2023-11-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solo322
Ja ni storbölar redan, bara tänk när det drar igång på riktigt. Muslimer gillar ju självmord också så det kanske är en bra lösning om känslorna tar över sen. Du vet ju hur alla andra krig mot Israel har gått
IDF vinner och de har USA i ryggen med så den som ställer sig mot dem ja ingen har lyckats hittills så varför ge sig in i något man ej klarar ut typ hamas de kommer förlora stort .
Vänta och se bara.
Citera
2023-11-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Folk i Gazaremsan är fast på en yta som motsvarar en fjärdedel av Ölands yta, skillnaden är dock att det bor 2 miljoner på Gazamremsan kontra 25 000 människor på Öland.

Var någonstans menar du att folk ska fly?

Vad sägs om från den norra delen till den södra delen som de blivit uppmanade till? Är du smart som ett rådjur du också?
Citera
2023-11-02, 22:44
Medlem
baggebo1s avatar
Israel bombar en skola. Döda barn överallt.

https://twitter.com/Sprinter99800/status/1720067474912059480
Citera
2023-11-02, 22:51
Medlem
baggebo1s avatar
Israel bombar ytterligare ett flyktingläger:

https://twitter.com/AlanRMacLeod/status/1720071834203476196

Jag tror att de här judiska vansinnesdåden, uppenbart utförda bara av rent hat och blodtörst, handlar om att Israel har lidit ganska stora förluster. Man mördar civila som hämnd för att Hamas dödar soldater.
Citera
2023-11-02, 22:53
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Hamas har inte startat ett skit. Nästan så jag börjar tro jag argumenterar med botar.

Tycker du inte det var ganska så lugnt innan den 7 oktober?
Citera
2023-11-02, 22:55
Medlem
Om vi ska bortse från den pågående konflikten och bara fokusera på Israel så är detta ren fakta.

Israel är ett riktigt vidrigt samhälle. Dessa ashkenazijudar som styr landet är fullblodsrasister mot alla som inte är vita. Det gäller judar från Etiopien, judar från övriga arabvärlden, judar från Sydamerika osv.

Personligen tror jag att de nazisterna gjorde mot dessa ashkenazijudar har satt djupa spår och man har anammat samma tänk, till och med när det gäller judar av annan härkomst.

Hur man ser på palestinierna ska vi inte ens prata om men det är en annan diskussion.

Ett vidrigt samhälle som samma år som det utropades jagade iväg 750 000 personer ur hus och hem.
Citera
2023-11-02, 23:06
Avstängd
Asså krig och folkförflyttningar har väl alltid skett. Låt den starkaste vinna. Vi vet mycket väl att om sidorna var omvända skulle judarna va utraderade redan. Varför ska vi bry oss om dessa ondsinta semitiska folkslag för??

Dock undrar just om det inte är ryssjudarna som är de värsta slaktarna på israeliska sidan nu alltså. Fyfan vad de lär grisa mot araber inne på gaza
Citera
2023-11-02, 23:18
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Vad säger du om det läckta brevet där Israel har som plan att fördriva alla palestinier till Sinai bergen? Vad säger du om de palestinier mördade och fördrivna från sina bostäder i västbanken där Hamas inte styr. Måste bero på Hamas I de fallen också.

Jag säger att den 7:e oktober gick Hamas in i Israel och i bestialiska terrorakter, mördade, våldtog, lemlästade, brände till döds, och vetvilligt styckade oskyldiga civila ungdomar. Världen ser med rätta fram emot total förintelse av Hamas. Det hade naturligtvis varit bättre om så kunde skett utan civila offer, men nu gömmer sig de fega Hamasuslingarna bland sina egna civila. Jag ser inga som helst alternativ framföras av de som kritiserar Israel logiska agerande. Tills något sådant framförs måste naturligtvis bombningarna fortsätta tills dess Hamas inte existerar längre. Historia hör till det förgångna och är meningslös att älta om, det leder bara till med våld och död av civila. Nu måste man se framåt för att hitta lösningar, och alla vägar dit börjar med Hamas avlägsnande från jordens yta.
Citera
2023-11-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Det är nog ganska få här inne som tillbedjer juden. Det är inte det som diskussionerna handlar om. Diskussionerna handlar om västvärlden mot islamism. Då är juden på rätt sida. Punkt.
Du har missat det helt.
Det är inte detta konflikten handlar om. (punkt...)
Citera
2023-11-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag är säker på att du kan gå några mil på 3 veckor. En person utan ben kan krypa några mil på 3 veckor.
De kan ju fråga Hamas om hjälp? Hamas måste ju ha räknat med att hjälpa sin befolkning efter sin mord och tortyrturne inne i Israel eller hur?
Du borde skylla på hamas inte på Israel.

Om Hamas slutade gömma sig bland civila skulle inga civila i Gaza dö.

Om du har så svårt att fatta måste du ha någon empatistörning. Hela den här tråden kryllar av vidriga åsikter och kommentarer. En frisk människa har empati och vill inte att civila dör, nästan hälften är barn! Vissa kan säkert gå men har du sett hur det ser ut? Rasmassor överallt, inga vägar, ingen el, inget vatten. HUR ska det gå till? Jag hade inte kunnat fly med mina små barn. Små barn går inte långa sträckor, har du flera ska alla bäras. I mörker, utan vatten och mat. Utan vägar och gator, bara berg av betong och liklukt. Har du inga äldre släktingar heller?

Helt ärligt tror jag inte att du är en människa. Antagligen är du ai.
Citera
2023-11-02, 23:54
Medlem
poonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Om du har så svårt att fatta måste du ha någon empatistörning. Hela den här tråden kryllar av vidriga åsikter och kommentarer. En frisk människa har empati och vill inte att civila dör, nästan hälften är barn! Vissa kan säkert gå men har du sett hur det ser ut? Rasmassor överallt, inga vägar, ingen el, inget vatten. HUR ska det gå till? Jag hade inte kunnat fly med mina små barn. Små barn går inte långa sträckor, har du flera ska alla bäras. I mörker, utan vatten och mat. Utan vägar och gator, bara berg av betong och liklukt. Har du inga äldre släktingar heller?

Helt ärligt tror jag inte att du är en människa. Antagligen är du ai.

Hur kunde folk från Syrien gå med sina barn till Europa men de i Palestina kan inte gå? Kan det vara att hamas tvingar dom att stanna där just dom är för att ha mänskliga sköldar?
Citera
2023-11-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Vad sägs om från den norra delen till den södra delen som de blivit uppmanade till? Är du smart som ett rådjur du också?

Återigen, ni nötter verkar inte förstå hur extremt litet Gaza är och hur stor del av dess befolkning är klassade som flyktingar. Och var tänker du att människor ska bo? På gatan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in