Citat:
Ursprungligen postat av
Riksbanksgangstern
Det är sant, mina vinster är fantastiska och jag får det att se väldigt enkelt ut, nästan på ett tecknat sätt. Jag kommer hit och pratar extremt mycket skit, postar saker hela dagen som gör hälften av tråden arg på mig, och fortsätter ändå att vinna i en takt och hastighet som trotsar logiken. Mina fiender hoppas på att jag ska hamna i ett dårhus någonstans och tappa min touch. Vittna om att jag faller ner i elände.
Med glimten i ögat.
Bostadsmarknaden har varit relativt frisk och man glömmer lätt vad som händer vid en lågkonjuktur, så det är viktigare än någonsin att förstå att en bostad inte är en tillgång, vad en tillgång egentligen är och hur att se skillnaden mellan en tillgång och en skuld.
I stället för att gambla och hoppas på att huset stiger i värde, bör man lära sig att investera för pengaflöde och behandla värdeökningen som körsbäret på tårtan istället.
Får man fråga hur herr gangster bor själv? Hyr du av dig själv eller göder du en annan hyresvärd.
Bostäder köper man för att bo i om man inte vill hyra eller bo på gatan.
Man får välja kostnaden för att hyra gemfört med att kostnaden man har om man äger sitt boende.
Så det kan absolut vara en bra investering inför pensionen att ha ett avbetalt boende.