2023-11-09, 03:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Bra. Vänligen skriv ner allt "vi vet" utan att knyta det till något specifikt spår eller något som bygger på något annat. Kan du ens få ihop fem fristående uppgifter som inte är uppenbara så gör du det bra.

Det är ju just de uppenbara uppgifterna som är det som vi vet.
Citera
2023-11-09, 03:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Men inga heta tips om en bil som körde iväg och vände nere vid Bäcken?

Frågan gällde ju "Hannas" uppgift i kvällspressen. Eller?!

I övrigt är det som jag har skrivit hundra gånger nu, men som du inte fattar: Att "Hanna" säger att hon sade detta om bilen till poliserna, men att de inte tog notis om det. Varför håller du på så här?
Citera
2023-11-09, 03:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Matteus 7:3.

Jag vet mycket väl vad detta är, men du kan väl stå för dina ord och skriva ut dem i klartext?
Citera
2023-11-09, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Akta er, snart kommer någon att anklaga er för att försöka styra bort tråden från Trankärr. Här får man nämligen bara diskutera en plats och en teori i taget.
Ååh nej…Trankärr är ju grejen just nu!
Vad hände med danskarna frstn🤔
Heh😌
Citera
2023-11-09, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är precis så det är! Tråden har varit märkligt tyst angående detaljerna om Trankärr. Ingen har sagt något, inte Thord, inte Reimer, ingen annan heller. Bara tystnad! Blir Trankärr obehagligt? Vips kommer då "gänget" som vill styra bort fokus! Samma sak har hänt några gånger när jag har tagit upp PU (vilket jag snart gör igen). Mönstret går igen. Trankärr uppskattas inte ...

Men absolut: Ni kan väl gå till källan (Ulrika) och ta reda på fakta, då?! Det tjänar ingenting till att sitta här i tråden och spekulera i det oändliga om detta, eftersom det ändå aldrig kommer något svar. Gör jobbet, gå till källan och återkom med fakta, något matnyttigt. Så kan vi andra fortsätta att dryfta tankar om sådant som vi faktiskt vet något om. Som till exempel Trankärr - stället som snart kommer att få besök.
Ska du säga uggla…jag trodde du kommit till sans med din sjuttielva teorier!
Så va fallet ej…heh!
Vad blir nästa grej ugglan?
Mmpg kanske…ett varv till?
Citera
2023-11-09, 03:58
Medlem
Uggla,
I all välmening men det blir lite spretigt med alla Hanna/Trankärrs/danskspår liksom🤔
Ingen stringengs om du förstår?
P.U bör o ska utredas…där har du en poäng faktiskt!
Familjen Anderssons villa vid 02-tiden…vad händer där…gräv där du står🥸
Citera
2023-11-09, 06:46
Medlem
Citat:
Morgontidningen TSL är källan. Onsdagen den 24 juni 1992. Jag har återgett det. Frågor på det?
Så du menar att TSL är källan till detta påstående?
"Det var ju därför som hon gick ut i kvällspressen och förklarade sin frustration",du hävdar ju sen att det stod att "en kvällstidning fått fatt i..." det är ju väldigt vagt för att påstå att det är just H som gått ut i kvällspressen.
Nä nu är du på gång med fabricerandet igen,
Citera
2023-11-09, 10:27
Medlem
Citat:
Jag vet mycket väl vad detta är, men du kan väl stå för dina ord och skriva ut dem i klartext?

Jag vill inte låtsas som om jag har hittat på denna visdom själv, därför hänvisar jag. Bokverket torde vara bekant och dessutom digitalt tillgängligt.
Citera
2023-11-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Precis!
Om vi knäcker denna nöt kommer vi kunna förstå vad det handlar om.
VEM var tjejen som besökte U.A denna natt?
OCH var TP också i villan? Kan någon mer ha varit i villan?
Citera
2023-11-09, 15:06
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Frågan gällde ju "Hannas" uppgift i kvällspressen. Eller?!

I övrigt är det som jag har skrivit hundra gånger nu, men som du inte fattar: Att "Hanna" säger att hon sade detta om bilen till poliserna, men att de inte tog notis om det. Varför håller du på så här?

Men det är väl bara ett påstående från dig eller kan du presentera en källa? Lite märkligt att hon inte säger detta om bilen när hon får hjälp av TSL att få ut sitt budskap.
Citera
2023-11-10, 03:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Så du menar att TSL är källan till detta påstående?
"Det var ju därför som hon gick ut i kvällspressen och förklarade sin frustration",du hävdar ju sen att det stod att "en kvällstidning fått fatt i..." det är ju väldigt vagt för att påstå att det är just H som gått ut i kvällspressen.
Nä nu är du på gång med fabricerandet igen,

Måste du alltid läsa allt så bokstavligt? Tycker du att det är roligt?

Det stod i TSL att kvällspressen hade fått tag saken, ja. Jag har aldrig sagt något om huruvida "Hanna" kontaktade kvällspressen eller det var kvällspressen som kontaktade "Hanna". Oavsett så fick "Hanna" ut sitt budskap den vägen.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-11-10 kl. 03:28.
Citera
2023-11-10, 03:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Men det är väl bara ett påstående från dig eller kan du presentera en källa? Lite märkligt att hon inte säger detta om bilen när hon får hjälp av TSL att få ut sitt budskap.

Ja det kan jag, källan heter "Hanna".

Jag ger inte mycket för journalisten Bj*örn J*ansson som skrev artikeln i TSL onsdagen den 24 juni 1992. Bj*örn lämnar mycket i övrigt att önska, tyvärr. Man får tolka texten i aktuell upplaga hur man vill, men det står att "Hanna" hörde en bildörr slås igen och att hon säger att "hon trodde att Helena fördes bort med våld" - vilket självklart skiljer sig en del från det hon sa vid ett annat tillfälle om att hon typ "tyckte att det var skönt att bråket hade löst sig och att de åkte därifrån". För mig som har pratat med "Hanna" råder det inget tvivel om att "Hanna" hörde en bil lämna området. ("Hanna" är lite rädd, tafatt, försiktig och tillbakadragen. Kan också uppfattas som lite "rörig". Kan vara bra att komma ihåg innan man går loss på henne.)
Senast redigerad av Ugglan. 2023-11-10 kl. 03:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in