Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-18, 14:12
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Expressens ledarskribent Benjamin Netanyahu kritiseras av judar i Israel:
https://vm.tiktok.com/ZGJTssxqa/

Visst är yttrandefrihet härlig? Hur många palestinier har uttalat sig negativa till Hamas? Eller ens fördömt Hamas terrordåd?
Citera
2023-10-18, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
LIIIIIIIIIIIIIIIINK.......
Har du inte kanalerna går det inte att se det live nu.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Titta just NU!
Där visade Al Jazeera lite döda människor ja.
Ögonvittnen talar dock om att "missiler regnade från skyn" så frågan är om de olika delarna av inslaget är från samma händelse, eller om kropparna och de skadade som visades har med saken att göra? Som jag förstått det så var det en (1) explosion på sjukhusparkeringen, och inte något raketregn.
Citera
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Kolla nyheterna på Al Jazeera nu!
"Hospital completely destroyed in airstrike" är det första jag hör nu när jag sätter på den kanalen.

Trovärdigheten tangerar verkligen 0.

Al Jazeera ägs av diktaturen i Qatar, samma diktatur som finansierar Hamas/Palestina med $38 miljoner USD / månad.

Det som visas på bild är helt andra raserade byggnader som inte är från nu utan är B-roll medans någon muslim i Gaza på telefon sprider sina uppenbara lögner.
Citera
2023-10-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Här ser man och hör tydligt att det är en kraftull missil eller tom från avfyrat från israeliskt stridsflyg som attackerar sjukhuset, alltså ljuger israel som vanligt när det förnekar inblandning.

Video:
https://nitter.net/ALI_21410/status/...803090243855#m

När ska folk sluta tro på israelisk propaganda?
Finns absolut ingenting som tyder på att det är en kraftfull missil. Sluta snacka skit. Bilderna
ifrån kraten bla påvisar att det inte är det. Att 500 personer ska ha dött här är också extremt extremt osannolikt så vidare dom inte hade ett stormöte på parkeringsplatsen där dom mer eller mindre klättrar på varandra.

Vi har sett Jdam träffar i flera år nu ifrån Ukraina. Det här är inte det.
Citera
2023-10-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Där visade Al Jazeera lite döda människor ja.
Ögonvittnen talar dock om att "missiler regnade från skyn" så frågan är om de olika delarna av inslaget är från samma händelse, eller om kropparna och de skadade som visades har med saken att göra? Som jag förstått det så var det en (1) explosion på sjukhusparkeringen, och inte något raketregn.
Om det var missiler, bröllopsfirande eller cocosbollar, varken vet jag eller bryr mej om.

Skrev endast inlägget efter att sett inslagen.
Citera
2023-10-18, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
"Hospital completely destroyed in airstrike" är det första jag hör nu när jag sätter på den kanalen.

Al Jazeera ägs av diktaturen i Qatar, samma diktatur som finansierar Hamas/Palestina med $38 miljoner USD / månad.

Det som visas på bild är helt andra raserade byggnader som inte är från nu utan är B-roll medans någon muslim i Gaza på telefon sprider sina uppenbara lögner.
Ok..vi säger så.. btw vem äger BBC?
Citera
2023-10-18, 14:23
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ok..vi säger så..
Men kära nån.. Du ser väl att det inte är bilder från idag? Det är B-roll som visas i bakgrunden när någon intervjuas. Inte ens Al Jazeera påstår att det är från idag.
Citera
2023-10-18, 14:25
Medlem

Läkare utan gränser är vänsterextrema så det heter duga. De är värre än Röda Korset och Rädda Barnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Börjar du inte se vem det är som leder den här ordväxlingen eller är du så korkad som du verkar?

Jo det börjar jag göra.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Undra var alla bilder och bevis är för Hamas attack lördag 7/10 då 1400 personer dödades och 2500 raketer avfyrades. Har mest sett bilder på springande människor i öknen, flygbilder på två brinnande bilar och en handfull bodybags utanför en kibbutz, samt något hål i någon husvägg. Var är alla bevis??? Var är alla bilder på alla döda kroppar???
Citera
2023-10-18, 14:26
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling

Exakt. Det är en djävla skillnad på ett totalförstört sjukhus och några bilar som brinner på parkeringen utanför.

Dessutom, hade juden menat allvar så hade man verkligen förvandlat sjukhuset till en grushög, med ett par, tre riktade smällar, och sedan hävdat att det var en militärbas i källaren samt att man minsann i god tid, upprepade gånger hade förvarnat.

Jag är väldigt skeptisk till hela den här "nyheten". Den luktar fejk och propaganda lång väg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in