2023-11-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Vecka # invägning 31/10: 140.5

Invägning 7/11: 139.2kg
Citera
2023-11-07, 17:30
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Läkarbesöket gick bra, han ska skriva ett intyg till att få göra gastric sleeve.... l

äkaren som skrev remissen ringde o sa att så fort hon får in intyg så ska hon skriva en ny remiss o hoppas på att den blir godkänd....

Sen satte han in en icke narkotika klassad adhd medicin för att hjälpa mig fokusera i skolan.

Strattera heter den, någon som hört talas om den?
Hoppas verkligen den fungerar, för annars kommer jag inte klara plugget framöver.

Ja är nöjd med samtalen idag. Hoppas på fler ljusa besked o framtidshopp.
Jodå strattera har man gått på något år eller så. Orkar inte skriva om den just nu dock, sen
Citera
2023-11-08, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Jodå strattera har man gått på något år eller så. Orkar inte skriva om den just nu dock, sen

Okej lyssnar gärna på dina erfarenheter när du har tid o ork.
Citera
2023-11-10, 01:04
Medlem
Citat:
Okej lyssnar gärna på dina erfarenheter när du har tid o ork.
Yes jag sa ju jag skulle skriva så då får jag göra det med.

Skriver det jag minns, det var nog 10 år sen ungefär som jag tog strattera. Tog det ett år cirka.

Hade nyss börjat på ett nytt jobb vid tillfället, på en godsmottagning. Stressig arbetsplats med sjukt mycket att göra. När jag väl hade börjat med medicinen så blev jag full med energi, jobbade stenhårt hela dagarna, nästan maniskt beteende. Jobbade övertid nästan varje dag medans alla andra gick hem. Inga större problem att stiga upp på mornarna heller utan det gick bra trots mediciner för sömnen också. Var väl först efter några månader jag började märka bieffekterna.
Tror det kom först i form av utebliven orgasm/ejulaktion. Detta upplevde jag som väldigt jobbigt faktiskt att inte kunna onanera, lite som tjackballe skulle jag kunna jämföra det med.
Efter ett tag så märkte jag även att det blev ett litet buzzz i kroppen, som att den aldrig riktigt slappnade av utan det blir som en mygga i en som låter bzzzzz.
Fanns nog fler saker med som kom som huvudvärk.

Iallafall så efter ett tag bestämde jag mig för att det inte var värt energin jag fick av medicinen kontra utebliven orgasm då det tar mycket på egot.

Såhär minns jag det, med risk för att jag kan ha skarvat lite. Så en bra medicin till viss del, den är nog aboslut värd att testa.
Citera
2023-11-10, 19:58
Medlem
Citat:

Skriver det jag minns, det var nog 10 år sen ungefär som jag tog strattera. Tog det ett år cirka.

Hade nyss börjat på ett nytt jobb vid tillfället, på en godsmottagning. Stressig arbetsplats med sjukt mycket att göra. När jag väl hade börjat med medicinen så blev jag full med energi, jobbade stenhårt hela dagarna, nästan maniskt beteende. Jobbade övertid nästan varje dag medans alla andra gick hem. Inga större problem att stiga upp på mornarna heller utan det gick bra trots mediciner för sömnen också. Var väl först efter några månader jag började märka bieffekterna.
Tror det kom först i form av utebliven orgasm/ejulaktion. Detta upplevde jag som väldigt jobbigt faktiskt att inte kunna onanera, lite som tjackballe skulle jag kunna jämföra det med.
Efter ett tag så märkte jag även att det blev ett litet buzzz i kroppen, som att den aldrig riktigt slappnade av utan det blir som en mygga i en som låter bzzzzz.

Iallafall så efter ett tag bestämde jag mig för att det inte var värt energin jag fick av medicinen kontra utebliven orgasm då det tar mycket på egot.

Såhär minns jag det, med risk för att jag kan ha skarvat lite. Så en bra medicin till viss del, den är nog aboslut värd att testa.

Okej tack för du tog dig tiden att skriva.
Jobbigt med biverkningar som gör de svårt att leva ett normalt liv.
Ja tog första dosen idag och har städat här hemma idag, något som ja skjutit framför mig i flera veckor.
Men nu ligger jag i sängen o känner mig rastlös .... brukar annars somna vid 8 tiden på kvällen, tidigt men brukar vara utmattad efter studierna/intryck/annat.
Jag hoppas den ska hjälpa mig fokusera i skolan, annars vet ja inte om ja kommer kunna klara studera.

Läkaren sa att om inte dessa hjälper så får ja prova elvanse.
Vi får se .... uppdaterar här i tråden.
Citera
2023-11-10, 22:57
Medlem
Citat:
Okej tack för du tog dig tiden att skriva.
Jobbigt med biverkningar som gör de svårt att leva ett normalt liv.
Ja tog första dosen idag och har städat här hemma idag, något som ja skjutit framför mig i flera veckor.
Men nu ligger jag i sängen o känner mig rastlös .... brukar annars somna vid 8 tiden på kvällen, tidigt men brukar vara utmattad efter studierna/intryck/annat.
Jag hoppas den ska hjälpa mig fokusera i skolan, annars vet ja inte om ja kommer kunna klara studera.

Läkaren sa att om inte dessa hjälper så får ja prova elvanse.
Vi får se .... uppdaterar här i tråden.
Likadant som man kan få utsättningsproblem så kan man få insättningsproblem. Bli inte rädd om kroppen känns konstig de första veckorna, eller huvudet.

Elvanse behöver du nog inte börja tänka på redan.
Citera
2023-11-11, 00:22
Medlem
Somnade o vakna nu, känner mig pigg o rastlös.
Hoppas ja kan somna om.
Citera
2023-11-11, 02:15
Medlem
Citat:
Somnade o vakna nu, känner mig pigg o rastlös.
Hoppas ja kan somna om.
Here we go!!
Citera
2023-11-11, 06:44
Medlem
Citat:
Likadant som man kan få utsättningsproblem så kan man få insättningsproblem. Bli inte rädd om kroppen känns konstig de första veckorna, eller huvudet.

Elvanse behöver du nog inte börja tänka på redan.

Nä de e inte så att ja suktar efter elvanse. Ja längtar bara till huvudet kan bli tyst o ja kan koncentrera mig på uppgifter ja har framför mig, kunna ta in information utan att de känns som tankeverksamheten ska explodera.
Kunna sköta ett hem med städning o hushållssysslor.
Känner igen mig i mycket med adhd add... men läkarna sa det är autism och att man kan få liknande symtom att autism som av add adhd.
Citera
2023-11-11, 06:46
Medlem
Citat:
Here we go!!

Hahah vadå here we go?
Har vaknat flera gånger inatt. Men min sömn är fuckad sen innan så inte helt ovanligt men rastlösheten stör mig.
Citera
2023-11-11, 06:48
Medlem
Förlåt för off topic inlägg.
Här ska de väl mest disskuteras vikt o kost.
Hoppas ingen tar illa upp.
Citera
2023-11-11, 12:07
Medlem
Citat:

Det med mygga va så ja kände inatt.
Och jag är på lägsta dosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in