2023-10-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
https://en.wikipedia.org/wiki/Philistines

Nu ska jag lägga mig. Har ett jobb att sköta imorgon. Men du som sannolikt är arbetslös kan väl läsa lite mer historia så hoppas jag att du snart ska vara en tillgång till vårt samhälle igen.

Hamas för ett religiöst krig, ett jihad, var filistéerna muslimer?
Citera
2023-10-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
De har haft 86 år på sig att bygga upp ett välstånd. Även om de missat den chansen, så skulle palestinierna kunna exportera sina raketer till Ukraina mot betalning i stället för att skjuta dem mot Israel utan betalning. Eller menar du att palestinierna inte kan tillverka raketer?

Vilka raketer? De som de får från Iran? Menar du att de ska bygga raketfabriker i flyktinglägrena och exportera till Ukraina?

Menar du att Israel skulle tillåta att flyktingarna bygger raketfabriker i flyktingslägrena på gränsen till Israel?
Citera
2023-10-31, 22:28
Medlem
Citat:
Terrorstaten Israel.

Vilka terrorister bekämpar Israel på västbanken och i Gaza?
Ehhh Hamas, dum jävla fråga även om du få det till att de bara dödar civila.
Citera
2023-10-31, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur bekämpar man en "terrorstat" genom att angripa civila?

Gör ett nytt försök, du framstår som lite "eljest"

Ja det kan du väl fråga Israel. Det är ju de facto vad dem gör nu

Dessutom ska det tilläggas att Israel angripit civila långt innan terrororganisationen Hamas ens existerade. Det är troligtvis anledningen till att den existerar idag.
Citera
2023-10-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Ehhh Hamas, dum jävla fråga även om du få det till att de bara dödar civila.

Bingo. Det är ett krig mellan en terrororganisation och en terrorstat.

Försök få in det i din trånga hjärna.
Citera
2023-10-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Men var han en jude eller palestinier? Hur han såg ut är irrelevant...

Invånarna i Sverige är kristna nu men de var inte kristna för 2000 år sedan.

Palestinierna utgör ursprungsinvånarna som har ändrat religion. Det är relevant hur Jesus såg ut för det visar på en befolkningsmässig kontinuitet.

En jude från Polen ser annorlunda ut än befolkningen i Mellanöstern.
Citera
2023-10-31, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Invånarna i Sverige är kristna nu men de var inte kristna för 2000 år sedan.

Palestinierna utgör ursprungsinvånarna som har ändrat religion. Det är relevant hur Jesus såg ut för det visar på en befolkningsmässig kontinuitet.

En jude från Polen ser annorlunda ut än befolkningen i Mellanöstern.

Du kan inte förvänta dig att dessa byfånar ska kunna göra skillnad på folk och religion.

Bäst att inte ödsla din tid. Få din nattsömn så att du likt jag kan bidra till det här samhället imorgon. Dessa sionistråttor kommer troligtvis sitta hela natten och förpesta den här tråden.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ja det kan du väl fråga Israel. Det är ju de facto vad dem gör nu

Dessutom ska det tilläggas att Israel angripit civila långt innan terrororganisationen Hamas ens existerade. Det är troligtvis anledningen till att den existerar idag.

Är det kampen mot PLO du tänker på?

Fredliga Jävlar det där.
Citera
Medlem
Citat:
Bingo. Det är ett krig mellan en terrororganisation och en terrorstat.

Försök få in det i din trånga hjärna.
Trångsynte jävel. En terrororganisation mot en stat är vad som ska stå. En stat har all rätt att försvara sig med alla medel. De svaga och fega hamas väljer att attackera civila ska självklart bestraffas med döden. Inte att oskyldiga palestinier ska dö men ALLA hamas ska utplånas, det är en självklarhet.
Citera
2023-10-31, 22:36
Medlem
Konstigaste krigstråd jag läst på FB och jag har läst de flesta.

Sida upp och sida ner med cirkelresonemang kring huruvida Israel dödar civila. Båda sidor är helt säkra på sin sak. Hur fan kan ni veta det? Är ni på plats?

Hamas dödade hur som helst massvis med civila och är framröstade av folket. Folket har varnats av Israel att de bör fly i veckor nu.
Jag vet inte om civila dödas men med den historiken får man nästan skylla sig själv om så sker.
Krig är krig tyvärr.

Citera mig inte - orkar inte diskutera med någon av er ändå.
Citera
2023-10-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Trångsynte jävel. En terrororganisation mot en stat är vad som ska stå. En stat har all rätt att försvara sig med alla medel. En svaga och fega hamas väljer att attackera civila ska självklar bestraffas med döden. Inte att oskyldiga palestinier ska dö men ALLA hamas ska utplånas, det är en självklarhet.

Först Hamas sen Israel.
Så länge en terrorstat existerar kommer det dyka upp terrorganisationer för att utplåna den.
Citera
2023-10-31, 22:38
Medlem
Citat:
Först Hamas sen Israel.
Så länge en terrorstat existerar kommer det dyka upp terrorganisationer för att utplåna den.

Vad anser du om att Hamas är ett gäng råttor och gömmer sig bland civilbefolkningen. Vad tycker du om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in