt möte, i mitt fall är det danskarna PN, ErAn och JohLa som sitter i denna bil. Denna första kontakt kan då varit just vid Teatern direkt i anslutning till Kungsgatan och där ett första rykte var att Helena stod lutandes in i en bil här och samtalade med dessa personer. Jag tror då att detta är danskarna som ropar sig till Helena och frågar henne om om vill ha skjuts hem. Det är JohLa som är den mest angelägne här och han sade själv till Aftonbladet den 18 juli att han
samtalat med Helena inne på Stadt. Han ger sig inte och att KM finns med stör honom också. Men Helena vill annorlunda och har dåliga vibbar av dessa personer som hon helst vill undvika. Paret fortsätter rakt och över bron och sedan väljer Helena och KM att vika av på stigen emellan ån och fängelset för att "komma bort" från danskarna, då de självklart inte kan köra efter ner här med bil.
Danskarna i bilen har varken planerat att mörda eller våldtaga, utan endast en vilja att återigen komma i kontakt med Helena möjligtvis även en vilja att konfrontera Helena, då särskilt en i bilen känner sig avvisad och inte vill ge sig. Det är så här detta börjar. KM själv är alltså
helt avskild från dessa GM i alla fall i detta inledningsskede. Det är inte kompisar till KM som råkar bli inblandade som GM i detta inte, utan folk som är mycket mer kapabla till sådana här handlingar.
GM kör då upp till Ekuddenvägen vid skogsstigen och väntar in detta par. Det kan ju finnas en möjlighet också att om GM ser detta par vika av höger efter bron kan de också kanske tro att de skall på efterfesten på campingen och då vänta lite och sedan rulla efter och och sedan svänga in på Ekuddenvägen och få syn på detta par komma upp/komma gåendes på Ekuddenvägen och då stanna till med sin bil. Helena och KM bör vara där uppe vid
2:25 vid skogsstigen i alla fall.
Detta utvecklar sig till en konfrontation väldigt snabbt och det blir otäckt och våldsamt. Helena säger "Så får ni inte göra!", gråter och skriker hjärtskärande enligt vittnet "Hanna". Redan här har allting gått riktigt snett och sedan vill Helena fly till sitt hem, detta kan inte GM tillåta, vill tala henne tillrätta springer efter hon illskriker GM blir vansinnig och får även panik att folk kan höra och stryper henne. Allt ett ögonblicksverk av galenskap under denna fullmåne. Mitt i denna situation står KM, och de andra danskarna kan hålla i honom här. Tyvärr kan en sådan här crazy situation uppstå och därefter så skall beslut tas väldigt snabbt om fortsättningen ifall de vill klara sig undan detta.
Nu blir det så här att de är tre danskar som ingen riktigt sett och som dykt upp i en bil plötsligt på denna brottsplats. KM vet ju med sig att han har promenerat med Helena och kan ha blivit sedd. Tre mot en här och danskarna kommer att skylla på honom om polisen kommer gå efter dem här, kan de sagt till honom. Sedan är det också att om KM då ändå skulle våga slå larm till polisen så kan han tänkt: Vem kommer tro på hans historia ? GM kommer att blåneka och om det blev så att de blir tagna så kommer de att försöka skylla allt på honom eller i vart fall säga att han blev själv delaktig i detta. Han kan tänkt att folk kommer ändå att peka finger åt honom att han klarade sig men inte Helena. Hur var detta möjligt kan de tänkt ?
Ett oerhört knepigt läge i om vi skall vara helt ärliga här i denna TÄNKTA situation.
KM kan alltså inte veta vilket utfall detta skall få om han slår larm till polisen i denna tänka situation.Se bara än idag hur polisen och allmänheten tänker om detta, trots att det faktiskt fanns ett vittne "Hanna" som hörde
flera aggressiva mansröster. Polisen vet att det nästan jämnt är en
ensam GM och att det nästan alltid är en närstående. KM var en vän i och med sin sambos vänskap med Helena och vet också att han tidigare inne på Stadt uppvaktat Helena rejält
trots att han hade sambo.
Fortsätter vi då med "minnesluckan" utifrån denna
hypotes så dröjer sig KM kvar uppe i Kohagen i
20-25 minuter. och klockan är nu
2:50 och han börjar dra hemåt.
Jag kan ju säga det då att om KM och Helena hade gått hela vägen själva hem, hade ju inget hänt Helena. Det får jag mycket svårt att tro. Allt detta händer när de träffar på GM som är av en helt annan kaliber. Gränslös, substans-anabola knaprande och våldsam sådan. De suger in KM i detta av bara farten och tar befälet över hans tankeprocess i denna chock och allt vad hot och annat heter. Sedan om man ej slår larm direkt så har man faktiskt inträtt på en mycket knepig väg där det bara blir svårare att säga sanningen ju längre tiden går samt att riskera att själv göra sig kraftigt misstänkt.