2022-07-15, 20:43
  #1165
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Oscars nya taggar Oscar på Instagram, samma dag som Oscar är iväg tillsammans med LD och kidsen för att fira sonens födelsedag. Revirpinkande?

Vad heter hon på instagram?
Citera
2022-07-15, 20:58
  #1166
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladydumber
Hon har väl aldrig varit emot vare sig smink eller viktnedgång i sig? Har sett massor med sminkade bilder från flera år tillbaka. Minns när hon hängde med Cissi Wallin på olika fester, alltid smink.

Och vikten är väl svår att styra, ska hon trycka i sig bullar på pin kiv för att undvika viktnedgång?

Fast hon har ju skrivit massor om det här genom åren. Kritiserat skönhetsideal osv. Hon har sminkat sig ibland tidigare också. Men tycker det är oftare och mer nu. När det gäller viktnedgången så sa har hon ju alltid hävdat att det är omöjligt för en tjock person att gå ner i vikt. Men det gick ju tydligen? Det har varit hennes grej att "förfula" sig. Men nu verkar hon ha tröttnat på att vara ful och fet.
Citera
2022-07-15, 22:55
  #1167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Oscars nya taggar Oscar på Instagram, samma dag som Oscar är iväg tillsammans med LD och kidsen för att fira sonens födelsedag. Revirpinkande?

Det är inte längre ihop.
Hon lånade bara huset en natt.
Hon dejtar en ny snubbe…
Citera
2022-07-16, 11:22
  #1168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Fast hon har ju skrivit massor om det här genom åren. Kritiserat skönhetsideal osv. Hon har sminkat sig ibland tidigare också. Men tycker det är oftare och mer nu. När det gäller viktnedgången så sa har hon ju alltid hävdat att det är omöjligt för en tjock person att gå ner i vikt. Men det gick ju tydligen? Det har varit hennes grej att "förfula" sig. Men nu verkar hon ha tröttnat på att vara ful och fet.

Nej hon har aldrig sagt att det är helt omöjligt att gå ner i vikt. Det hon har sagt är att för att gå ner i vikt så behöver man banta och bantning är dåligt och väldigt svårt att lyckas med. Vilket är helt sant. De flesta går faktiskt upp allt och lite till.

Och LD är fortfarande fet.

Tycker som påpekats tidigare i tråden att det är sån jävla märklig kritik som riktas mot LD och att hon aldrig verkar göra nåt rätt. Först var hon ful och fet och det var hemskt och dåligt och nåt ni här i tråden ältade. Nu är hon smalare och snyggare och ja då är det också skitdåligt.

Tänker att när hon börjar skriva inlägg på inlägg om hur man går ner i vikt eller börjar göra samarbeten med skönhetsföretag, då kan man börja ifrågasätta hennes agenda. För mig veterligen verkar hon fortfarande stå fast vid att ideal och bantning är skit.
Citera
2022-07-18, 16:41
  #1169
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
På hennes senaste bild på instagram skriver hon till Fayme eftersom hon fyller år idag:

Idag fyller den här jävla clownen år. Jag har väntat ett helt år på att få posta dessa bilder så håll till godo.
Och Fayme?
Jag är skitdålig på två saker:
skriva tal och visa känslor
så….
jag tänker bara skriva detta och så undviker vi ögonkontakt när vi ses.
När vi träffades så var jag en helt annan människa. Jag var deprimerad, trött och feg.
Jag hade fan inte skrattat ordentligt på nästan tjugo år.
Jag har aldrig träffat en jobbigare människa än dig.
Du tvingar mig konstant att utmana mig själv oavsett om det gäller känslomässigt eller fysiskt.
Jag har haft så många första gången tillsammans med dig
(Vårbad, nakenbad, ullared, studsmatta) och du är också den första och enda som hört mig prutta.
Det sämsta med dig är att du är jag och du vet exakt vad jag tänker och känner ofta innan jag ens vet det själv.
Och det gör det jävligt svårt att dels ljuga för dig men också för mig själv, och du låter mig aldrig komma undan när jag försöker heller.
Du rotar vidare tills locket kommer av, fast du gör det bättre än nån annan jag nånsin träffat.
Du ställer rätt frågor.
Du ger rätt svar.
Du är inkännande, ödmjuk och fördomsfri.
Du har hjälpt mig sätta ord på så mycket som varit fel och du har hjälpt mig förstå varför jag mått dåligt.
Du har hjälpt mig ta svåra beslut.
Du har kastat omkull allt i min vardag.
Du har förändrat min person
Du har frigjort mig från mig själv,
Och du har varit katalysatorn i allt viktigt som hänt senaste två åren.
Du får mig att våga mer.
Du får mig att vilja mer av livet.
Du får mig att vilja bli en bättre mamma för du är den bästa mamman jag vet.
Du får mig att skratta exakt hela tiden för du är verkligen en jävla clown. Även när jag vill dö så får du mig på bra humör.
Du är det bästa som hänt mig.

Tänker på stycket där hon skriver: Du har hjälpt mig sätta ord på så mycket som varit fel och du har hjälpt mig förstå varför jag mått dåligt.
Du har hjälpt mig ta svåra beslut.

Känns som det handlar om Oskar och skilsmässan.

Tänkte precis samma. Hon har väl sett Fayme och Moltas relation som verkar betydligt mer kärleksfull och glädjefylld, och insett ett och annat om sin egen relation. Tänker man tillbaka verkar hon ju ha varit ganska olycklig länge. Bitter och negativ vilket lyckliga/glada/tillfredsställa människor sällan är.
Citera
2022-07-18, 16:45
  #1170
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladydumber
Nej hon har aldrig sagt att det är helt omöjligt att gå ner i vikt. Det hon har sagt är att för att gå ner i vikt så behöver man banta och bantning är dåligt och väldigt svårt att lyckas med. Vilket är helt sant. De flesta går faktiskt upp allt och lite till.

Hon kanske inte ordagrant sagt "det är helt omöjligt att gå ner i vikt" men hon har ju skrivit spaltmeter om hur oerhört svårt det är, och därigenom utmålat det som i princip omöjligt.

Sen visade det sig vara ungefär hur lätt som helst genom just den enkla metod som alla föreslår - mindre livsstilsförändringar. Det vill säga, röra sig mer och/eller äta lite mindre/nyttigare. Jag tror det är det som genererar stor del av negativiteten gentemot henne (förutom att hon är kvinna och feminist), att hon uttalar sig 100% säkert om saker som inte stämmer.
Citera
2022-07-18, 21:25
  #1171
Medlem
Hur ska de göra med huset? Ska hon bo kvar? Vem är hennes och Oskars nya?
Citera
2022-07-20, 18:39
  #1172
Medlem
På LDs stories på instagram taggar hon idag en Eric Sporrong som tydligen är komiker. Någon som vet något om detta? Pojkvän..?
Citera
2022-07-20, 20:20
  #1173
Medlem
IAmLikeYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Oscars nya taggar Oscar på Instagram, samma dag som Oscar är iväg tillsammans med LD och kidsen för att fira sonens födelsedag. Revirpinkande?
Vem är Oscars nya på Instagram?
Citera
2022-07-20, 20:36
  #1174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malla68
På LDs stories på instagram taggar hon idag en Eric Sporrong som tydligen är komiker. Någon som vet något om detta? Pojkvän..?

Nejdå.
Hon och Eric har vart polare i över ett år iallafall.
Han är mer förtjust i unga blondiner.
Hoppas LD träffar en riktig snygging snart. Det är hon värd.
Citera
2022-07-20, 20:56
  #1175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmLikeYou
Vem är Oscars nya på Instagram?
Motherrockerrr
Men de är ju tydligen inte tillsammans längre.
Citera
2022-07-20, 21:48
  #1176
Medlem
Känner att jag vill rätta mitt inlägg. LD och Eric har tydligen känt varandra i ca 8 år.
Vill dock stå fast vid att LD förtjänar att träffa en riktig snygging snart. Det är hon värd 🥰
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in