2023-11-01, 20:07
Medlem
Core.s avatar
Skulle jag byta stad skulle det bli norrut. Det är där det kommer expandera och krävas folk framöver, det är där möjligheterna finns.
Citera
2023-11-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Jo Lund verkar va hyfsat alternativ
Lund kan bli lite tråkigt på sommare när 40 000 pers åler hem. Men som sagt då finns nordens största och mest internationells stad cph - och därifrån har du 2 timmar till Hamburg. Frihetet i örestadsregionem är superb.
Citera
2023-11-01, 20:09
Bannlyst
Dra inte så långt bort, övriga Sverige är så jävla mycket sämre än Stockholm, detta blir extra tydligt den här årstiden, besök en mellanstor och trött stad nu så kommer du köp rakblad inom 10 min…

Norrtälje och Uppsala är egna ”städer” inom länet och kan anses som förorter till Stockholm, du får småstadscharmen men kan ändå ta dig till den kungliga huvudstaden relativt enkelt vid evenemang och annat
Citera
2023-11-01, 20:14
Medlem
Strömstad? Liten stad men nära till lite större städer i Norge. Bo billigt i Sverige och tjäna bra genom att jobba i Norge. Sen har du Sveriges finaste kust och enda riktiga hav precis intill med allt vad det innebär sommartid ☀️
Citera
2023-11-01, 20:14
Medlem
Långt ut på landet
Så skönt
Bott i Stockholm 30 år av mitt liv.
Flyttade för 16 år sedan
Har inte ångrat mig en sekund
Flytta dit där det är lugnt
Ha en bra bil
Du kan pendla
Vart vill du själv?
Citera
2023-11-01, 20:15
Medlem
OneTaps avatar
flytta till gävle. fint o hem trevligt ställe med mycke roliga filurer. ångrar än idag att ja flytta därifrån :P
Citera
2023-11-01, 20:19
Medlem
Lämna Sverige, miserabelt land. Går inte att njuta av livet i Sverige
Citera
2023-11-01, 20:26
Medlem
Benyameans avatar
Var som helst. Allt är bättre än Stockholm. Till och med Malmö.
Citera
2023-11-01, 20:28
Medlem
trillians avatar
Valfri stad med färre än 200k invånare kommer vara bra.

Moderatstyrd kommun = många höginkomsttagare = mycket pengar i kommunen = bra skola/vård/omsorg etc.
Inte bortslösat på genuspedagoger och feministisk konst.

Lämnade själv Stockholm för ett antal år sen när jag såg vart detta barkade. Är där ibland på besök och längtar bort direkt. Det är verkligen inte vad det en gång varit.

Jag personligen är trött på (muslimska) araber som tar för mycket plats så jag valde en lite lugnare vit välmående rik stad där svenskar fortfarande är i kraftig majoritet.
Citera
2023-11-01, 20:29
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Visby!
Där är ju fint. Sen har du nära till Stockholm (typ), om du vill hälsa på vänner.
Det blir nog ett roligare äventyr än att flytta till Norrköping eller Örebro eller någon annan medelstor stad i alla fall.

Men försök jobba bort den värsta dialekten. Det är nästan ingen som tycker om stockholmare utanför Stockholm.

Är det inte jävligt svårt att hitta jobb på Gotland om man inte vill jobba på Skatteverket eller svenska spel?
Citera
2023-11-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?

Det här kommer säkert låta sjukt knäppt men finns ju en del större byar utanför Stockholm där du slipper väldigt många negativa aspekter men bättre priser på bostad! Exempelvis Trosa, Knivsta, Bålsta, Gnesta ja det finns många fler fördelen är att man fortfarande kan åka in till Stockholm om man nu skulle sakna det?
Citera
2023-11-01, 20:34
Medlem
västkusten är kanon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här