2023-11-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Hur påverkas din hud av att vistas i Gambia i ett år, tror du?
Och vad händer sen över 20 generationer, tror du?

Du menar att svarta blir vita på 20 generationer vid flytt från Afrika till Finland?
Citera
2023-11-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Själv hade jag ämnet Kristendom i skolan. Islam nämdes inte ens!

Det förklarar ju din okunskap!
Citera
2023-11-06, 19:13
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Riktigt vita finländare med blonda kalufser, var kommer de ifrån?

Man har hittat spår av människor som man inte kan förklara sett till OOA-teorin.

Människan uppstod förmodligen på olika platser "samtidigt" oberoende av varandra.

Det intressanta är ju varför negrer inte räckte till utan blev en annan slags människa, om man nu hävdar att negrer är precis som vita. Det skiljer rätt mycket mellan ett vitt och ett svart samhälle, om vi säger så. Mer än hudfärg har påverkats.
Citera
2023-11-06, 19:16
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Du menar att svarta blir vita på 20 generationer vid flytt från Afrika till Finland?
Den idioten förstår sig inte på antropologi.
Afrikaner bär på anlag som vi Européer (den moderna människan) inte har.
Det är därför vi är olika, i utseende och beteende.
Afrikanerna bär på en stor andel arkaiskt DNA, därför ser dom ut som homo erectus.
Citera
2023-11-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Som du skjuter dig i foten. Statlig television ska inte syssla med att behandla ett lands historia som en "allinkluderande dokusåpa". Hör du själv hur bisarrt det låter?

Ska man skildra ett lands historia ska man göra det sanningsenligt och inte lägga in personliga värderingar i skildringen. Speciellt inte om man är den statliga televisionen.
Fick för mig att största delen bygger på dna analyser och arkeologisk.

Det jag menade med allinkluderande dokusåpa är just det =
Inte alltför stötande mot någon
Så att alla förstår, unga som gamla
En filmisk dokumentär dvs såpa

Det jag och dom flesta vill ha är naturligtvis en gedigen,akademisk relevant historisk analys av den svenska historien!!!

Felet svt alltid gör och kanske är tvungna till är just att tillgodose den breda allmänheten.
Det innebär att svt oftast ALDRIG UTMANAR NÅGONSOMSELST INDIVID INTELLEKTUELLT!
Det finns således i svensk television inte ett ENDA program som kräver max 80 IQ.

Således ni som kritiserar rådande tillstånd =
Starta diskussioner och gör era egna varianter& filmer av den svenska historien😁!
Citera
2023-11-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Själv hade jag ämnet Kristendom i skolan. Islam nämdes inte ens!

Ja du ser. Faktiskt om politiker släpper på muslimer till Sverige så ser jag om några år att det är den största religionen i Sverige idag är den tvåa. Men jag är övertygad om att politiker i Europa parlamentet samt vissa ledare ställt krav påatt Europa ska vara muslimskt . Annars borde politiker ha tagit upp Nackdelar med den här typen av överlämnande. Om de inte vill göra det så finns det dold Agenda. Men vill verkligen löfuen Ulf magda och alla toppar i Sverige nämna Åtminstone en baksida av problemet . Men de nämner inte ens att det är en misslyckade integration om dom kör på spåret jag nämnde så är det ur deras synsätt lyckat med parallel samhälle där barn hamnar i kriminalitet och vuxna lever hela sitt liv med att endast kunna arabiska. Det är ju som då perfekt för barnen störtar den svenska ekonomin genom att förstöra och kosta miljoner. Medan de vuxna inte behöver svenska utan i stort sett så är det möjligt att fortsätta med sitt modersmål medan det kommer 20-30.000 nya arabiska människor per år...
Citera
2023-11-06, 19:18
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffotmorgan
Den idioten förstår sig inte på antropologi.
Afrikaner bär på anlag som vi Européer (den moderna människan) inte har.
Det är därför vi är olika, i utseende och beteende.
Afrikanerna bär på en stor andel arkaiskt DNA, därför ser dom ut som homo erectus.

Vilket är konstigt om vi alla är samma människa från början.
Citera
2023-11-06, 19:21
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Hur påverkas din hud av att vistas i Gambia i ett år, tror du?
Och vad händer sen över 20 generationer, tror du?
Aha man ärver sin solbränna. Ärver man även sitt långa hår tänker du?

20 generationer = 500 år. svensken nu ser exakt likadan ut som på 1500-talet är min killgissning, en del påverkan från kosten så vi är längre och lever naturligtvis mycket längre.
Senast redigerad av WatchItNow 2023-11-06 kl. 19:24.
Citera
2023-11-06, 19:23
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Man kan undra vad "samma människa" är för något. Det finns ju fåglar inom samma art som har totalt 10 olika näbbar t.ex, vilket gav ursprungs-iden till Darwin och Origin of species. Så att afrikaner och svenskar är extremt olika är inte något konstigt, fast alla är människor.

Den som verkligen tror alla människor är "samma" utom hudfärgen är totalt outbildad. Det räcker med att titta på 100m eller 10.000 m på OS så ser man att samtliga i finalen är färgade. För färgade har en helt annan typ av muskler än vita, som är mer explosiv eller seg.
Senast redigerad av WatchItNow 2023-11-06 kl. 19:26.
Citera
2023-11-06, 19:24
Medlem
Citat:
Signalera "attack" innan de anfaller renarna känns ju väldigt trovärdigt

Exakt, lite mer än så kräver jag faktiskt.
Citera
2023-11-06, 19:25
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det är vi verkligen inte.
Afrikaner bär på anlag som vi inte har.
Du måste förstå att det fanns många olika människotyper som levde samtidigt och blandade sig.
Afrikaner är en blandning av olika typer, som vi Européer inte besitter.
Vi har anlag från neadertalarna tex.
Dagens människor har utvecklats separat, vi har olika sammansättningar.
(Out of africa) teorin är ren smörja, det försåt man snabbt om man har minsta intresse för människans uppkomst.
Att våra olikheter endast beror på habitat är inte rätt.

Det är klart att folk inte begriper, eftersom den vetenskapen är förbjuden och anses inte rumsren i dagens censursamhälle.
Citera
2023-11-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tack för ett väldigt bra inlägg som väl beskriver hur jag uppfattade avsnittet också, tråkigt nog så lyser SVT,s agenda igenom alltför tydligt och jag är lite rädd för att det blir värre i de kommande avsnitten, mera woke och feminism.

Har samma känsla då typ inte en enda scen blev besparar wokeism. Låt oss hoppas att det blir bättre i avsnitt två...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in