2023-11-08, 21:58
Medlem
Hon fortsätter på sitt ”Hamas är exakt samma sak som Israel , lika legitima och gör samma sak”- spår. Det kanske inte är så förvånande.

Det som dock fick mig att höja ögonbrynen är att hon även nu likställer SÄPO med IDF. Så i hennes värld är Hamas bäst, sen någonting (Iran kanske?, säkert Venezuela) sen ingenting och längst ner är Israel och, bisarrt nog, SÄPO.

Hon är ju obegåvad och det är väl en sak men hon är dessutom inte frisk märker man faktiskt.
Citera
2023-11-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Hon fortsätter på sitt ”Hamas är exakt samma sak som Israel , lika legitima och gör samma sak”- spår. Det kanske inte är så förvånande.

Det som dock fick mig att höja ögonbrynen är att hon även nu likställer SÄPO med IDF. Så i hennes värld är Hamas bäst, sen någonting (Iran kanske?, säkert Venezuela) sen ingenting och längst ner är Israel och, bisarrt nog, SÄPO.

Hon är ju obegåvad och det är väl en sak men hon är dessutom inte frisk märker man faktiskt.

När likställde hon Säpo med IDF?
Citera
2023-11-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Tycker du den här valrossen manifesterar något som främjar kvinnors politiska ekonomiska och sociala rättigheter?

Eller vänta, du är en kommunisthora som tror att den här människan tillför kvinnor som kollektiv något, det är lulz.

Jag tror du fått nåt om bakfoten om du tror att man måste TILLFÖRA eller FRÄMJA någon nånting för att vara feminist. Jag tror inte du vet nåt om feminism alls faktiskt.
Citera
2023-11-09, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ladydumber
Jag tror du fått nåt om bakfoten om du tror att man måste TILLFÖRA eller FRÄMJA någon nånting för att vara feminist. Jag tror inte du vet nåt om feminism alls faktiskt.

Nej jag vet att det är en helt meningslös titel och ett helt värderelativistiskt begrepp när en korkad j-vla antisemitisk kommunisthora är en feminist.

Jag vet i alla fall att det inte är någonting bra att vara feminist om en korkad antisemitisk j-vla kommunisthora är det.

Så mycket vet jag men tråden handlar inte om mig.
Senast redigerad av Gotterfunken 2023-11-09 kl. 19:42. Anledning: svordomar
Citera
2023-11-09, 21:25
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladydumber

Jösses. Varför försvarar du antisemitiska Lady Dahmer så mycket? Hon hatar judar, vi fattar.
Citera
2023-11-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jösses. Varför försvarar du antisemitiska Lady Dahmer så mycket? Hon hatar judar, vi fattar.
Fast LD (i tråden) har rätt i sak om LD (antisemiten). Med det sagt: Lady Dahmer är mycket riktigt antisemit och rätt korkad ärligt talat. Men jag antar att hon nu trillat så djupt ner i kaninhålet att hon inte kan ta sig ur igen. Det är extra motbjudande när hon sedan lägger upp poster och bedyrar att hon samtidigt tycker det är sååå viktigt att markera mot antisemitism (med en bild på en palestinier som kastar sten). Att Lady Dahmer tar ställning mot antisemitism är ungefär som att Andrew Tate tar ställning mot våld mot kvinnor.
Citera
2023-11-10, 05:57
Avslutad
Kvinnokampen går vidare.

I detta nu ligger ukraninska och israeliska kvinnor vid fronten och stupar vid sidan av sina bröder fäder och män.

Jämför det med den här geggvarelsen och fundera på vilken sorts kvinna du vill vara är väl allt man har att säga om den här j-vla antisemitiska kommunisthoran.
Citera
2023-11-10, 17:50
Medlem
Nu börjar hon få mothugg från mer publikt håll. Artikel i Expressen där hon omnämns som influencer....

https://www.expressen.se/noje/influencern-gaza-ar-ett-koncentrationslager/

Den som säger emot henne är en universitetslektor och forskare vid Lunds universitet, Anders Persson. Han forskar alltså på Palestina- Israelkonflikten.

Han säger: " Ett genomgående tema är väldigt grova överdrifter. I många fall tycker jag de är långt över gränsen för vad som kan betraktas som antisemitism" samt "En relativisering av Förintelsen och att hon utmålar Israel som nazister."[/i] Anders Persson utvecklar sitt resonemang: "Till exempel att kalla Gaza ett koncentrationsläger. Den humanitära situationen i Gaza är jättesvår, men det är inte att jämföra med ett koncentrationsläger. Använder man det begreppet menar man åtminstone indirekt att Israel är nazisterna. Om hon förstår det själv låter jag vara osagt, men det är så det uppfattas"

Här är Lady Dahmers svar på relevant akademisk kritik. ”Anklagelser om antisemitism är en härskarteknik där man försöker skrämma till tystnad och lydnad och jag går inte med på det.”

Haha, hon förstår inte att i världen utanför Instagram och whitetrashfeminism så kan man inte avfärda relevant kritik med "härskarteknik".

Det är härligt att hon är så jäkla korkad! Hon tror alltså att hon vet och kan mer än en forskare inom ämnet.
Citera
2023-11-10, 18:19
Avslutad
Citat:
Nu börjar hon få mothugg från mer publikt håll. Artikel i Expressen där hon omnämns som influencer....

https://www.expressen.se/noje/influencern-gaza-ar-ett-koncentrationslager/

Den som säger emot henne är en universitetslektor och forskare vid Lunds universitet, Anders Persson. Han forskar alltså på Palestina- Israelkonflikten.

Han säger: " Ett genomgående tema är väldigt grova överdrifter. I många fall tycker jag de är långt över gränsen för vad som kan betraktas som antisemitism" samt "En relativisering av Förintelsen och att hon utmålar Israel som nazister."[/i] Anders Persson utvecklar sitt resonemang: "Till exempel att kalla Gaza ett koncentrationsläger. Den humanitära situationen i Gaza är jättesvår, men det är inte att jämföra med ett koncentrationsläger. Använder man det begreppet menar man åtminstone indirekt att Israel är nazisterna. Om hon förstår det själv låter jag vara osagt, men det är så det uppfattas"

Här är Lady Dahmers svar på relevant akademisk kritik. ”Anklagelser om antisemitism är en härskarteknik där man försöker skrämma till tystnad och lydnad och jag går inte med på det.”

Haha, hon förstår inte att i världen utanför Instagram och whitetrashfeminism så kan man inte avfärda relevant kritik med "härskarteknik".

Det är härligt att hon är så jäkla korkad! Hon tror alltså att hon vet och kan mer än en forskare inom ämnet.

OK att våldta och hugga huvudet av barn är inte en härskarteknik tänk att kunna cherrypicka när man ska vara känslig.

I den här världen finns två sorters folk, de som gömmer judar och de som anger judar.

Jag kommer alltid bekämpa själlösa kreatur som den här j-vla fittan.
Citera
2023-11-10, 18:35
Medlem
Citat:

Hon förstår inte ens att sådana svar får henne att framstå som otroligt korkad.
Citera
2023-11-11, 00:07
Medlem
Citat:
”Använder man det begreppet menar man åtminstone indirekt att Israel är nazisterna.”

Persson har dålig koll. Koncentrationsläger har använts av många andra än nazisterna.
Citera
2023-11-11, 01:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Hon förstår inte ens att sådana svar får henne att framstå som otroligt korkad.

På instagram verkar hon till och med stolt över sitt svar.

Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Persson har dålig koll. Koncentrationsläger har använts av många andra än nazisterna.

Men nu säger kommunisthoran så för att judarna satt i koncentrationsläger, inte för att det funnits läger i Srebrenica eller vad du nu tänker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in