2023-04-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Så har en fråga, är 38 och går på TRT behandling nu sedan cirka 4-5år.
För 1½ år sedan började jag märka att jag tappar mer hår än vanligt när jag drar fingrarna genom håret och speciellt efter dusch.

Min fråga är om någon annan här käkar dessa hår piller som jag inte minns namnet på just nu men
som ska sänka halten DHT i hårbotten och på så vis förhoppningsvis stoppa hårafvallet.

INTE rogaine och liknande utan piller specifikt och om det kan ha bieffekter eller inte alls är bra att ta tillsammans med Testosterone ?

Tack på förhand!

Läs på om post finasteride syndrome. Det är inte värt det för att sakta ned håravfall.
DHT är förövrigt ett väldigt viktigt maskulint hormon för den manliga hälsan. Det är vansinne att blockera det.
Det är fanimej bättre att höja DHT ännu mer med att addera en massa kreatin och köpa en peruk eller raka av skiten istället. Så viktigt är det för hälsan.
Citera
2023-04-27, 17:56
Medlem
2020 hade jag 10 i testo,

Nu 2023 10 i testo 17shbg 1.3 lh värde,

Blev utredd i Thailand fick nebido men var tvungen o åka hem efter första månaden,

Fick en endokrinolog remiss, som skrev jag tog anabola? Aldrig sett mig irl dock, tänk er en kal bowlingkägla, gick till en annan privat som sa tyvärr 10 e för högt kom tillbaka när du är på 8....

Någon som har tips på bra läkare i gbg området ?
Citera
2023-04-28, 08:11
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Någon som har tips på bra läkare i gbg området ?

Ekenhälsan Kållered (Rewell)
Citera
2023-04-28, 15:14
Medlem
Jag tänkte bara lämna en uppdatering, det kanske kan vara intressant för någon i en liknande sits.

Som jag nämnt tidigare i tråden så lämnade jag ett spermaprov efter 7 månader på Tostrex, det visade 0 spermieproduktion. Jag klev av för ca 2 månader sedan och har precis lämnat ett nytt prov, produktionen är tillbaka igen!!

Jag använde ingenting för att kicka igång det igen, ingen HCG eller Clomod etc, kroppen fixade det själv.
Citera
2023-04-28, 23:38
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceroxis
Jag tänkte bara lämna en uppdatering, det kanske kan vara intressant för någon i en liknande sits.

Som jag nämnt tidigare i tråden så lämnade jag ett spermaprov efter 7 månader på Tostrex, det visade 0 spermieproduktion. Jag klev av för ca 2 månader sedan och har precis lämnat ett nytt prov, produktionen är tillbaka igen!!

Jag använde ingenting för att kicka igång det igen, ingen HCG eller Clomod etc, kroppen fixade det själv.
Intressant! Fick du några siffror på antal?
Citera
2023-04-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Intressant! Fick du några siffror på antal?

Tyvärr så fick jag bara ett samtal av sköterska som bekräftade att det var ok. Det är en privatklinik så jag kommer inte åt det online just nu.

Men jag ska kolla upp det på tisdag! Sen kan jag posta före/efter siffror.
Citera
2023-04-29, 11:07
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Tyvärr så fick jag bara ett samtal av sköterska som bekräftade att det var ok. Det är en privatklinik så jag kommer inte åt det online just nu.

Men jag ska kolla upp det på tisdag! Sen kan jag posta före/efter siffror.

Gör det!

Du vet att "okej" från sjukvården kan betyda "helt jävla värdelöst men inom referens, typ som en 80-åriing" va? Been there, done that.
Citera
2023-04-29, 12:48
Medlem
Roidberts avatar
Citat:

Vore spännande att få ta del av de exakta siffrorna. Kan du inte be dem skicka testresultatet till dig och dela med dig till Flashback-vännerna? Sedan tänker jag att dosen testosteron man får i sig via gel kan skifta en hel del? I så fall är det möjligt att du producerade spermier under åtminstone en del av tiden du gick på Tostrex, även om du var nollad när spermaprovet gjordes.
Citera
2023-04-29, 22:34
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Gör det!

Du vet att "okej" från sjukvården kan betyda "helt jävla värdelöst men inom referens, typ som en 80-åriing" va? Been there, done that.
Precis min tanke också. Ett fynd på 5 halvdassiga spermier kan säkert tolkas som AHA DET ÄR MÖJLIGT ATT SKAPA ETT BARN!!! Alltså ser det fint ut!!
När i själva verket under 20 miljoner ( gissar per ml dessutom)räknas som subfertil om jag minns siffrorna rätt.
Citera
2023-04-30, 13:47
Medlem
Hoppas någon kan hjälpa mig här för kunde inte starta en ny tråd i ämnet. Jag försökte få tid för testosteron kontroll för ett tag sedan men det fanns inga tider alls då. Då började jag ju såklart självmedicinera med att skjuta testosteron själv. 250 mg/vecka (e7d). Nu har jag dock fått tid och hade såklart velat ha så dåligt testovärde som möjligt för att få möjlighet att få testosteron laglist. Hur mycket testo kommer jag ha kvar 2 veckor efter sista sticket? Kommer mitt värde fortfarande vara högt? Eller skall jag avboka och skjuta fram? Hur långt efter sista sticket bör man göra testokollen för att få ett såpass lågt värde att man får det utskrivet?

Stort tack för hjälp!
Citera
2023-04-30, 21:21
Medlem
Har varit på Nebido i ca 3 år, funderar av lite olika anledningar(för mycket och för långt att skriva om varför) att kliva av. Men hur ska man lägga upp det så man inte tokkrashar sig själv i processen?

Verkar ju som att det tar ca 350-450 dagar för att undecanoaten att lämna kroppen helt. Ett år med totalt krashad T kommer ju leda till misär i livet, hur förebygger man det?

Har funderat på att brygga med typ 80mg/EW Cyp i 6-8 månader bara för att inte krasha, sedan gå över på HCG sista 2-3 månader till cyp/undec är borta och sedan köra klassiskt PCT. Dumt?
Ska man köra HCG eller enclomiphene citrate hela tiden tillsammans med cyp under övergångstiden för att underhålla bollarna?

Hur skulle ni lägga upp en PCT/strategi för att gå av Nebidon? Eller hur gjorde du det framgångsrikt?
Citera
2023-04-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulla9988
Har varit på Nebido i ca 3 år, funderar av lite olika anledningar(för mycket och för långt att skriva om varför) att kliva av. Men hur ska man lägga upp det så man inte tokkrashar sig själv i processen?

Verkar ju som att det tar ca 350-450 dagar för att undecanoaten att lämna kroppen helt. Ett år med totalt krashad T kommer ju leda till misär i livet, hur förebygger man det?

Har funderat på att brygga med typ 80mg/EW Cyp i 6-8 månader bara för att inte krasha, sedan gå över på HCG sista 2-3 månader till cyp/undec är borta och sedan köra klassiskt PCT. Dumt?
Ska man köra HCG eller enclomiphene citrate hela tiden tillsammans med cyp under övergångstiden för att underhålla bollarna?

Hur skulle ni lägga upp en PCT/strategi för att gå av Nebidon? Eller hur gjorde du det framgångsrikt?
Jag får det till att ca. 1% av initiala blodnivåer är kvar 5 månader efter senaste injektion enligt steroidplotter.
Tycker din idé är bra att använda trt-doser av testo e eller c under tiden nebido går ur kroppen (dvs. säga ca. ett halvår) och sedan gå på en ordentlig power-pct med hcg, clomid och nolva.
Kan nog vara bra att även köra hcg sista månaderna samtidigt som du kör testo e/c innan pct när du varit nerstängd flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in