2023-11-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Vafan snackar du om. Alla prioriterar olika i livet. Finns mängder superintelligenta människor som inte bryr sig ett piss om sin hälsa. Fan vilken ignorans du uppvisar.
Må så vara. Dock är det märkligt att Leif GW inte gör något åt sin groteska kroppshydda. Han är ju säkert i för dålig kondition för en operation…men tragiskt att se hans snabba marsch mot döden.
Citera
2023-11-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Är väl en bra egenskap? Eller ska han vara en JA-sägare som de flesta andra?

Även om jag tycker JG är dum i huvudet som mest sitter i sin sekelskiftslya på Östermalm och har noll kontakt med omvärlden sedan 70-talet, där även hans frisyr hör hemma, så gör han rätt i att skita i vad andra tycker och kör sitt race.

Att inte komma överens med någon kan väl knappast va en bra egenskap?
Citera
2023-11-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Kollade på "Mallou möter" i fyran där hon intervjuade Jan Guillou och ställde frågan varför han och Leif GW blev osams.

Janne svarade att "vissa saker pratar man inte om".

Malou kontrade med att hon frågat Leif GW vad anledningen var och att han svarat henne att dom bara tröttnat på varandras umgänge.

Janne kommenterade det med att det, precis som mycket annat Leif GW säger, är ljug men att han behåller orsaken för sig själv.

Uppenbart ger Janne sken av att dom gick skilda vägar pga någon konflikt och att frågan forfarande är infekterad.

Vad tror ni bråket handlade om?

Jan Guillou är känd vänsterextremist. GW är väll lite mer öppen för fritt tänkande, det behöver inte vara svårare än så.
Citera
2023-11-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Fylletjafs som spårat ur.
Det tror jag med. GW har troligen gått loss på JG på fyllan. JG är en dryg jävel och det är nog det som GW retat sig på.
Minns att dom körde en serie tv-program på nittiotalet, ”Grabbarna på Fagerhult” med en gubbe till som dom blev osams med.
Citera
2023-11-10, 11:12
Medlem
Jag skulle tro att osämjan har politiska orsaker. Leif GW är ju socialdemokrat. Tror att Guillou är kritisk mot honom för det. Tror att det hänger ihop med IB-affären.
Citera
2023-11-10, 11:12
Medlem
WatchItNows avatar
Jag förstår inte riktigt kommentarerna i tråden. Exemplet John Lennon och Paul McCartney visar att man kan samarbeta i åratal hur bra som helst trots världens största ego. Krävdes någon utomstående som Yoko Ono för att förstöra stämningen.
Citera
2023-11-10, 11:13
Medlem
nittinies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Det sjuka är att jag tänkte exakt samma sak när jag såg rubriken, men min tanke var då att Guillou har en rejäl bamse. Han ser ut som en man med en rejäl köttklubba i brallan.
Gw, nja.
"Han med korta armar och stort ego är outvecklad"- Mayaordspråk
Citera
2023-11-10, 11:21
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Må så vara. Dock är det märkligt att Leif GW inte gör något åt sin groteska kroppshydda. Han är ju säkert i för dålig kondition för en operation…men tragiskt att se hans snabba marsch mot döden.

Visst är det så. Men han är väl en person som föredrar att läsa böcker, dricka bärs och diskutera. Jag tycker det är otroligt dumt att inte ta hand om sin kropp. Den är liksom grunden till allt. Men alla har inte det behovet eller intresset. Man lever för andra saker. Jag läser aldrig böcker.
Citera
2023-11-10, 11:22
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Om du har sett eller läst Ondskan.
JG säger att den delvis är självbiografisk.
Vem i denna serie tror du är
-Snyggast
-Starkast
-Snabbast
- Stryktåligast
- Gängledare ( Ponti nätverket) 😉
Han får bruden. Snabbast i bassängen och starkast i ringen.
Såklart JG karaktär.
Världens mest självgoda person har nog svårt att behålla vänner.
Glöm inte att han är rik också. Alla de egenskaperna sammantaget gör att han med stor sannolikhet har ett konto på Flashback.
Citera
2023-11-10, 11:25
Medlem
Konkret så har Jan G i intervju sagt att vänskapen tog slut iom att Lars GW P uttalat sig nedsättande om Jan Gs böcker och samtidigt hyllat sin egen litterära förmåga som i nivå med klassikerna.

I grunden handlar det om två griniga, ensamma och sjäkvbelåtna gubbar som alltid vill ha rätt och aldrig kan erkänna ett misstag eller en svaghet. Lars är kanske lite mer autistisk och Jan lite mer narcisistisk.

Oavsett, det har absolut noll med politik att göra.
Citera
2023-11-10, 11:26
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Jan Guillou är känd vänsterextremist. GW är väll lite mer öppen för fritt tänkande, det behöver inte vara svårare än så.
Gåsleverkommunist och klassresemångmiljonärsosse. Klart att de inte kommer överens.
Citera
2023-11-10, 11:53
Medlem
TotalWars avatar
Jag har umgåtts en del med alkolister och min erfarenhet är att konflikter alltid hänger i luften när man umgås med dessa. I slutändan är det helt enkelt inte värt det, man står helt enkelt inte ut med dem längre och deras korta stubin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in