2023-11-13, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Nix. Rena slaskanmälningar kan hanteras genom ett telefonsamtal på 30 sekunder eller ett brev till vårdnadshavare. Utöver att dylika anmälningar i praktiken är rena trakasserier så skulle du bara ge LD och hennes följare vatten på hennes kvarn och tolkas som att någon vill straffa henne för att hon tar ställning för palestinierna. Så återigen, släpp den tanken.

Och det vet du för att du jobbar på soc? Nej precis, det är vad du tror. MÅNGA kändisar har blivit kallade till soc pga orosanmälningar från folk som läst deras blogg (Zytomierska FLERA ggr) och programledare på tv.
Citera
2023-11-13, 21:50
Medlem
Jag tycker inte som LD i näratill något ämne, inte heller anser jag hon att hon är smart eller begåvad. Snarare motsatsen.

Med det sagt tycker jag dock inte att det förefaller som om hon brister så pass mycket i sitt föräldraansvar att hon förtjänar en socanmälan. Barnen verkar ju ok.
Citera
2023-11-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Hon menar att det är mycket fake news om övergrepp från Israel. Bara ett sätt att få möjlighet att invadera. Att dessutom Israel har tillåtit det hela. Dvs undvikit att gripa in. Hon hänvisar till sina tiktok källor som säger det…

en av hennes stories idag visade den tokiga ortodoxjudiska gruppen Neturei Karta som brukar demonstrera för Palestina. De är rätt så galna , flinade brett när jag såg det.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Neturei_Karta
Citera
2023-11-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Och det vet du för att du jobbar på soc? Nej precis, det är vad du tror. MÅNGA kändisar har blivit kallade till soc pga orosanmälningar från folk som läst deras blogg (Zytomierska FLERA ggr) och programledare på tv.
Jag värderar anonymiteten på Flashback så jag brukar inte skriva så mycket om vad jag gör i verkliga livet men nej, det är inte bara något jag "tror", jag vet.
Citat:
Ursprungligen postat av invandringspolitik
en av hennes stories idag visade den tokiga ortodoxjudiska gruppen Neturei Karta som brukar demonstrera för Palestina. De är rätt så galna , flinade brett när jag såg det.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Neturei_Karta
Jo, antisemiter som LD älskar att visa upp den där sekten som "de riktiga judarna". Jag tror dock vi ska akta oss för att skriva alltför många inlägg om just Israel innan mod börjar radera kommentarer som OT.
Citera
2023-11-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Nu har jag grävt lite i tråden. Inlägg 1189 berättar att hon hade hoppat i säng med någon karl och att Oskar kom hem och hittade dem två tillsammans. Som sagt, trådsanning/anonym källa på internet och man bestämmer själv vad man vill tro. Jag väljer att tro på det.

Fayme och LD hänger väl inte heller så mycket mer och eftersom Oskar och Herr Fayme antagligen enbart är vänner genom sina respektive är det väl naturligt att de slutar ses. Det blir ju ofta så vid skilsmässa, vissa personer faller bort. Ser inget konstigt med det. Faymes och LDs förhållande, eller brist på densamma är dock mer intressant.

Haha men det låter ju som en dålig komedifilm? Tror inte LD är så dum att hon ligger med karatetränaren i sitt hem, där man och barn kan kliva in när som helst.

Ponera att hon var otrogen med barnens karatetränare och hennes man kliver in mitt i akten: varför skulle umgänge och karateträning fortsätta som vanligt efter att otroheten slagit sönder deras äktenskap? Och varför skulle mannen och karatetränaren följa varandra på instagram? Lol.

Angående Fayme så är det konstigt att hon och LDs man (exman) tidigare följde varandra på instagram och umgicks (ihop med LD) men nu avföljt varandra. Tror absolut något har hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ladydumber
tvivlar också på detta, speciellt eftersom att både LD och barnen fortfarande umgås regelbundet med karatetränaren trots att hon och oskar verkade hitta tillbaka till varandra. Varför skulle han gå med på det då liksom?

Exakt, om karatetränaren var anledningen till (den första) separationen så borde hela familjen tagit avstånd från honom när de försökte lappa ihop äktenskapet.

Generellt så tycker jag LDs man (exman) verkar haft det rätt soft. Tycker mer synd om Faymes kille, han verkar bara pendla mellan arbete och familj.
Citera
2023-11-14, 08:34
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Nån sketchy insamling via swish till en ”behövande” som riskerar utvisning, hemligstämplat info enligt lady Dahmer. You do the math.

Citat:
Ursprungligen postat av Isfolket
Just det! Hon har under hösten haft insamling till denne " anonyme" människa vid 2 olika tillfällen. Klart det är till henne själv!! För faan, det borde gå att vaska fram.
Det där borde åtminstone anmälas. Insamlingar är viktiga saker i landet lättmjölk. Har hon samlat in pengar till sig själv ska hon skämmas. Oavsett ska det betalas skatt.
Citera
2023-11-14, 08:43
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Varför utgår alla från att det är han som lämnat henne? Varför kan inte hon ha lämnat honom?
Det är inget som folk utgår från, det är en känd hemlighet. Vem som läkte ut det är väl oklart, men vännerna till båda förstod ju inte ens varför han tog tillbaka henne efter hennes förra otrohetsaffär och då sa han bara att han ”ville stå fast vid sitt ord”. Alltså inget om kärlek eller annat vackert.
Citat:
Alltså han har ju inte haft några problem med hennes personlighet under äktenskapet, om man inte utgår från att han är en total mespropp med noll vilka kvar men sådana brukar väl generellt inte heller lämna vid otrohet?

Sen var han ju aktiv på Tinder ganska länge och dejtar unga tjejer med fillers och det tycker jag snarare låter som en man med skilsmässokris än en harmonisk man som gick vidare.

Ld har alltid varit manisk, det här är inget nytt.

Pengarna talar väl för hans sak, men å andra sidan, stannar LD i ett äktenskap hon ej vill för pengar? Varför tror vi det? Det vore intressant att veta men gissar att hon inte kommer skriva om det då hon varit otroligt tillknäppt ang hela grejen.
Alla vet, som sagt. Du behöver inte tjata mer om det.

Att något som o början av en relation framstår som charmigt men efter några år istället känns kvävande och kärleksdödande är ju helt normalt.

Du tänker fel kring tjejerna med fillers. Alla tjejer i den åldern i de områdena han vill ha som fjäder i hatten nu har fillers. Sen har han ju dejtat mer seriöst också. Senast häromdagen, brunetten på Brillo. Hon var åtminstone i hans ålder.

Kan vi fokusera en minut på det absoluta magplasket som LDs liv måste framstå som nu. Om han nu inte har flyttat än så har hon nog inte riktigt insett att hon måste flytta, börja jobba som en normal människa.
Citera
2023-11-14, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det där borde åtminstone anmälas. Insamlingar är viktiga saker i landet lättmjölk. Har hon samlat in pengar till sig själv ska hon skämmas. Oavsett ska det betalas skatt.
Varför skulle hon behöva hitta på en historia om en flykting för att samla in till sig själv? Jag tror en snyfthistoria om att hon är ensamstående mamma utan utbildning eller jobb skulle ge större utdelning än en vag berättelse om en helt annan person utan uppehållstillstånd eller vad det nu var.
Citera
2023-11-14, 10:38
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det är inget som folk utgår från, det är en känd hemlighet. Vem som läkte ut det är väl oklart, men vännerna till båda förstod ju inte ens varför han tog tillbaka henne efter hennes förra otrohetsaffär och då sa han bara att han ”ville stå fast vid sitt ord”. Alltså inget om kärlek eller annat vackert.

Oavsett vem som lämnade vem, så tror jag att Oskar måste ha insett hur mycket i värde han har stigit i dejtingmarknaden minuten han skaffade Tinder. Han var ju en ung nörd med inte alltför stor erfarenhet av kvinnor när han träffade Natasha och hon var väl lite sådär smågalen alt-tjej. Då måste hon ha varit värsta kapet. Han är lång, verkar slimmat sig och är miljonär, som dessutom verkar ändå ha kärnfamiljsvärderingar även om han dejtar runt lite just nu. Han kommer aldrig vara ute på marknaden länge såvida han inte själv vill det. Det enda minuset är väl att han har barn med en galen instagrammande antisemit.

LD kan såklart få dejter om hon så vill eftersom det går tio män på varje kvinna på varje dejtingapp. Problemet är väl att hon knappast vill dejta Bosse, 55 år som arbetar på Volvo och de män som hon tycker sig förtjäna knappast vill veta av henne. Insikten att hon aldrig kommer att få någon i närheten av Oskar eller för den delen kommer bräcka honom på dejtingmarknaden börjar väl sjunka in; skulle inte förvåna mig om hon försökte tvinga fram återföreningen men han lär ha insett att han inte behöver bli konstant nedvärderad i en relation längre. Don't it always seem to go, that you've don't know what you've got 'til it's gone...

Citat:
Varför skulle hon behöva hitta på en historia om en flykting för att samla in till sig själv? Jag tror en snyfthistoria om att hon är ensamstående mamma utan utbildning eller jobb skulle ge större utdelning än en vag berättelse om en helt annan person utan uppehållstillstånd eller vad det nu var.

... såvida inte LD helt plötsligt gör det som många medelålderskvinnor som engagerar sig i ensamkommande gör och börjar ligga med dom.
Citera
2023-11-14, 11:23
Medlem
Citat:

För att då kan folk fråga varför hon inte skaffar ett jobb och svaret "jag vill inte" ger nog inte så många swish. Hon kan ju jobba, har barn som är relativt stora, medicinering mm. Så nog kan hon söka jobb. Men vill inte. Lättare att få folk att swisha henne pengar genom någon story.
Citera
2023-11-14, 11:25
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Oskars nya är skitsnygg och verkar kul och söt, förstår om LD är bitter och freakar ur på sociala medier. Hoppas hon hittar en kille snart hon med!
Är det hon den trashiga fembarnsmamman med röd anknäbb? Hon verkar ju... Jättekul!
Citera
2023-11-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Är det hon den trashiga fembarnsmamman med röd anknäbb? Hon verkar ju... Jättekul!

Hon har tre barn. Och ja, hon är trashig men det är Oskar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in