2023-10-30, 12:22
Medlem
SeanAverys avatar
Har beställt lite skit från temu, det hängde på dörren efter ca 10 dagar, inga extra avgifter och fraktfritt
Citera
2023-10-30, 16:03
Medlem
Skribentminimums avatar
Är detta samma företag som säljer kinesiska Nintendo Switch OLED för hundralappar?
Jag hade faktiskt rekommenderat detta företag, produkt recensionerna för gamers är hyffsat positiva och det säger en del om detta företag.
Citera
2023-10-30, 18:05
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonyy
Det är tydligen skillnad på Europeisk CE märkning och kinesisk CE märkning. De har absolut inget att göra med varandra. CE-loggorna är snarlika. Därför som folk blir lurade. Den kinesiska varianten betyder bara att produkten är tillverkad i Kina.

https://www.kimuagroup.com/news/diff...port-markings/

Jag trodde faktiskt att alla normalbegåvade visste vid detta laget att hela grejen med CE = China export var en myt. Om än seglivad så lika fullt en myt. Det finns bara en CE-märkning och det är den som krävs för att sälja bl.a. elektronisk utrustning inom EES (plus några länder till).

Sen att det fuskas en del med CE-märket är en annan femma. Men det har som aldrig funnits någon vedertagen China Export märkning.

Däremot bör det nämnas i sammanhanget att CE-märket har fått en lite olycklig status i konsumentledet då märket aldrig var avsett att vara någon slags kvalitetsstämpel. Märket är från början avsett för att underlätta för myndigheter. Se gärna https://www.anec.eu/images/documents...flet_final.pdf

/#LOUDmouth#
Citera
2023-10-30, 20:40
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbengskeet
någon som har efranhet av aliexpress och temu som kan ge lite input om vad skillnaden är samt vad är för o nackdelarna med just Temu?
Ska nog kolla upp lite mer om det innan jag börjar köpa saker därfifrån, har bara sett typ femhundratusen reklamer därifrån senaste månaden haha...

Ali Express är extremt långsamma sett t leveranstider. Kvaliteten korrelerar m priset.

Har beställt fr Temu tre ggr i höst.
Första gången kom inget paket. Återbetalning direkt.
Övriga beställningar kom allt fram med early bird. Inga extra avgifter.
De betalar 50kr automatiskt om paketet blir senare än utlovat datum (fick det på första paketet).

Kvaliteten kan man sedan dividera om. Har inte köpt elektronik eller märkesprylar utan förbrukning och prydnader etc. Man får vad man betalar för. Inga sensationer.

Se det som nöjesshoping snarare än investeringar.
Citera
2023-11-03, 11:14
Medlem
Twizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tack ska ni ha. Post Nord och Early Bird, frågan är vilket som är sämst Men jag föredrar nog EB faktiskt. De gånger jag fått via dem har det ändå alltid funkat. Skulle gissa att Temu använde PN enbart initialt för att sedan gå över till EB. Sen levererar väl EB enbart i storstäder.

Favoriterna är ju annars Instabox och Budbee men de jobbar väl bara med väl etablerade firmor. AirMe är väl Amazon som kör med om jag inte minns fel.

Senaste eb då hade någon i deras kedja stulit en sak ur påsen. Pratade med supporten som berättade vad påsen vägde när dom tog emot. Vägde allt hemma och det var exakt den vikten som saknades. Så någon äcklig tjuv jobbar hos dem här i Stockholm.
Citera
2023-11-04, 14:10
Medlem
Hej,
Har alltid använt Klarna när jag beställt men igår var Klarna nertonat och gick inte att välja men beställningen gick igenom som kredit.
Kommer det en faktura från Temu?
Supporten var kass och kunde inte svara på fakturafrågor.
Hade tydligen lite tillgodo på mitt konto sedan tidigare.
Någon som vet vad som händer?
Citera
2023-11-04, 14:52
Medlem
Någon som vill dela tips på bra saker från Temu?
Citera
2023-11-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestad3.5
Hej,
Har alltid använt Klarna när jag beställt men igår var Klarna nertonat och gick inte att välja men beställningen gick igenom som kredit.
Kommer det en faktura från Temu?
Supporten var kass och kunde inte svara på fakturafrågor.
Hade tydligen lite tillgodo på mitt konto sedan tidigare.
Någon som vet vad som händer?

Hade tydligen 250:- i kredit i appen 😀
Citera
2023-11-04, 15:51
Har handlat lite krafs därifrån, provade att köpa ett par byxor med snörning i midjan så de skulle passa. Började nästan skratta när jag öppnade paketet, dom var så tunna att man nästan kunde se rakt igenom, soptunnan direkt!

Så köpte jag ett par läsglasögon, runda och coola för ngn hundring, funkar skitbra tom på avstånd, gick förbi Specsavers o kollade, de hade likadana för 1995:-
Citera
2023-11-04, 17:50
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Någon som vill dela tips på bra saker från Temu?

hittar du bra deal på onear hörlurar så är dom helt ok för att vara därifrån.
Citera
2023-11-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
hittar du bra deal på onear hörlurar så är dom helt ok för att vara därifrån.

Vilken av alla trådlösa lurar menar du? Finns ju massor och det borde vara några schyssta bland allt skräp
Citera
2023-11-04, 21:06
Medlem
Glits avatar
Precis handlat lite julklappar via Temu, jag tycker att det är shyssta grejer för det mesta. Man kan kanske jämföra kvalitén med biltema eller Jula dock oftast billigare. Leverans på en vecka vilket är godkänt.

elprylar är alltid stört billigt från Kina, vet inte ens hur det kan tillverkas för den pengen.

Kläder skulle jag undvika, man vet aldrig med storlekarna.

Den här snubben beställde fake airpods som tydligen har förvånansvärt bra ljud och kvalité för en liten peng: https://www.youtube.com/watch?v=QKB8H6TqvRI

Vet inte exakt vilka han köpte men man kan väl sortera genom och kolla recensionerna
Senast redigerad av Glit 2023-11-04 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in