Citat:
Shani louks halshuggning anses nog vara bekräftat då IDF har hittat skallen. Grymheten är så fruktansvärd att många kan nog tänka sig att Hamas även gjort det samma mot barn.
Du har iofs rätt i att det är mycket som är fake news i denna världen men mycket tyder på att det som hände 7 Okt är autentiskt. Ja hur mycket man än skulle vilja att det inte alls har hänt egentligen. Du kräver bildbevis på halshuggna barn, men jag undrar vilken myndighet som lägger ut sådana groteska bilder på internet för att sådana som du ska få bevis på att det faktiskt hände?
Det man trots allt valt att visa är fruktansvärt och man ser det t.ex. i en av länkarna jag la ut tidigare:
https://themedialine.org/top-stories...as-atrocities/
Om du skrollar ner ser du bl. a. en kvinna omfamnad med sitt barn bränd till döds och det är svårt att se om huvuden fanns kvar vid branden eller om de halshöggs först för att sedan brännas. Omfattningen av olika källor som beskriver händelserna 7 okt är så pass stor att inte många tror att det är fake. Jag har sett brända lik i bilar och liknande inne på kibbutzer att det inte inte är långsökt att uppgifter om halshuggna barn skulle stämma. Israel har även visat de mest groteska bilderna för jounalister och även Blinken, men ingen har mig veterligen valt att publicera bilderna till allmänheten. Varför? tänker du, kanske pga det inte hänt? Jag väljer att tro att det tyvärr faktiskt har HÄNT.