Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-01, 13:38
  #13
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Alla skall ha rätt att delta i diskussionen oberoende av vad som anses "intressant". Moderatorerna får inte plötsligt gå in och kräva separata trådar när åsikterna inte passar.

Det får alla, såvida du inte frångår ämnet.
Dock finns ett problem här, när det börjar leda ut i rena konspirationer (säger inte att dina inlägg i det aktuella ämnet nödvändigtvis är det) så finns risken att tråden spåras. Att man vill undvika konsiprationsteorier i trådar kan vara till gagn för tråden i sig, många trådar kan annars svämmas över med konspirations-diskussioner som inte har en "relevans".
Citera
2023-11-01, 13:40
  #14
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Mitt inlägg håller sig till Northvolt på samma sätt som andra inlägg I tråden. Därför skall de stå kvar.

Att plötsligt gå in och ställa extrema krav på enstaka inlägg missbrukas.

Så du håller dig alltså INTE till frågeställningen i rubrik+TS? Då får du starta ny tråd.

Själv är jag 100% neutral i frågan då jag har absolut NOLL intresse av Northvolt. Men hade jag haft det hade jag uppskattat moderering efter ämnet i TS, så som det ska vara.

Drar mig ur diskussionen, jag förutspår ännu en tråd där du vägrar förstå. Ditt ego är för stort.

Lycka till.
Citera
2023-11-01, 13:41
  #15
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det får alla, såvida du inte frångår ämnet.
Dock finns ett problem här, när det börjar leda ut i rena konspirationer (säger inte att dina inlägg i det aktuella ämnet nödvändigtvis är det) så finns risken att tråden spåras. Att man vill undvika konsiprationsteorier i trådar kan vara till gagn för tråden i sig, många trådar kan annars svämmas över med konspirations-diskussioner som inte har en "relevans".
I detta fall ser alltså Northvolts bristande leveranser ut att sänka även Scania. Scania visste att Northvolt hade problem när Scania I somras gjorde sig helt beroende av Northvolt-batterier.

Det måste man fråga sig hur det kunnat ske. Det är fakta. Det är ingen ogrundad konspiration.

Bara för att en förklaring kritiserar EU så behöver den inte nödvändigtvis vara ogrundad.
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-11-01 kl. 13:56.
Citera
2023-11-01, 21:40
  #16
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Trådens ämne: Flashback mörklägger Northvolt-Scania-skandalen, felaktig varning

Jag blev varnad för nedanstående inlägg. Det argumenterar mot tidigare inlägg som sagt att kommunpolitiker blivit lurade att ta emot Northvolt som nu bevisligen har problem. Mitt inlägg tar sitt ursprung i att kommunpolitiker inte har något att säga till om vad gäller investeringar av Northvolts kaliber (hundratals miljarder). Jag anser att dessa investeringar bestämts av EU för att driva en grön agenda som bl.a verkar innebära att Scania Södertälje helt kan ha krossats genom att göras beroende av Northvolt-batterier som inte kunnat levereras.

Moderatorerna försöker skära sönder ämnet i flera olika och "nazi-moderera" varje ämne så att det inte skall gå att se sammanhanget, bl.a. hur EU använder Northvolt för att krossa Scania Södertälje.

Olika trådar om delämnen dör alltid på Flashback. Det slutar nästan alltid med att en huvudtråd tar över. I detta fall blir det

(FB) Northvolt: Åtta orter slåss om batterifabrik (Skellefteå segrare)

I den får man skriva att Northvolt är dåligt, men man får inte förklara varför och ingen konstruktiv kritik kan bedrivas.

På det sättet skyddar moderatorerna vad som verkar vara en av de större skandaler som inträffat i svenskt näringsliv de senaste åren.

Såg just att kopplingar till Scania också just förvisats till en egen tråd. Modsen kommer att hacka upp detta till oigenkännlighet.

Tillåt diskussion om EU-Northvolt-Scania i ett sammanhang i huvudtråden om Northvolt. Där hör de hemma. EU har investerat i Northvolt och Scania verkar ha varit en måltavla. Det skall diskuteras I huvudtråden om Northvolt.

Diskussion med moderatorn:

Korrekt varning.

Att påstå att EU deltar i en konspiration som syftar till att "krossa Scania Södertälje" är trams och hutlös konspirationsteori = OT.
__________________
Senast redigerad av Sinestro 2023-11-01 kl. 21:42.
Citera
2023-11-02, 01:09
  #17
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Korrekt varning.

Att påstå att EU deltar i en konspiration som syftar till att "krossa Scania Södertälje" är trams och hutlös konspirationsteori = OT.
Efter Scanias misslyckade satsning på delvis EU-finansierade Northvolt-batterier verkar Scanias produktion ha flyttats från Södertälje till EU:s centrum i Frankrike. Det är fakta.
EU-kritik kallas numera för konspirationsteori! "Konspirationsteori" har blivit en stämpel för vad som inte står i tidningarna.
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-11-02 kl. 01:48.
Citera
2023-11-02, 05:12
  #18
Medlem
varfors avatar
Prova lägga den i konspirationer och alternativa teorier, du verkar koka soppa på en spik för tillfället.
När bevis finns för de kopplingar du gör kan man alltid få tråden flyttad till KoM.
Citera
2023-11-02, 05:34
  #19
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Efter Scanias misslyckade satsning på delvis EU-finansierade Northvolt-batterier verkar Scanias produktion ha flyttats från Södertälje till EU:s centrum i Frankrike. Det är fakta.
EU-kritik kallas numera för konspirationsteori! "Konspirationsteori" har blivit en stämpel för vad som inte står i tidningarna.

Sverige är EU.

Varför skulle EU vilja "krossa Scania Södertälje"?

= Trams & OT.
Citera
2023-11-02, 05:54
  #20
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Sverige är EU.

Varför skulle EU vilja "krossa Scania Södertälje"?

= Trams & OT.
Det går inte att svara på i denna tråd. (Men det berörs i inlägget i trådstarten.) Men det jag presenterat är fakta och inte ogrundade teorier.

(Jag har även fått "hotelser" av Sinestro per PM om att bli avstängd från forumet. Kritik av EU gör att forumet som helhet visar att EU måste stå över kritik.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-11-02 kl. 05:58.
Citera
2023-11-02, 06:04
  #21
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det går inte att svara på i denna tråd. (Men det berörs i inlägget i trådstarten.) Men det jag presenterat är fakta och inte ogrundade teorier.

(Jag har även fått "hotelser" av Sienstro per PM om att bli avstängd från forumet. Kritik av EU gör att forumet som helhet visar att EU måste stå över kritik.)

Du har presenterat vansinniga konspirationsteorier som du tydligen inte ens själv kan redogöra för hur de går ihop.

(Jag skrev med den bästa av avsikter:

Citat:
Ta det lugnt innan du åker på en sex-månaders avstängning.

/EU-kommissionen


Men det här är alltså tacken? Det var sista gången jag någonsin försöker vara trevlig mot dig, och ge dig goda råd.)
Citera
2023-11-02, 06:14
  #22
Medlem
wwrs avatar
Allt detta är bekräftat:

Scania ställde i somras om fabriken i Södertälje till att producera elbilar med Northvoltbatterier.

Northvolt hade enligt egen utsago redan då problem med produktionen, pga Corona, Suez-stoppet och kriget.

Marknaden för elbilar är dessutom vikande. Scania har fattat ett idiotbeslut.

Under omställningen ökades Scanias produktion i Frankrike.

Nu har det blivit offentligt att Northvolt inte klarar att leverera batterier.

Northvolt har fått miljarder av EU.

----

Detta är ingen konspirationsteori. Det är fakta.

Vad har hänt med Scania Södertälje. Har de börjat producera traditionella bilar igen, eller har de lagt ned? Ingen utomstående vet.
Citera
2023-11-02, 06:42
  #23
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Allt detta är bekräftat:

Scania ställde i somras om fabriken i Södertälje till att producera elbilar med Northvoltbatterier.

Northvolt hade enligt egen utsago redan då problem med produktionen, pga Corona, Suez-stoppet och kriget.

Marknaden för elbilar är dessutom vikande. Scania har fattat ett idiotbeslut.

Under omställningen ökades Scanias produktion i Frankrike.

Nu har det blivit offentligt att Northvolt inte klarar att leverera batterier.

Northvolt har fått miljarder av EU.

----

Detta är ingen konspirationsteori. Det är fakta.

Vad har hänt med Scania Södertälje. Har de börjat producera traditionella bilar igen, eller har de lagt ned? Ingen utomstående vet.

Northvolt har fått miljarder av EU, och ambitionen med det är att inte kunna leverera batterier och krossa Scania i Södertälje alltså? Hade de kunnat leverera mer batterier om de inte fått några pengar från EU tror du?

= Trams och OT.
Citera
2023-11-02, 06:56
  #24
Medlem
wwrs avatar
Inlägg om Northvolt I tråden om Northvolt tas bort och varning delas ut. "Hotelser" om att bli avstängd från forumet skickas ut per PM. Fakta stämplas som konspirationsteorier.

EU-maffian blir allt mer desperat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback