2023-11-02, 19:14
Medlem
arnold2k5s avatar
Östersund!
Bara turistat där men skitmysig stad med bra restaurangutbud kontra storlek med fördelen att det dessutom är nära för skidåkning vintertid!
Citera
2023-11-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Fast det är inte sant. Han odlar hemma i sin lägenhet och jag har sett odlingen i person... Du vet ju ingenting o sittar o ba spekulerar. Har jag köpt av kriminella i mina yngre och dummare dagar? Ja. Men jag har slutat med det. Just pga situationen idag kan jag inte längre stödja det. Därför önskar jag att vi kan legalisera eller avkriminalisera o ta bort gängen o deras inkomst helt. Jag tycker dessutom att alla icke-europeiska invandrare förutom i vissa undantag ska deporteras.

Jag vet att vissa skulle argumentera o säga men håll dig ba till spriten. Men de e inte så enkelt för alla. För mig orsaker sprit mer problem o misär än lite gräs. Då många i min släkt är alkoliserade och jag har de generna. När jag dricker blir det alltid för mycket, därför håller jag mig undan. När ja röker kan ja ba hålla mig till en eller en halv holk nån gång i månaden o får inte extra suget.
Du och TS inser inte det. Jag är dock inte förvånad. Det är personer som du och TS är omedvetande delaktiga i det vi nu ser hända i Sverige. Det är också därför kommentar som dina kommer.

TS vill flytta men inser inte han själv har stött kriminella gäng genom att köpa knark. En femåring brukar förstå sådant men inte du och TS.
Citera
2023-11-02, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Du och TS inser inte det. Jag är dock inte förvånad. Det är personer som du och TS är omedvetande delaktiga i det vi nu ser hända i Sverige. Det är också därför kommentar som dina kommer.

TS vill flytta men inser inte han själv har stött kriminella gäng genom att köpa knark. En femåring brukar förstå sådant men inte du och TS.
Fast de är ju inte drogerna som är problemet. De är ju blattarna som är problemet. Finns ju massor av andra länder med liberal syn på cannabis som inte har skjutningar för de har inga blattar. Ba kolla Tjeckien till exempel. Så kasta ut alla negrer o sandnegrer o legalisera o sen e problemet löst. Vår situation i Sverige är ju kaos pga blattar. O du kan ju inte på allvar mena att endast narkotikahandeln är problemen de skapar. De e är mycket värre saker en det... Med islamisering o all skit. De e dem som är problemet inte svenskarna som använder ibland som du försöker få de som. Vems sida är du på egentligen?
Citera
2023-11-02, 19:21
Medlem
Citat:
Fast de är ju inte drogerna som är problemet. De är ju blattarna som är problemet. Finns ju massor av andra länder med liberal syn på cannabis som inte har skjutningar för de har inga blattar. Ba kolla Tjeckien till exempel. Så kasta ut alla negrer o sandnegrer o legalisera o sen e problemet löst. Vår situation i Sverige är ju kaos pga blattar. O du kan ju inte på allvar mena att endast narkotikahandeln är problemen de skapar. De e är mycket värre saker en det... Med islamisering o all skit. De e dem som är problemet inte svenskarna som använder ibland som du försöker få de som. Vems sida är du på egentligen?
Vart tror du droger i Sverige kommer ifrån? Ifrån Gunnar och Anders? Vilka länder tror Opium växer i och vad för länder kommer de som säljer droger komma ifrån? Du som köpare ser ju en stor marknad, inser du inte det?

Men du kanske menar du vill flytta för att du vill sluta med droger?
Senast redigerad av GunnarSvantesson 2023-11-02 kl. 19:28.
Citera
2023-11-02, 19:45
Avslutad
Citat:
Vart tror du droger i Sverige kommer ifrån? Ifrån Gunnar och Anders? Vilka länder tror Opium växer i och vad för länder kommer de som säljer droger komma ifrån? Du som köpare ser ju en stor marknad, inser du inte det?

Men du kanske menar du vill flytta för att du vill sluta med droger?
Jo, en del av flytten e också att dra ner på de faktiskt. För mycket folk som försöker få in än i dåliga vanor i den här staden. Kan dock inte skylla endast på dem. Men vill bara ha en nystart i livet. Möta nya människor o tryggare miljö, men samtidigt kunna ha en stabil karriär också.
Citera
2023-11-02, 19:47
Medlem
Missisoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoColorClothes
Förstår det. Också bott i Stockholm och en så tröstlös stad. Bara elände.

Fast varje svensk storstad har sin charm. I Göteborg är det den sossiga knegarklassen som röjer ute på krogarna, och dom talar den där grova Kålle & Ada-dialekten. I Stockholm är det moderatungarna som dominerar i festsvängen, och där ska man tala fiiint.
Citera
2023-11-02, 19:58
Medlem
Citat:
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?

Alingsås, perfekt stad för familj och är du sugen så ligger gbg 40 min bort
Citera
2023-11-02, 20:08
Avslutad
Du kan flytta till någonstans du kan bli äldre?
Alla dör bara så att du vet om det förresten och allt roligt blir rätt så tråkigt.
Citera
2023-11-02, 20:08
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Är det inte jävligt svårt att hitta jobb på Gotland om man inte vill jobba på Skatteverket eller svenska spel?

Jo, det är nog inte helt lätt. Men kanske något på distans?
Citera
2023-11-02, 20:09
Avslutad
Citat:
Du vill ha kakan och äta upp den. Hur får dina vänner tag i det? Snälla...är du korkad? Du skriver i andra trådar du kommit in på högskolan och kan inte inse att det är du som tycker du inte umgås med kriminella men köper gärna lite knark inte är en del av gängkriminalliteten? Det är dina pengar som gör de kan köpa märkeskläder. Nu vill du flytta och inte ta ansvar? Du är en del av problemet du vill fly ifrån.

Råttorna är de första som flyr...
Angående ovanstående inlägg så vill jag även påpeka att just intellekt bakom detta citerade inlägg även också dör och blir... lika tråkig som alltid.
Och även hälsosamma dör! Och blir as tråkiga.
Citera
2023-11-02, 20:11
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Nära men det tar ju lång tid att komma dit då det är vatten emellan så inte nära tidsmässigt. Sen tar det väl minst 1.5h ytterligare att ta sig ifrån Nynäs till Stockholm C. Det som att säga att Sundsvall är nära Stockholm.

Men hur nära ska han bo? Det är väl jävligt mycket närmre än Malmö i alla fall.
Båten tar 3,5 timme, sedan tåg 1 timme eller bil. Vi snackar ju inte en hel dag. Dessutom är färjan rätt trevlig.
Citera
2023-11-02, 21:11
Medlem
Hvorfor ikke Oslo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här