Citat:
Ursprungligen postat av
Judaland
Jag träffade på PN först i slutet av 90-talet och då var han allt annat än en "lättsam typ". Kolsvart i blicken och antisociala tendenser. Var hela tiden medveten om vad som pågick runtomkring, gick inte att titta på honom utan att han noterade det. Kunde bli skogstokig när det inte gick som han ville. Det curlades t.om med honom inne på e-lux för att hålla honom lugn, han slapp ibland göra en del saker som kunde leda till förtret.
Ang Stenkällan så tror jag inte det finns/fanns farbara vägar därifrån till Trankärr. In från E20 och fram till en vägbom lång in i skogen är det som gäller. Har för mig Metsä Tissue har dumpat slam därinne i området en gång i tiden. Har dålig kännedom om de trakterna, bara varit där två gånger och då för att reka just med dessa pjp-tankar i huvudet.
Är du en "rundringare" så går namn på PN's lagledare 99-05 att rekvirera via PM. Kanske han kan berätta något om personlighet osv.
Detta fick jag se nu av dig, sorry. Detta är ju helt klart viktigt, då vet vi. Kan de vara testosteron från anabola samt eventuell droger som spökade då. Det klart att dessa
preparat kan ju ha vissa oönskade sidoeffekter...
Lägg då till flitigt uppvaktade av tjejer med bl a bil, ihop med andra danskar. Kompisen PJP körde också "upphottade" bilar med mycket "hysch-plysch" på, samt ett flitigt flirtande med tjejer. Vi har ju en
profil här på dessa som även då kan möjliggöra ett hastigt oplanerat möte som kan sluta i tragedi.
Vi vet att ErAn gick hem tidigare på Måndagen den 15 juni 1992 från jobbet och sjukskrev sig på Tisdagen (P4-dok. del 3). Samma med PN enligt loudamus källa enligt tråden. Bortavaro med bilen .
Kan detta varit samma för PJP som arbetade tillsammans med PN på E-lux ? Enligt tråden skall detta ha berörts i alla fall om så lite vagt , som jag inte hittar nu.
En tanke som fortsätter att dyka upp i skallen är om de kunde ha blivit så störda och oroliga nere i Trankärr, att även ha märkt att de blivit sedda av vittnen att de inte vågade ha kroppen där nere i trakterna ? Tar man även in den grävda graven, som bara hastigt täcks över i all hast efter att ha tänkt över och blivit nojjig över att detta ändå inte var en så bra ide trots allt. Vi
vet inte om den har med dessa personer i bilen att göra, men man kan starkt ändå misstänka det.
Jag kan inte slå bort tanken på att i och med att dessa var danskar och ErAn enligt egen utsago har åkt till södra Jylland på sjukskrivning (Mardrömmen i Mariestad) och att i samma bok säger, att han har pratat med vänner över några öl efter det att det blivit känt att Helena försvann , "om hur lätt det hade varit för någon att ta kroppen med i bagaget på en bil och färja över från Göteborg till Fredrikshamn och köra hela vägen över tyska gränsen och dumpa kroppen". Polisen som Lotte Dalsgaard pratade med Bent Isager Nielsen bekräftar att det inte hade varit några problem att ta med en kropp över med färja från Göteborg. Som Mariestadskällan2 sade så har ju då inte grabbar från Mariestad riktigt denna tanke i huvudet, men med danskar inblandade så kan man faktiskt inte utesluta den.
Det är ändå en
märklig slump allt detta med ErAn när han ändå själv säger att han åkte till södra Jylland för att hjälpa kompisar att flytta på sin sjukskrivning, och samtidigt sagt till Lotte att han innan suttit snackat med polare över några bira hur det lätt det hade det varit att
just göra denna resa men fortsätta då även över gränsen till Tyskland. Det är
synd om ErAn att han alltid skall trassla in sig och göra sig själv så misstänkt hela tiden. Verkligen trist det.