2024-08-23, 06:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Och sen en sak till jag fick fram att Gapapentin med kan användas till insomnia & sömnsvårigheter vilket jag inte visste. Men hur stora doser snackar vi om då och hur länge innan läggdags? Sen kan man kombinera quetiapin med Gapapentin & Clonezepam?

Det känns konstigt att min läkare har mig på både Clonezepam Gapapentin & Quetiapin utan att nämna om dom går att kombinera? Aja jag får då säga att jag slocknade som en gud förut idag efter första dosen på Gabapentin som en gud men då hade jag med benzo i kroppen så kanske var därför.

Aja nu har jag tagit både Quetiapin + Gapapentin och Clonezepam för jag kan omöjligt sova med denna nacksmärta jag har för tillfället. Så vi får väl se om jag vaknar i morgon. / Helt Väck - Godnatt.

Jag tror du successivt kommer att vänja dig och biverkningar försvinner nog på några dagar. Gabapenetin har ju en väldigt snabb tolleransutveckling.
Det skrivs ju i vissa fall ut för insomnia, då off-lebel och rätt så milda doser. Det är just för nervsmärta som maxdosen förskrivs.
Personligen har jag sömnproblem sedan länge och Gabapenetin i kombination med Quetipin är min favorit. Brukar alternera med Quetiapin/Zopiklon och Quetipin/Gabapenetin.

Hur stor dos ska du upp till?
Senast redigerad av Rvrvrp 2024-08-23 kl. 06:28.
Citera
2024-08-23, 16:11
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Jag tror du successivt kommer att vänja dig och biverkningar försvinner nog på några dagar. Gabapenetin har ju en väldigt snabb tolleransutveckling.
Det skrivs ju i vissa fall ut för insomnia, då off-lebel och rätt så milda doser. Det är just för nervsmärta som maxdosen förskrivs.
Personligen har jag sömnproblem sedan länge och Gabapenetin i kombination med Quetipin är min favorit. Brukar alternera med Quetiapin/Zopiklon och Quetipin/Gabapenetin.

Det är konstigt för nu andra dagen på 600mg blir jag istället helt speedad som man typ tagit amfetamin eller liknande och är helt uppe i varv och har en extremt energi att göra saker.

Typ svårt att sitta stilla. Har städat hela lägenheten nu i 3 timmar i sträck, skurat golvet putsat fönster dammsugit tvättat och har varit helt i "Zonen" som man brukar säga. Så det är extrem skillnad på igår och idag konstigt nog, kanske kroppen vänjer sig så snabbt?

Eller är det vanligt att man vant sig lite med just Gabapentin att man blir uppen i varv? För just nu känner jag som jag nämnde innan som jag tagit tjack!

Känns konstigt få just Gabapentin för sömnproblem för ändå igår efter först dosen första gången så ja jag blev utslagen där en stund men ändå när jag väl skulle sova så var det inte alls lätt.

Och jag har för tillfället upp till 900mg som kan höjas betydligt mer för mig om jag fortfarande har smärtor. Alternativt en annan medicin om den inte hjälper fullt ut tillslut på höga doser.
Citera
2024-08-23, 20:27
Medlem
Thraxxs avatar
Vet någon hur mycket Clonezepam jag kan ta med min Gabapentin folket? Samt i vilka doser på båda. Uppskattar alla svar / Thraxx
Citera
2024-08-24, 00:32
Medlem
Citat:
Vet någon hur mycket Clonezepam jag kan ta med min Gabapentin folket? Samt i vilka doser på båda. Uppskattar alla svar / Thraxx

Gaba och Clona är helt lugnt tillsammans. Ta den dos du brukar ta.
Citera
2024-08-24, 10:19
Avslutad
Citat:
Jag tycker alla benzo får en synergi med Gabapenetin, dvs en mindre dos av bägge kan räcka men samtidigt är det inte farligt att blanda.
Citera
2024-08-24, 14:27
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Gaba och Clona är helt lugnt tillsammans. Ta den dos du brukar ta.

Tackar för informationen iallafall då vet jag
Citera
2024-08-24, 14:28
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Jag tycker alla benzo får en synergi med Gabapenetin, dvs en mindre dos av bägge kan räcka men samtidigt är det inte farligt att blanda.

Det var det jag var lite orolig över om det skulle krocka med dom båda preparaten. Men då kan jag vara lugn vilket känns skönt ^^
Citera
2024-08-24, 17:04
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:

Men du som verkar veta en del om Gapapentin är det också vanligt att bli rätt speedad när man vant sig med det?

För på mig så känns det som en amfetamin rus på olika doser. Och jag har fått förfrågan många gånger nu det senaste om jag just har tagit tjack för jag är så uppe i varv och pratar väldigt mycket & länge om allt mellan himmel & jord och kan prata i timmar i sträck samt greja & dona och totalt snöa in mig på saker. Samt att både vänner & släktingar säger jag ser påverkad ut.
Citera
2024-08-26, 08:07
Medlem
Thraxxs avatar
Sen om någon kan svara som både haft Gabapentin & Pregabalin vad exakt är skillnaden? Är den ena starkare än den andra & ger mer smärtlindring och är mer effektivare? Och varför är Pregabalin narkotikaklassat men inte Gabapentin?

Sen borde jag kontakta vårdcentralen om att få Pregabalin istället om Gabapentin inte hjälper mina nacksmärtor fullt ut? Vist Gabapentin som jag har nu 900mg om dagen hjälper lite grann men känner och har fortfarande nervsmärtor som känns även på den dosen jag har nu.
Citera
2024-08-26, 13:14
Medlem
vad jag har förstått så ger lyrica och gabapentin samma effekt vid nervsmärta

om man googlar lite
, rus syfte vinner lyrican och även i AT,,,,,,,,,
lyrica är som sprit
gabapentin är som stark öl i rus syfte, tänker jag.

gabapentin är såklart vinnaren i medicinsk syfte, bara att toleransen ökar.......
hade låtit bli att äta det i 10 dagar
1800mg per dag, jag blev bäng som in i satans, 10dagars uppbehåll om man vill ha roligt
men inga biverkningar, kanske pga iktorivil , 1 gång uppbehåll sedan inge mer
toleransen är lite små jobbig, men blir inte bäng av dags dosen

tror ni att gabapentin att kommer bli klassad framöver? klass V ?
Citera
2024-09-06, 02:51
Medlem
Tjackat hela em och kvällen. Idag åt jag en pasta med grädde och bacon i vid 23. Vid 01 kom jag på att jag har massa gabba hemma så jag åt en karta och tuggade i mig en grapefrukt. Vid 02 tog jag 3 till gabba om 300 mg och en imovane. Läste längre i tråden. Nu har jag läst tråden om fett. Så jag skivade en bra bit typ halva, sen halva igen av en 50's. På med kanel och socker. Hur länge efter fettet ska jag ta mer gabba? Har 120 st gabba kvar och en kartong till att hämta. Tänk att jag vägen mycket. Ca 100 pannor.
Citera
2024-09-06, 09:44
Medlem
Thraxxs avatar
Helvete vad toleransen på Gabapentin springer iväg snabbt! Är det vanligt på dessa?

Jag har 3x300mg varje dag och nu känner jag betydligt mindre smärtlindring än när jag började. Kanske borde fråga min läkare om höjning av min dosering?

För det är inte roligt gå med nervsmärtor i nacken folket det kan jag säga det är tortyr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in