Citat:
Jo men Swebbtv går faktiskt inte i god för individerna som de intervjuar.
Som alltid får man som tittare använda sin EGEN förmåga till källkritik.
Jag själv till exempel VET att jag har högre utbildning och kunskap om källkritik än alla journalister i massmedia.
Dessutom jobbar de mot deadline varje dag, har extremt groupbias och bokstavligen badar i PR-utspel och propaganda som välbetalda PR-konsulter har komponerat för att nå fram till journalister. PR-folket har högre lön, IQ och utbildning är journalisterna.
Det var ingen enda journalist som ifrågasatte Gellert Tamas absurda lögner om "sjuka asylbarn" - som nu alla vet blev psykiskt misshandlade och manipulerade av sina föräldrar.
Du tror inte att DET handlar om källkritik?
Källkritik handlar om att SJÄLV undersöka och värdera källorna.
Inte - som man får lära sig idag - att VISSA specifika "godkända" medier är trovärdiga i exakt alla ämnen och skall därför inte ifrågasättas.
Tror man det måste man förstå att man själv fått en bristfällig bildning.
Som alltid får man som tittare använda sin EGEN förmåga till källkritik.
Jag själv till exempel VET att jag har högre utbildning och kunskap om källkritik än alla journalister i massmedia.
Dessutom jobbar de mot deadline varje dag, har extremt groupbias och bokstavligen badar i PR-utspel och propaganda som välbetalda PR-konsulter har komponerat för att nå fram till journalister. PR-folket har högre lön, IQ och utbildning är journalisterna.
Det var ingen enda journalist som ifrågasatte Gellert Tamas absurda lögner om "sjuka asylbarn" - som nu alla vet blev psykiskt misshandlade och manipulerade av sina föräldrar.
Du tror inte att DET handlar om källkritik?
Källkritik handlar om att SJÄLV undersöka och värdera källorna.
Inte - som man får lära sig idag - att VISSA specifika "godkända" medier är trovärdiga i exakt alla ämnen och skall därför inte ifrågasättas.
Tror man det måste man förstå att man själv fått en bristfällig bildning.
Hade tänkt göra en utläggning om att medias uppgift är att vara källkritisk för att den enskilde inte ska behöva dubbelkolla allt hela tiden. Men då DU verkar FULLÄRD och har BÄTTRE utbildning i källkritik än oss andra så kan jag inte annat än KAPITULERA för din visdom.
Min enda fråga är på vilket sätt du tycker att swebbtv uppfyller de krav på källkritik du skriver om, eller är det som du inleder med, att de till skillnad från riktig media inte behöver det eftersom "inte går i god för individerna som de intervjuar"?