Citat:
Ursprungligen postat av
Gulblendkarringen
Är väl en bra egenskap? Eller ska han vara en JA-sägare som de flesta andra?
Även om jag tycker JG är dum i huvudet som mest sitter i sin sekelskiftslya på Östermalm och har noll kontakt med omvärlden sedan 70-talet, där även hans frisyr hör hemma, så gör han rätt i att skita i vad andra tycker och kör sitt race.
Till viss del, men det finns gränser för hur man får bete sig om man vill vistas i möblerade rum med vuxna människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenVildeSvensken
Tänkte precis på samma sak, Guillou har nog inte en enda riktig vän. Peter Bratt vände ryggen då JG visade sig vara en falsk och lögnaktig karriärist, detta redan vid tiden för IB-affären dvs 1973.
Guillou är den ensammaste människan jag sett i hela mitt liv, enbart beroende på honom själv och hans lögner. Boken "Ondskan" är ett praktexempel på de lögner jag syftar till i vilken han tom hängde ut sin egen mor med lögnaktiga påståenden. Samma sorts ljugande som Jan Myrdal pysslat med.
Precis. Hans egen mor och syster avslöjade honom som en notorisk lögnare, att han redan sedan barnsben haft svårt att hålla sig till sanningen. En sak att barn drar en nödlögn men växa upp och bli en man och ha rykte om sig att vara opålitlig.... då är karaktären körd. När jag talar med mina barn om uppfostran så säger jag till dem att är de lögnare kommer de vara ensamma hela livet, för vem vill umgås eller ha en relation av något slag med en lögnare.
Citat:
Ursprungligen postat av
tlarsson365
Om du har sett eller läst Ondskan.
JG säger att den delvis är självbiografisk.
Vem i denna serie tror du är
-Snyggast
-Starkast
-Snabbast
- Stryktåligast
- Gängledare ( Ponti nätverket) 😉
Han får bruden. Snabbast i bassängen och starkast i ringen.
Såklart JG karaktär.
Världens mest självgoda person har nog svårt att behålla vänner.
G-hjon skriver böcker som riktar sig till pojkar i tonåren. Han är nog själv fast där mentalt. Minns när jag för många år sedan åkte till återvinningsstationen och slängde alla hans böcker i containern. Även om jag betalat för dem och bidragit till hans förmögenhet kändes det skönt att rensa ut skiten från biblioteket och se dem ligga bland allt annat skärp där de hör hemma. Jag ursäktar mig med att jag inte begrep bättre på 80/90-talet när jag köpte/fick dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSokrates
Guillou, GW och Aschberg i ett låst kameraövervakat och uppmickat rum i en valfri mediekanal hade jag kunnat lägga lite pengar på att följa.
Släng in en komodovaran och efter 30 minuter en anakonda i rummet också så är jag med.
Citat:
Ursprungligen postat av
pestloppan
Tjocke Leif är fullfjädrad mytoman och JG har vissa mytomaniska drag. Nånstans på vägen har dessa krafter kolliderat...
Vissa? När till och med hans mor och syster offentligt säger att G-hjo haft problem att hålla sig till sanningen så säger det allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
NOVEMBERSPAWNED
Leif GW hade seriösa planer i vuxen ålder att ta livet av sin mamma. Och JG vet vi alla är arg på allt och alla förutom de närmaste som han skyddar och inte vill tala om i media. När veckans brott gick på svt var Guillou där en gång och då var de fortfarande vänner. Att Guillou sen i programmet skämtade om att GW blivit så fet att man var tvungen att vinscha upp honom i ett jakttorn gillades inte helt av GW såg man haha. JG sa ju nyligen att GW bara ville vara vän med en så länge GW såg en finansiell fördel i vänskapen. De skrev väl böcker ihop ett tag (Anna Holt var det väl) och då var Guillou irriterad på att GW tyckte att han var den av dem som var den bättre stilisten, följaktligen ändrade GW fritt i JGs texter. Haha. Men där hade GW rätt. Hans böcker går att läsa, JGs prosa är torftig och okänslig.
Två rätt tröttsamma figurer som visserligen är hyfsat intelligenta men ingen av dem tål att bli emotsagd och beter sig vedervärdigt mot debattmotståndare. Dom har haft sin tid. Det räcker nu.
Va, kan det stämma?
G-hjo är en landsförrädare och GW vurmar för massinvandringen så de är båda två kassa i mina ögon.