Citat:
-----------------‐----------------------------------
Svar till Schlongen1
Märkligt du svarat mig utan att mitt nick syntes överst?
Ok. Jag skriver om att dansk tv skildrar stenåldersmänniskorna i Norden för 10000 år sedan med ljusa ögon, mörk hud (inte svart) och också med europeiska drag (fenotypen för just dessa stemåldersmänniskor). Till skillnad från Svt som har afrikanska statister med afrikanska drag.
"Alla kom från afrika", det finns förvisso andra teorier bland forskare men saken är ju den att människor vid den tiden utvecklats under tiotusentals år i Europa, Asien och inte var afrikaner, alltså inte hade afrikanska subsahariska drag. Hoppas du förstår?
Det är off topic med din sista mening. Vad ska jag svara till dig på det.. att du ska tillbaka till amöbastadiet då eller ner i vattnet igen. Allt handlade om Svt:s skildring vs dansk televisions och Danmark ligger närmast förklara just den gruppen stenåldersmänniskor utseendemässigt.
Svar till Schlongen1
Märkligt du svarat mig utan att mitt nick syntes överst?
Ok. Jag skriver om att dansk tv skildrar stenåldersmänniskorna i Norden för 10000 år sedan med ljusa ögon, mörk hud (inte svart) och också med europeiska drag (fenotypen för just dessa stemåldersmänniskor). Till skillnad från Svt som har afrikanska statister med afrikanska drag.
"Alla kom från afrika", det finns förvisso andra teorier bland forskare men saken är ju den att människor vid den tiden utvecklats under tiotusentals år i Europa, Asien och inte var afrikaner, alltså inte hade afrikanska subsahariska drag. Hoppas du förstår?
Det är off topic med din sista mening. Vad ska jag svara till dig på det.. att du ska tillbaka till amöbastadiet då eller ner i vattnet igen. Allt handlade om Svt:s skildring vs dansk televisions och Danmark ligger närmast förklara just den gruppen stenåldersmänniskor utseendemässigt.
Ursprungligen postat av henrikofsweden
1. Forskningen(DNA) har gått framåt sedan den danska serien?
2. Den danska serien startar 4000 år fKr. Svenska 14000 år fKr.[/quote]
------------
1. Ja forskning går fram o tillbaka så som det ska vara..men mig veterligen är fenotypen för whg inte afrikansk och mörkheten i huden uppfattar jag som inte säker i någon slags exakthet. Svårt tro f ö ex kring latitud och tiotusentals år av utveckling i Europa att whg skulle vara subsahariskt mörka. Kanske kan man i framtiden vara mer exakt.
2. Pratar vi om samma serie (dansk). Den jag refererar till tar just upp gruppen whg, renjägare på tundran.
Men nog om detta min tagning var Svt och deras politisering även kring historia.