2023-11-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Visby!
Där är ju fint. Sen har du nära till Stockholm (typ), om du vill hälsa på vänner.
Det blir nog ett roligare äventyr än att flytta till Norrköping eller Örebro eller någon annan medelstor stad i alla fall.

Men försök jobba bort den värsta dialekten. Det är nästan ingen som tycker om stockholmare utanför Stockholm.
Nära men det tar ju lång tid att komma dit då det är vatten emellan så inte nära tidsmässigt. Sen tar det väl minst 1.5h ytterligare att ta sig ifrån Nynäs till Stockholm C. Det som att säga att Sundsvall är nära Stockholm.
Citera
2023-11-01, 17:33
Medlem
Kalmar ?
Citera
2023-11-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?
Hallstahammar.
Citera
2023-11-01, 17:44
Avslutad
Malmö eller något i Skåne kanske Lund? Skönt folk, lågt tempo, billigt. Malmö är tryggare än Stockholm nu för tiden men mycket babbar. Lund är svenskt.

Närheten till Köpenhamn är riktigt najs. Kanske jobba i Köpenhamn och bo i Skåne? Då blir du rik på din DKK lön i Sverige.

Malmö är riktig sossekommun politiskt dock
Citera
2023-11-01, 17:45
Medlem
Gothenburgers avatar
Halland.

Sveriges Kalifornien
Citera
2023-11-01, 17:45
Medlem
Växjö! Har bott här i 2,5 år nu och trivs kanon. Lagom stort och mycket sjöar, fint och mysigt. Har tidigare bott i Stockholm så förstår vad du menar. Välkommen!
Citera
2023-11-01, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Halland.

Sveriges Kalifornien

Som infödd göteborgare är det inte omöjligt jag slutar upp i Falkenberg, Varberg, Halmstad eller liknande. Fina städer med mindre kaos, babbar och kriminalitet som det finns mycket av i Göteborg.
Citera
2023-11-01, 17:47
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?

Trollhättan. Definitivt. En halvtimme från Göteborg, men ändå en egen stad. Galet vacker stad också. Flytta hit!
Citera
2023-11-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Malmö.
Är du dum i huvudet ? Ts efterfrågar säkra städer
Citera
2023-11-01, 17:48
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:

Låter som du skulle må bra av att lämna Sverige. Spanien, Irland, Thailand kanske? Det finns många svenskar som flyttat dit relativt enkelt.

Vill du till USA står du inför stora utmaningar med att göra det lagligt. Ovanstående välkomnar svenskar och beroende på bransch finns många möjligheter.

Som andra skrivit redan, Sverige är ganska "fattigt" på bättre alternativ att flytta till. Ser lika mörkt och hemskt ut överallt om du inte drar till Norrland.
Citera
2023-11-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Trollhättan. Definitivt. En halvtimme från Göteborg, men ändå en egen stad. Galet vacker stad också. Flytta hit!
Fast Trollhättan och hela Trestad är helt totalt krossat genom flera år av vänster förströelse
Citera
2023-11-01, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
Växjö! Har bott här i 2,5 år nu och trivs kanon. Lagom stort och mycket sjöar, fint och mysigt. Har tidigare bott i Stockholm så förstår vad du menar. Välkommen!

Bra tips!

Satt och kollade på hemnet för skoj skull häromdagen och hittade en riktigt fin stor villa för runt 1,5 mille i Åseda som enligt kartan var ungefär 30-40 min från Växjö och började då fundera över om Växjö är en bra stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in