2023-11-10, 11:54
Medlem
Jag tror Jan G sagt nåt om att GW tyckt att den enes böcker var finare och seriösa medans den andres böcker var mer som tonårsromaner. Sen fick man gissa vems böcker var vad. Det lät som det kunde vara orsaken till att det skar sig.
När GW frågades om varför det skurit sig sa han bara "ähh det ar bara så barnsligt..." sen sa han inget mer.
Citera
2023-11-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Jag tror Jan G sagt nåt om att GW tyckt att den enes böcker var finare och seriösa medans den andres böcker var mer som tonårsromaner. Sen fick man gissa vems böcker var vad. Det lät som det kunde vara orsaken till att det skar sig.
När GW frågades om varför det skurit sig sa han bara "ähh det ar bara så barnsligt..." sen sa han inget mer.

Jag minns detta också, och är det jag syftar på i mitt inlägg (58)
Citera
2023-11-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukuk
Konkret så har Jan G i intervju sagt att vänskapen tog slut iom att Lars GW P uttalat sig nedsättande om Jan Gs böcker och samtidigt hyllat sin egen litterära förmåga som i nivå med klassikerna.

I grunden handlar det om två griniga, ensamma och sjäkvbelåtna gubbar som alltid vill ha rätt och aldrig kan erkänna ett misstag eller en svaghet. Lars är kanske lite mer autistisk och Jan lite mer narcisistisk.

Oavsett, det har absolut noll med politik att göra.
Låter som två typiska gubbar som du skriver,nsom blir allt mer inåttvända ju äldre de blir.

Att folk runt om dom tassar runt dom pga deras kändisskap och att de just är gamla gör ju inte saken bättre.

Gubbar generellt har en tendens att gå den vägen.
Citera
2023-11-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo

"”Det är ingen tvekan om vem av oss som är Shakespeare”
GW medger dock att det funnits en viss rivalitet mellan dem.

– Jag är också bra på att skriva ska du veta och jag har sålt en jävla massa böcker, säger han i serien.

Kristina Hedberg ställer frågan om det är en tävling.

– Ja ibland blev det ju det. Det är ju barnsligt, men grabbar är ju på det där viset, svarar GW.

Men att det skulle vara en tävling mellan parterna håller Guillou inte med om.

– Han anser att vi förhåller oss till varandra som Shakespeare och Åsa-Nisse. Och det är ingen tvekan om vem av oss som är Shakespeare, säger han."

är det inte mer typ åsa-nisse och klabbarparn?

frågan är vem som är vem..
Citera
2023-11-10, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukuk
Konkret så har Jan G i intervju sagt att vänskapen tog slut iom att Lars GW P uttalat sig nedsättande om Jan Gs böcker och samtidigt hyllat sin egen litterära förmåga som i nivå med klassikerna.

I grunden handlar det om två griniga, ensamma och sjäkvbelåtna gubbar som alltid vill ha rätt och aldrig kan erkänna ett misstag eller en svaghet. Lars är kanske lite mer autistisk och Jan lite mer narcisistisk.

Oavsett, det har absolut noll med politik att göra.
Leif inte Lars
Citera
2023-11-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Visst är det så. Men han är väl en person som föredrar att läsa böcker, dricka bärs och diskutera. Jag tycker det är otroligt dumt att inte ta hand om sin kropp. Den är liksom grunden till allt. Men alla har inte det behovet eller intresset. Man lever för andra saker. Jag läser aldrig böcker.

Dumma Einstein som sket i att träna biccarna 5 dagar i veckan och istället satt med huvudet begravet i böcker. Vilken dumskalle!
Citera
2023-11-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"”Det är ingen tvekan om vem av oss som är Shakespeare”
GW medger dock att det funnits en viss rivalitet mellan dem.
...

– Han anser att vi förhåller oss till varandra som Shakespeare och Åsa-Nisse. Och det är ingen tvekan om vem av oss som är Shakespeare, säger han."

är det inte mer typ åsa-nisse och klabbarparn?

frågan är vem som är vem..

Svårt att säga vad han menar. Hans egen stil är ju inte shakespeariansk för fem öre. JG använder fler adjektiv, metaforer, har lite mer flambojant stil. GW använder mer rapportstilen, koncisa meningar med all, enligt honom, onödig information bortskalen
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-11-10 kl. 12:26.
Citera
2023-11-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Kommer JG överens med någon?
---
Är väl en bra egenskap? Eller ska han vara en JA-sägare som de flesta andra?

lol, på vilket sätt är dessa motsatser? Man kan såklart vara en "sanningssägare" och köra sitt eget race utan att vara en diva som gör sig ovän med alla.
Citera
2023-11-10, 12:58
Avslutad
Alla tröttnar på kommunister som jan förr eller senare.
Citera
2023-11-10, 13:18
Medlem
Karmans avatar
Har för mig att det var något jaktrelaterat? Hade de inte en jaktmark tillsammans? Det kan ha gått snett, vilket inte är ovanligt...
Citera
2023-11-10, 13:29
Medlem
Guillou blev putt när GW lämnade frugans piratförlag p g a penningkåt. GW:s återkommande prat om hur mycket han tjänar stör Jannes överklass-kodex. Det har han varit rätt öppen med. Och när han tjuvnypt tillbaka med att han säljer fler böcker har GW kontrat med skillnad i litterär halt. Och så har pojkarna sprätt vidare med spadarna i sandlådan.
Senast redigerad av Bemp 2023-11-10 kl. 13:37.
Citera
2023-11-10, 13:30
Medlem
DonaldBidens avatar
Den enda möjligen dispyten mellan de två är väl vem av dem som är den godaste människan?
Sveriges två rikshelgon måste få göra upp i en ädel kamp på liv och död för att kora den största hjälten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in