2023-11-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Allts tror du p allvar att ngon bryr sig lngre om Pallewood? Vill man bli martyrer s gr det inte att gra ngot t.
Det finns otroligt mnga som bryr sig om Palestina. Du r inte s intelligent om du tror att barn vill bli martyrer, s det frklarar allt.
Citera
2023-11-04, 16:17
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Det finns otroligt mnga som bryr sig om Palestina. Du r inte s intelligent om du tror att barn vill bli martyrer, s det frklarar allt.

Du har allts inte satt in dig i situationen men vill grna plocka russinen ur kakan fr att f lite godhetspong.

Vi som vet hur verkligheten ser ut dr nere vet om att barn radikaliseras vid 6 rs lder, detta i FN-skolor. I vrigt har Hamas extremt stort std bland civilbefolkningen dr det hgsta man kan f vara r martyrer.

Men du r vl s jvla dum i huvudet att du tror detta r fake och propaganda https://www.youtube.com/watch?v=f3-zENpAF-U&t=163s
Citera
2023-11-04, 16:30
Medlem
Citat:

Nr fd terrororganisationen PLO bildades 1964 infrdes Palestinska martyrfonden. Den innebr att familjer till personer som dr i krig och utfrda terrorattacker mot Israel erhller enorma summor frn denna fond. Det r en av anledningarna att mammorna fder i snitt 4 barn i snitt. Dr ngon martyrdden kan familjen f ett mycket bttre liv i framtiden. De fr d mnatliga ersttningar livet ut. Handlar om miljarder som betalas ut rligen. Om ett litet land som Sverige betalar ut miljarder i bistnd frstr ni varfr man kan hlla p och betala ut sdana hr summor.

Sverige har i rtionden betalat ut pengar till terrorister.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Palest...ens_martyrfond

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ister_h710377/

91 % av palestinierna r FR att det betalas ut ersttningar till terrorister.

https://www.omvarlden.se/nyheter/pas...da-terrorister
Senast redigerad av TenBagger69 2023-11-04 kl. 16:39.
Citera
2023-11-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Nr fd terrororganisationen PLO bildades 1964 infrdes Palestinska martyrfonden. Den innebr att familjer till personer som dr i krig och utfrda terrorattacker mot Israel erhller enorma summor frn denna fond. Det r en av anledningarna att mammorna fder i snitt 4 barn i snitt. Dr ngon martyrdden kan familjen f ett mycket bttre liv i framtiden. De fr d mnatliga ersttningar livet ut. Handlar om miljarder som betalas ut rligen. Om ett litet land som Sverige betalar ut miljarder i bistnd frstr ni varfr man kan hlla p och betala ut sdana hr summor.

Sverige har i rtionden betalat ut pengar till terrorister.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Palest...ens_martyrfond

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ister_h710377/
Jaha? r detta bevis fr att barn sjlva vill och vljer att bli martyrer? Om din mamma hjrntvttade dig till att antasta sm barn s r det allts din egen vilja? Fantastiskt
Citera
2023-11-04, 16:44
Medlem
Citat:
Jaha? r detta bevis fr att barn sjlva vill och vljer att bli martyrer? Om din mamma hjrntvttade dig till att antasta sm barn s r det allts din egen vilja? Fantastiskt

De blir inte martyrer under 18 r..allts de utfr terrorattackerna nr de r vuxna och kan fatta sina egna beslut. De blir dock indoktrinerade vid tidig lder och mnga mammor vill att deras sner skall bli martyrer. Sonen offrar sig fr hela familjen. Ett tankestt som fr oss r helt ofattbart men normalt i en mrdarsekt ( Hamas, Islamiska Jihad) och dess medlemmar ( palestinierna).
Citera
2023-11-04, 17:02
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Din klla fr att det frsiggr transporter av Hamasterrorister 2023 r allts en ledare i den milt sagt knepiga och sekteristiska livets ord-/pingstvnstidningen Vrlden Idag frn 2009? Och det som skrivs dr r att man citerar en utsndning frn al-Jazeera? Dr en Fatah-representant, dvs PLO-representant, berttar om saker han hrt?

Rent bortsett frn att vi hr talar om ungefr fjrdehandskllor och pingstkyrkan/Livets ord, s r det ju lite ovntat att du beropar PLO och al Jazeera som fullgoda kllor. Jag trodde inte du var pro-palestinier.

S du tror allts inte att Hamas utnyttjar ambulanser fr att transportera soldater??
Jag antar att du sitter dr hemma med en palestina-sjal virad runt skallen...
Citera
2023-11-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
De blir inte martyrer under 18 r..allts de utfr terrorattackerna nr de r vuxna och kan fatta sina egna beslut. De blir dock indoktrinerade vid tidig lder och mnga mammor vill att deras sner skall bli martyrer. Sonen offrar sig fr hela familjen. Ett tankestt som fr oss r helt ofattbart men normalt i en mrdarsekt ( Hamas, Islamiska Jihad) och dess medlemmar ( palestinierna).
Precis. S de blir hjrntvttade i ung lder att tro att det de sedan gr vid vuxen lder r normalt och ngot bra. Hur r det egen vilja?

Egen vilja hade varit om de inte blev indoktrinerade vid ung lder och sedan vid vuxen lder valde att sjlvmant bli martyrer.

Detta frstr egentligen vem som helst, men jag antar/hoppas att ni alla trollar lite.
Citera
2023-11-04, 17:26
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Hehe, inte alls.

S om ingen hade hjrntvttat dom s hade de fortfarande velat bli martyrer r vad du menar?

Egen vilja = vad ngon annan talar om fr dig att du ska vilja. r det s du definierar egen vilja? Dessutom hos barn som inte har en fullt utvecklad hjrna

Nej, en unge med ett vapen r inte lika farlig som en vuxen. Diskuterar jag med en utvecklingsstrd mnniska hr eller? Lt en vuxen bevpnad g 1vs1 mot en bevpnad unge, s kan vi betta om vem som r farligast.

Hjrntvtt r ett psykologiskt begrepp fr en handling som syftar till att frndra en mnniskas attityder, lojaliteter och vrderingar eller att genom manipulation framkalla en alternation hos ngon.

Allts bevisar du att du hller med mig om att det inte r deras egna vilja. Hade de inte blivit hjrntvttade s har du ingen aning om vad de egentligen hade velat.

Kan du frklara varfr du stttar en psykopatisk sionist som finansierat Hamas? Det innebr att du stttar Hamas terror den 7e oktober. Inte s frscht, va?

nnu mer ordbajseri frn dig, tack!

1. Ja, hjrntvtt leder till egen vilja. Det r liksom hela pongen med hjrntvtt. Hjrntvtt skapar en ny verklighet hos individen som den ser ut ifrn. Du verkar tro att en hjrntvttad individ r fri frn ansvar, s fungerar det inte min vn

2. Bonus - utan en hjrntvtt om hur "judarna tog deras land" hade vi inte ens haft en konflikt idag. Sug p den karamellen lite.

3. Ett barn r farligare fr att -trumvirvel- hjrnan r inte utvecklad. Barn tnker inte riktigt vad som hnder nr du skjuter ngon, barnen bara gr det. Oberknelig och impulsiv = farlig men jag frstr att din hjrnkapacitet inte rcker till att frst varfr barnsoldat r farligare.

Vrlden r knd fr att sttta de man vill komma t just d. PLA var inga gullegossar.

Kan du skriva ngot dr jag slipper repetera mig? Att du r trg har man frsttt men kom igen fr fan.
Citera
2023-11-04, 17:27
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Du har allts inte satt in dig i situationen men vill grna plocka russinen ur kakan fr att f lite godhetspong.

Vi som vet hur verkligheten ser ut dr nere vet om att barn radikaliseras vid 6 rs lder, detta i FN-skolor. I vrigt har Hamas extremt stort std bland civilbefolkningen dr det hgsta man kan f vara r martyrer.

Men du r vl s jvla dum i huvudet att du tror detta r fake och propaganda https://www.youtube.com/watch?v=f3-zENpAF-U&t=163s

Eller kolla denna...Mahmoud Abbas avsljar sanningen

https://twitter.com/SleeplessBKK/sta...71123368042615
Citera
2023-11-04, 17:28
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Nstan 300 civila israeler r fortfarande kidnappade av Hamas. Det har snart passerat en mnad. Det r allt frn bebisar p 9 mnader gamla, barn, flickor, kvinnor och gamla sjuka pensionrer som befinner sig i helvetet p jorden med stndiga vldtkter, tortyrer och stympningar. Ingen vet om dom ens lever.

Vi behver pminnas om vilka vidriga satanistiska odjur och incels dessa grottmnniskor r. Kidnappa folk och bra hem dom till grottan r det mest stenlderslika och skrckfilmslika beteendet jag sett.

Jag har aldrig frsttt vad stenldersmnniskor gr i vst. Vi har uppemot 80 miljoner av dom i Europa.

Hamas slppte tidigt en video med bebisar och sm barn som var i hnderna p terrorister. Motbjudande att se. Ngot av det lgsta jag skulle kunna frestlla mig att terrorister kunde gra. Ngon som vet om just kidnappning av bebisar skett i tidigare terrordd?
Citera
2023-11-04, 17:30
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Eller kolla denna...Mahmoud Abbas avsljar sanningen

https://twitter.com/SleeplessBKK/sta...71123368042615

Ja, det r vlknt att terroristerna transporterar bde sig sjlv och vapen i ambulanser. Hamas har stort lokalt std s man tillter detta, man tom skyddar det.

Hade jag varit terrorist hade jag sjlvklart gmt mig bakom alla mjliga "godhetsorganisationer" fr att slippa f en raket i rven och nr jag vl fr det - kallar jag de inhumana som bombar ambulanser.
Citera
2023-11-04, 17:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:

Mellanstern verhuvudtaget r nstan bara skit. Det r omrdet i vrlden som gud glmde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in