Citat:
Ursprungligen postat av
p00nino
Jag vill inte gå in för mycket på detaljer med risk för att outa mig själv. Men bråket lär ha haft sitt ursprung i att GW kom på Janne med att skicka snuskiga noveller till Leif:s dåvarande fru, Margareta.
Novellerna var med dagens mått ganska oskyldiga, och Leif såg länge mellan fingrarna på det hela, så länge det stannade vid fantasier.
Men det var specifikt en novell som fick Leif att tappa tålamodet. Novellen har ingen egentligen titel, men inom jaktlaget benämndes den "Arns anal" och lär ha handlat om en korsriddare som bröt sin ed och testade analsex.
Leif, som är en djupt troende och gammaldags man, ansåg att där gick gränsen och konfronterade Jan, som då lär ha viftat bort det hela med att "det är andra tider nu". Synd på en så fin vänskap, men ibland skär det sig helt enkelt.
Jan Guillou verkar vara erkänt snål, grinig och girig, och att han skulle skriva något utan att få betalt för det låter osannolikt ?
Sedan så var det väl någon som skrev att han släppte ut sina hjortar vid stugan i Östhammar därför att han var för snål för att köpa foder till dem ?
Ett 40-tal hjortar var det.
Är det någon som vet vad deras slaktvärde är ?
Och var närmaste slakteri finns ?
Vid Polisens inspektion så noterades att det inte fanns mycket foder där.
Om det funnits mycket foder där så hade ju djuren stannat kvar.
Även om stängslet varit trasigt.
Det var ju mitt i vintern och då är allt foder på marken fruset och vissnat.
Dessa djur är inte så lättskrämda därför att de är vana vid folk.
Sedan så var pandemin i full gång, och alla lyxkrogar hade stängt,
köttet gick troligen inte att sälja.
Alla frysar var ändå knökfulla då ?
Bättre att släppa ut dem istället ?
Det är så många konstigheter runt personen Jan Guillou.
Som att han kallade sig för "judisk" för att få judisk rabatt på det israeliska flygbolaget
EL-AL.
Nej det är mytomanvarning på den mannen.
En pajas som bättre passar på en cirkus som en mångkulturclown med storhetsvansinne