2023-05-20, 23:08
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337
När räknas man egentligen som incel? Är man det tex även de om man haft en hel del damer tidigare i livet, men får de inte längre eller vart går gränsen?

Alla som jag väljer bort i sexuella sammanhang, klassar jag som incels. Det kan vara den fete och äcklige i ett killgäng, eller bara en flottig svartskalle utan täckning i brallan för hans machostil.
När du ser en kille få nobben från en massa brudar, så vet du att det är en incel.
Citera
2023-05-21, 07:21
Medlem
Citat:
När räknas man egentligen som incel? Är man det tex även de om man haft en hel del damer tidigare i livet, men får de inte längre eller vart går gränsen?

När man som jag blir avvisad av samtliga kvinnor och är medelålders oskuld.
Citera
2023-05-22, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Alla som jag väljer bort i sexuella sammanhang, klassar jag som incels. Det kan vara den fete och äcklige i ett killgäng, eller bara en flottig svartskalle utan täckning i brallan för hans machostil.
När du ser en kille få nobben från en massa brudar, så vet du att det är en incel.

Detta är absolut falskt, det är bara du som är korkad. Du kan ingenting om manosfären.

Sök på cold approach så kanske du lär dig något nyttigt. Killar ska få nobben av många tjejer, det är så man lär sig.
Citera
2023-05-22, 06:01
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Jag skulle säga över 18 år och har varit utan sex i 1 år. Så det som tidigare kallades för guldmunk. Det spelar ingen roll om man har haft sex tidigare i livet.
Citera
2023-05-22, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag skulle säga över 18 år och har varit utan sex i 1 år. Så det som tidigare kallades för guldmunk. Det spelar ingen roll om man har haft sex tidigare i livet.

Nu låg jag för 2 månader sedan men om man frivilligt inte vill ligga för att man helt enkelt inte pallar med brudar, är inte bög eller så, tänder inte på snubbar men om man helt enkelt är jävligt less på brudar.
Ibland på fyllan kan man ju bli sugen kanske men man pallar inte riktigt ta tag i det och man orkar inte ragga.

Hur klassas man då?
Citera
2023-05-23, 12:05
Medlem
Det blir naturligt om vissa män blir arga om de får höra att det ska handla om rättighet till sex när de diskuterar om sex men inte när folk som har sex diskuterar om sitt sexliv.
Att de som har ett sexliv får diskutera om exempelvis i media om sex men när dessa män gör det så kan det kallas rättighet till sex

Rättighet till något handlar om något som myndigheterna fixar, inte när någon är missnöjd med något.
Om det handlar om rättighet till sex så skulle det handla om rättighet till sex när folk har sex sedan.

I andra sammanhang så skulle det vara konstigt om många får diskutera exempelvis om melodifestivalen men sedan när vissa personer gör det så ska det kallas rättighet till ett bra tv ptogram.
Citera
2023-05-23, 12:10
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Nu låg jag för 2 månader sedan men om man frivilligt inte vill ligga för att man helt enkelt inte pallar med brudar, är inte bög eller så, tänder inte på snubbar men om man helt enkelt är jävligt less på brudar.
Ibland på fyllan kan man ju bli sugen kanske men man pallar inte riktigt ta tag i det och man orkar inte ragga.

Hur klassas man då?
Asexuell?

Finns ingen standardisering kring incelbegreppet, typ ISO 9001.
Citera
2023-05-23, 13:04
Medlem
Jag försvarar inte hat och tycker kvinnor ska behandlas likadant som för männen. Jag kan förstå om någon blir arg efter någon skrivit exempelvis att kvinnor ska mördas, men det är inte först som vissa män blir arga som många behandlar olika personer dåligt pågrund av sex och förhållande. Det finns ett samband mellan dålig psykisk tillstånd och de som kallas incel.

Även kvinnor kan behandlas dåligt, exempelvis om de skulle vara en hora om de haft många sexpartner
Citera
2023-05-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta

Så du klassar någon som incel grundat på din personliga preferens? Låter ju jävligt orimligt med tanke på att du kanske nobbar någon men det finns andra som ser den snubben som attraktiv, allt handlar inte om dig vet du.

Du verkar ha väldigt höga tankar om dig själv iallafall, eller gör den kommentaren mig till en incel också?
Citera
2023-06-02, 00:35
Medlem
Sluta vara incel, det är en förlorarmentalitet.

Träna, ät bra, duscha, håll dig fräsch. Gå en kurs i uppträdande, studera något så du klättrar i livet. Lär dig massa saker, kunskapens ryggsäck är aldrig tung.
Citera
2023-06-02, 03:15
Medlem
Rxds avatar
Kommer ihåg när incel-mentaliteten först började få fäste i Sverige någon gång runt 2014/2015. Över vad som kändes som en natt svämmades fb plötsligt över med incel trådar. Värst drabbade var ”relationer och samlevnad” och ”psykisk hälsa”. Det gick seriöst inte att besöka dessa forum utan att behöva vada i milvis av incel-skit.

Poängen med inlägget är inte att göra narr av incels och MGTW-folk, och inte att skryta om hur ”jag själv var för intelligent för att dras med i det hela”. Tvärtom har jag alltid till viss del, sympatiserat med er incels, då mitt egna liv så länge jag kan minnas varit kantat av psykisk ohälsa, depression, ångest, dissociation, självskadebeteende och ensamhet. Majoriteten av min ungdom gick bort på grund av detta. Jag drogs också med i den kristet backade ”NO FAP-rörelsen” som 14-åring, vilket potentiellt har gett mig permanenta prostata-relaterade skador…

Jag är osäker på hur det ligger till numera, men utan att ha satt mig in i ämnet allt för mycket, känns det som att den värsta stormen över. Incel begreppet känns numera mest som en meme och ”manosfären” har väl i stort sett förlorat mycket av sin mainstream appeal (iallafall bland unga).

Och eftersom jag var med från början, besitter jag möjligheten att såhär i efterhand, se tillbaka på det hela och konstatera hur mycket skit och onödigt lidande det hela resulterat i. Såhär i efterhand är jag övertygad om att det hela i mångt och mycket var en form av psykologisk krigsföring, orkestrerad av främmande makter, i syfte att söndra och härska. Incel-rörelsen mål, är och har alltid varit, att rekrytera en så stort del av västvärldens olyckliga män som möjligt, för att senare hjärntvätta dom med en lära som inte bara är osann och icke-fungerande, utan också bidrar till en kraftig försämring av följarnas livskvalitet och i slutändan resulterar i att följarna blir ännu mer ensamma och isolerade då dom som tillämpar läran praktiskt tillslut blir helt avstängda från resten utav samhället. Vilket i sin tur leder till upprepande stressfyllda och psykiskt nedbrytande upplevelser - vilket tillslut resulterar i det som i psykologiska termer kallas för ”Learned Helplessness”.

Det är inte försent att ta sig ur det och förbättra era liv, men för guds skull se till att vakna upp och sluta följa denna självdestruktiva ”lära” som är skapad av främmande makter. Sluta spela dom i händerna!
Citera
2023-11-11, 16:30
Medlem
Själva grundproblemet här är att kraven på män har höjts rejält senaste 10-åren. Det krävs en hel del för att ens få tillgång till de lägre skikten av tjejer på den västerländska dejtingmarknaden. Så incels och även MGTOW har verkligen en poäng här. Det är inte längre värt mödan, här i väst. Och det finns egentligen bara en sak kvar att göra och det är att resa till fjärran länder och dejta där (passport bros).
Fattigdom, traditioner, kultur och religion gör dessa kvinnor enormt mer ödmjuka och tillmötesgående än västerländska.

Här i väst kommer nativiteten accelerera mot noll samtidigt som 40-åriga barnlösa kvinnor hoardar katter och jagar karriär. För att sedan dö ensamma, i kattskit och bli uppätna av sina katter. "Men men men, jag är ju VD varför vill ingen man ha mig?" - För att män inte går på vad du har på CV:t din efterblivna apa, du hade din chans när du var 20-25 och fortfarande var attraktiv samt fertil. Det var exakt allt som krävdes för att landa en bra man. Men nu är du 40 med rynkor, ruttna ägg och tåget har lämnat stationen för längesedan. Vilken jävla shitshow det har blivit i väst. En masspsykos bland kvinnor specifikt, alla går runt och tror de är 20-åriga 10-poängare och undrar varför ingen man har approachat dem än. Trots att de får massa inviter, men männen fyller inte hela kilometerlånga kravlistan. Ett krav av tusen saknas och därför nekar man den mannen. Som säkert hade blivit en bra farsa, en bra pojkvän och partner. Den vita rasen kommer verkligen dö ut helt och hållet, väldigt snart. Vi bevittnar en samhällskollaps i slow motion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in