Nu börjar hon få mothugg från mer publikt håll. Artikel i Expressen där hon omnämns som influencer....
https://www.expressen.se/noje/influencern-gaza-ar-ett-koncentrationslager/
Den som säger emot henne är en universitetslektor och forskare vid Lunds universitet, Anders Persson. Han forskar alltså på Palestina- Israelkonflikten.
Han säger:
" Ett genomgående tema är väldigt grova överdrifter. I många fall tycker jag de är långt över gränsen för vad som kan betraktas som antisemitism" samt "En relativisering av Förintelsen och att hon utmålar Israel som nazister."[/i] Anders Persson utvecklar sitt resonemang:
"Till exempel att kalla Gaza ett koncentrationsläger. Den humanitära situationen i Gaza är jättesvår, men det är inte att jämföra med ett koncentrationsläger. Använder man det begreppet menar man åtminstone indirekt att Israel är nazisterna. Om hon förstår det själv låter jag vara osagt, men det är så det uppfattas"
Här är Lady Dahmers svar på relevant akademisk kritik. ”
Anklagelser om antisemitism är en härskarteknik där man försöker skrämma till tystnad och lydnad och jag går inte med på det.”
Haha, hon förstår inte att i världen utanför Instagram och whitetrashfeminism så kan man inte avfärda relevant kritik med "härskarteknik".
Det är härligt att hon är så jäkla korkad! Hon tror alltså att hon vet och kan mer än en forskare inom ämnet.