2023-11-06, 18:16
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Köpte en burk "Progesteron D4"(kolla Prisjakt) och det märks att man får ett hormon i kroppen. Sover som innan TRT. Men tror också att dosen i varje tablett är på tok för stor för får ångest om jag tar tablett mer än då och då.

Hur stor dos är det per tablett ?
Citera
2023-11-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Hur stor dos är det per tablett ?

250mg
Citera
2023-11-06, 22:20
Medlem
Citat:
Innan TRT sov jag som en stock. Gick och la mig och somnade direkt, vaknade trött och miserabel osv. Både behövde och hade inga problem att sova 1-3h mitt på dagen sedan.

Nu med TRT behöver jag 5-7h och att somna är svårt, vaknar rätt lätt också. Sova på dagen är svårt eller omöjligt. Det är inte så att jag går runt och känner mig sliten, men saknar ändå sovandet från förr.

Har alltid tyckts det varit lite konstigt att man i det komplexa systemet av hormoner väljer att skjuta in en jättedos av ett enda hormon, speciellt som artiklar på internet pratar om att hormoner "innan" testosteron kan få fel nivåer av TRT. Hormoner som DHEA t.ex.

https://i.pinimg.com/originals/73/35/48/7335483626f7fa442d18ca93e5c20426.jpg

Har provat pregnenolon men inte märkt nån bättring i måendet.

Köpte en burk "Progesteron D4"(kolla Prisjakt) och det märks att man får ett hormon i kroppen. Sover som innan TRT. Men tror också att dosen i varje tablett är på tok för stor för får ångest om jag tar tablett mer än då och då.
Progesteron D4 är homeopati och alltså totalt verkningslöst. Det innehåller inget aktivt ämne. Det är natur-hokus-pokus på högsta nivå. Du har hällt pengarna i sjön och det har verkligen inget med hormoner eller doping att göra.

"D4" betyder att produkten är utspädd 10 000ggr om. Det är ett homeopatiskt begrepp. "D5" betyder 100 000x utspädning, "D6" 1 000 000x utspädning, osv.

Att du känner riktiga effekter av att ta tabletterna betyder förmodligen att du har en del psykiska besvär som du tampas med (eftersom tabletterna inte innehåller något på riktigt). Hoppas att du kan börja må bättre utan att leta massa konstiga vägar dit med verkningslösa eller verkningsfulla piller.
Senast redigerad av DrL0c 2023-11-06 kl. 22:24.
Citera
2023-11-08, 16:24
Avslutad
Fick svaren från mitt i eftermiddags.

Testosteron låg på 17 nmol/L mot 8 innan behandling.

PSA hade gått upp från 0,7 till 1,0 men det känns normalt.

Det som förbryllar mig lite är att mitt östradiol gått upp från 76 till 162 pmol/L.

Kan detta bero på att jag är i inledningsfasen av min behandling?

Har märkt att vecka 7-8 efter sista injektionen så har jag känt mig ”gråtmild” och allmänt känslig vilket jag antar är ett samband med högt östradiol.

Är detta nåt att oroa mig för?

Citat:
Ursprungligen postat av SteveStaunton
Ska göra min första kontroll av Testosteronvärdena hos ReWell om ett par veckor.

Har hittills fått tre sprutor och allt känns riktigt bra förutom en liten ”dipp” den sista veckan innan ny injektion.

När jag tar blodprovet har det gått 8 veckor sedan den senaste injektionen.

Ska man undvika sömn natten innan provet och äta en stadig frukost innan provet eller syns och kollas det även på uppföljningstesten?

Vill ju helst inte ha ett för högt testosteronvärde…
Citera
2023-11-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Progesteron D4 är homeopati och alltså totalt verkningslöst. Det innehåller inget aktivt ämne. Det är natur-hokus-pokus på högsta nivå. Du har hällt pengarna i sjön och det har verkligen inget med hormoner eller doping att göra.

"D4" betyder att produkten är utspädd 10 000ggr om. Det är ett homeopatiskt begrepp. "D5" betyder 100 000x utspädning, "D6" 1 000 000x utspädning, osv.

Att du känner riktiga effekter av att ta tabletterna betyder förmodligen att du har en del psykiska besvär som du tampas med (eftersom tabletterna inte innehåller något på riktigt). Hoppas att du kan börja må bättre utan att leta massa konstiga vägar dit med verkningslösa eller verkningsfulla piller.

Wow, både nyttig information och förolämpning i ett och samma svar.

Jag har tagit 2-3 tabletter bara, så effekten kan ju varit att jag var extra trött de dagarna. Och placeboeffekten såklart.

Så det är alltså 250mg av utspätt ingenting? Verkar onekligen som jag blivit grundlurad. Nu när jag läser innehållsförteckningen står det, håll i hatten: 248,75mg laktosmonohydrat, 1,25mg magnesiumstearat.

De kunde lika gärna kallat det Plutonium D4 ju... Inte en atom enligt namnet på förpackningen i denna burk.
Senast redigerad av blublang 2023-11-08 kl. 19:44.
Citera
2023-11-08, 19:47
Medlem
Citat:
Wow, både nyttig information och förolämpning i ett och samma svar.

Jag har tagit 2-3 tabletter bara, så effekten kan ju varit att jag var extra trött de dagarna. Och placeboeffekten såklart.

Så det är alltså 250mg av utspätt ingenting? Verkar onekligen som jag blivit grundlurad. Nu när jag läser innehållsförteckningen står det, håll i hatten: 248,75mg laktosmonohydrat, 1,25mg magnesiumstearat.

De kunde lika gärna kallat det Plutonium D4 ju... Inte en atom enligt namnet på förpackningen i denna burk.
248,75mg+1,25mg=.....250mg

Så precis, det innehåller inget av det faktiska ämnet, det är så homeopati fungerar (eller snarare inte fungerar såklart).
Citera
2023-11-11, 13:42
Medlem
Hej,
Jag undrar lite om det är ok att blanda Nebido och Finasteride?

Har läst en hel del om det och det finns argument från båda sidor. Är medveten om potentiella biverkningar.
Citera
2023-11-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Vore spännande att få ta del av de exakta siffrorna. Kan du inte be dem skicka testresultatet till dig och dela med dig till Flashback-vännerna? Sedan tänker jag att dosen testosteron man får i sig via gel kan skifta en hel del? I så fall är det möjligt att du producerade spermier under åtminstone en del av tiden du gick på Tostrex, även om du var nollad när spermaprovet gjordes.

Ledsen för sent svar, men här kommer det iallafall!

Maj: 28 miljoner rörliga spermier, anses vara nedsatt.
September: 81 miljoner rörliga spermier, anses vara normalt.

Svårt att säga exakt när det gick tillbaka till det normala men spermieproduktionen återhämtade sig iallafall.
Citera
2023-11-13, 23:04
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceroxis
Ledsen för sent svar, men här kommer det iallafall!

Maj: 28 miljoner rörliga spermier, anses vara nedsatt.
September: 81 miljoner rörliga spermier, anses vara normalt.

Svårt att säga exakt när det gick tillbaka till det normala men spermieproduktionen återhämtade sig iallafall.

Stort grattis! Har frun blivit gravid än då?
Citera
2023-11-20, 08:34
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rami.abbe2023
Hallå....Ska man behöva vara halvt död för att få vård ?

Går du via primärvården eller privat? Hur gammal är du?
Citera
2023-11-20, 09:13
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rami.abbe2023
Hallå.

Jag var och tog testosteronprov för två veckor sedan. Fick detta resultat:

P—Testosteron
Resultat: 9.2 nmol/L
Referensintervall: 5.7-24.3

Läkaren ringde upp och medgav att värdet var lite lägre än vad det borde vara. Men endå inom referensintervall. Han bokade in mig för ny provtagning denna vecka. Dom nya proven är dessa:

Utvidgad provtagning med nytt testosteron, LH, SHBG, Hb, EVF, blodfetter och prolaktin, fastande.

Ska man behöva vara halvt död för att få vård ?

Vill du ha hjälp så måste du få ner testot lägre.

800 mg Ibuprofen morgon och kväll i 14 dagar innan nytt prov.
5-6 starköl två kvällar i rad innan prov.
Sov så lite som möjligt natten innan prov.
Citera
2023-11-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Går du via primärvården eller privat? Hur gammal är du?

31år och via primärvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in