2023-11-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Israelisk man om amerikanarnas wobbliga stöd:

"First they tell us to postpone the ground attack; then they are calling for operational pauses, and now they are telling us that our time is running out".

Ingenting kan rädda Hamas. Inga arabländer, inget Iran, inget Hizbollah, inga Houthis, inget "BRICS", med Kina, Ryssland eller Indien. Tredje världens solidaritet betyder nada, liksom vad EU säger, eller Tyskland, Frankrike eller Storbritannien. Pro-palestinska organisationer som FN, Läkare utan gränser, Human Rights Watch, Amnesty, Palestinagrupper, Kvinnor för fred, spelar ingen som helst roll. Det enda som spelar någon roll är USA:s regering.

Vi befinner oss i den absurda situationen att den islamistiska terrororganisationen Hamas sista - och enda - hopp är Förenta Staternas president, Joe Biden. Och jag tror att han kommer att rädda Hamas inom kort. Israelerna har ett "operativt fönster" som sträcker sig fram till jänkarnas "Thanksgiving". Sedan är det stängt. Och det är för kort tid.

Varför skulle Biden rädda Hamas?
Det kanske är en dum fråga?
Citera
2023-11-04, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Jag tänker på den intervjun med en pappa efter dådet, där han uttrycker glädje över att hans dotter hade blivit mördat i terrordådet. För han visste att alternativet var det värsta.
Länk till intervjuen med pappan.
https://www.youtube.com/watch?v=ZdlTEwdd_tI

Den stackars jäveln vet nog mer om Hamas än samtliga personer i denna tråd. Hans makabra glädje säger ju allt om Hamas, eller hur?

Jag vill inte veta vad han vet.....

Det räcker med vidrigheter som det är.
Citera
2023-11-04, 18:11
Medlem
Ken Drydens avatar
En sak var ju bra med Hizbollahfursten Nasrallahs "Who? Me? Certainly not!"-tal från sin grotta igår: Israelerna kan hålla sin norra gräns med hjälp av flygvapnet, lite artilleri och vanliga gränstrupper. Inget mer än nålstick kommer att komma från detta håll. Civilpersoner längs med Libanongränsen kommer dessutom att kunna återvända inom kort.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-11-04 kl. 18:19.
Citera
2023-11-04, 18:14
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Den stackars jäveln vet nog mer om Hamas än samtliga personer i denna tråd. Hans makabra glädje säger ju allt om Hamas, eller hur?

Jag vill inte veta vad han vet.....

Det räcker med vidrigheter som det är.
Så sant.
Jag vill att gisslan i Gaza blir behandlat väl, men det är Hamas vi snackar om.
Framförallt de unga kvinnorna har nog inte blivit behandlat väl.
På en av terroristernas kroppar fann den fras brev på hebrisk.
En av fraserna var "ta av dig byxorna".
Krävs inte mycket fantasi vad de menade med det.
Citera
2023-11-04, 18:15
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Duger det med Abbas själv som bevis? Eller ska du avfärda detta också, så som du brukar göra med bevis och fakta?
https://twitter.com/SleeplessBKK/sta...71123368042615

Varför skulle Abbas påstående om detta i sig utgöra något slags bevis?

Nej, jag tycker inte generellt att PLOs påståenden i sig utgör bevisning. Jag har gjort denna min inställning klar i tre inlägg nu och så kommer du med ett inlägg med citat av….PLOs ordförande. Hur tänker du nu?

Betyder det här att du nu i alla frågor godtar PLOs påståenden som full bevisning?
Citera
2023-11-04, 18:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jag har skrivit i ett annat inlägg att jag inte skulle bli förvånad om Hamas gjorde det, men det är onekligen lite bestickande att det inte finns några klara belägg.

Jag pekar i mitt inlägg alltså bara ut att han åberopar en källa som är helt bisarr (tidskrift kopplad till Livets Ord) som i sin tur åberopar två källor han aldrig accepterat tidigare, nämligen PLO och al Jazeera.

Man måste rimligen ha ett ganska begränsat intellekt om man på allvar tror att den som påpekar att PLO och al Jazeera inte är alldeles vederhäftiga och objektiva källor, alltså jag, är propalestinier.

100-tals ggr har Hamas nyttjat ambulanser för att forsla vapen och terrorister. Trodde du var hyfsat insatt.
Citera
2023-11-04, 18:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Varför skulle Biden rädda Hamas?
Det kanske är en dum fråga?

Han kommer att hindra israelerna från att besegra Hamas en gång för alla, eftersom mediernas allt mer frenetiska kampanj kring förluster bland oskyldiga palestinier, kommer att tvinga honom att dra tillbaka sitt stöd. Han behöver mediernas stöd för att vinna presidentvalet nästa år. Han behöver också att de demokratiska "kärnväljarna" bland "minoriteter", yngre personer och kvinnor går till valurnorna. Dessa grupper är mycket känsliga för mediernas kampanjer. Biden vill ha bort det här så snart som möjligt och att så få som det bara går stryker med under tiden.
Citera
2023-11-04, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Så sant.
Jag vill att gisslan i Gaza blir behandlat väl, men det är Hamas vi snackar om.
Framförallt de unga kvinnorna har nog inte blivit behandlat väl.
På en av terroristernas kroppar fann den fras brev på hebrisk.
En av fraserna var "ta av dig byxorna".
Krävs inte mycket fantasi vad de menade med det.

Förlåt?
Jag fattade inte. Skrev Hamas på offrets kropp?
Citera
2023-11-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Han kommer att hindra israelerna från att besegra Hamas en gång för alla, eftersom mediernas allt mer frenetiska kampanj kring förluster bland oskyldiga palestinier, kommer att tvinga honom att dra tillbaka sitt stöd. Han behöver mediernas stöd för att vinna presidentvalet nästa år. Han behöver också att de demokratiska "kärnväljarna" bland "minoriteter", yngre personer och kvinnor går till valurnorna. Dessa grupper är mycket känsliga för mediernas kampanjer. Biden vill ha bort det här så snart som möjligt och att så få som det bara går stryker med under tiden.

Aja ok jag fattar.
Undrar hur Israel reagerar på det sveket.

Det handlar ju om islamism också och inte bara Hamas.

Hade Biden haft balls hade han stöttat Israel in i kaklet.
Citera
2023-11-04, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Din källa för att det försiggår transporter av Hamasterrorister 2023 är alltså en ledare i den milt sagt knepiga och sekteristiska livets ord-/pingstvänstidningen Världen Idag från 2009? Och det som skrivs där är att man citerar en utsändning från al-Jazeera? Där en Fatah-representant, dvs PLO-representant, berättar om saker han hört?

Rent bortsett från att vi här talar om ungefär fjärdehandskällor och pingstkyrkan/Livets ord, så är det ju lite oväntat att du åberopar PLO och al Jazeera som fullgoda källor. Jag trodde inte du var pro-palestinier.

Ett otal läkare i Läkartidningen går ut och fördömer Hamas för att använda ambulanser i sin terror 2009..Det är allmänt känt sedan årtionden tillbaka att Hamas nyttjar ambulanser.

https://lakartidningen.se/endast-pa-...kliga-skoldar/
Citera
2023-11-04, 18:25
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Förlåt?
Jag fattade inte. Skrev Hamas på offrets kropp?
Nej.
Vad jag menar, är att hamas terrorister hade lappar med fraser skrivet på hebreisk.
Förstår du vad jag menar?
Citera
2023-11-04, 18:25
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
100-tals ggr har Hamas nyttjat ambulanser för att forsla vapen och terrorister. Trodde du var hyfsat insatt.

Ja jag är nog hyfsat insatt.

De enda vittnesmål jag sett är från ambulansförare som sagt att Hamas under kriget 2009 ville använda ambulanser men att ambulansförarna inte låtit dem göra det.

Den enda nyhetsrapportering som rapporterat om något i det nu pågående kriget är Israelisk media som anger att Hamas försökte få upp ett antal Hamasterrorister på en lista över sårade som skulle evakueras till Egypten men att någon, oklart vem satte stopp för det. Alltså inte ett påstående om att någon faktiskt transporterats.

Har du andra källor så är jag all ears. Jag har som jag flera gånger sagt att jag inte hyser några illusioner om att Hamas skulle bryta varje regel om krigföring om de ansåg det vara till deras fördel eller fiendens nackdel. Om det är så att det skett hundratals gånger så kan man ju dock möjligen tycka att IDF i vart fall en enda gång borde ha lyckats filma det med flygspaning, drönare eller satellitövervakning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in