2023-11-01, 11:12
  #23053
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Skulle aldrig skriva först till en man då det är han som ska ta initiativ. Det är en grundläggande faktor. Kan han inte jaga är det lönlöst. Ägget simmar inte till spermien, spermien simmar till ägget. Är sen 70-talist.
Hur funkar det för att få en bra man då?

Är du singel eller lyckligt gift?
Citera
2023-11-01, 11:14
  #23054
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Det är en biologisk skillnad mellan män och kvinnor. Män är mycket mer intresserade av kvinnor än vad kvinnor är av män. Ett intresse uppstår i princip bara om han visar ett intresse först. Detta är något män har fått om bakfoten om kvinnor. De vill att kvinnor tar initiativ och visar intresse och raggar på killar, men tjejer tänker inte som ni gör om oss.

Har inte sex med någon och lever bra i celibat. Jag bryr mig inte. Det beror inte på någon ”avtrubbning” utan att rent sexuellt fixar jag det allra bäst själv.

Har inte dejtingsidor. Dejtar ingen. Det har med våra biologiska skillnader att göra. Kvinnor blir helt överösta på sådana sidor. Män får ingenting. Inse att detta inte har någon löjlig hobbyanalytisk psykologiteori om att kvinnor har knullat med för många eller liknande. Män har alltid haft ett större intresse för kvinnor.

Har aldrig haft ett långt förhållande eller ens ett seriöst förhållande överhuvudtaget. Detta skiter jag faktiskt i.

(Det här var inget feministiskt påstående, utan det är vetenskap. Är totalt ointresserad av politiska frågor och försöker inte föra fram någon ideologi som jag skulle ”brinna” för eller något. Det är bara fakta.)

Hur länge har du levt utan att ha samlag?
Citera
2023-11-01, 11:16
  #23055
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noprivacyinSweden
Av dom jag känner som lever i förhållanden som är sunda, och långa, har ingen träffats via internet.

Aldrig trott på dom där ideerna om att den ena eller andra ska jaga. Är ju inte djur och jakt det handlar om.
Känner inte heller igen det från dom förhållanden jag nämnde i första meningen.

Många och förhoppningsvis fler i framtiden, har gett upp om åtminstone internetdejting.
Det är så jävla skönt att, sedan många år tillbaka, inte ha något med internetdejtingsajter att göra.

Det mest uppenbara är att folk i stort sett aldrig förstår hur olika saker hänger samman, samverkar och ger effekter framåt. Detta kan inte väcka medlidande utan bara förakt och trötthet.

Är det verkligen så lätt att man hittar sin dröm partner i vänskapskretsen?
Citera
2023-11-01, 11:19
  #23056
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ligger vi gör vi fel.
Ligger vi inte (med bittra incels) gör vi fel.

Woman can't win.
Men ligga får vi 🙂
Men hur ofta villl männen leva med er och inte kasta er dagen efter?

Du säget att du fpr ligga med män (dåmiga desperata män?)

Men blir du omhändertagen av en man som vill va din man i vått och tårt som verkligen bryr sig om dig?

Är du singel eller i en lycklig relation med en man som älskar dig?
Citera
2023-11-01, 12:53
  #23057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Men hur ofta villl männen leva med er och inte kasta er dagen efter?

Du säget att du fpr ligga med män (dåmiga desperata män?)

Men blir du omhändertagen av en man som vill va din man i vått och tårt som verkligen bryr sig om dig?

Är du singel eller i en lycklig relation med en man som älskar dig?
Lyckligt singel 🙂
Citera
2023-11-01, 13:05
  #23058
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Är det verkligen så lätt att man hittar sin dröm partner i vänskapskretsen?

Det kan man göra. Men vissa träffas ju på krogen, på arbetsplatsen, etc. Finns många ställen som du kan träffa kvinnor och potentiella partner.

Skippa knull-apparna om du vill ha seriösa förhållanden. Vill du dock vara singel, och mest knulla, så är det inget fel på apparna. Kör hårt. Det beror på vad du är ute efter helt enkelt.

När var du senast i ett längre förhållande? Har du någonsin varit sambo?
Citera
2023-11-01, 13:09
  #23059
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det kan man göra. Men vissa träffas ju på krogen, på arbetsplatsen, etc. Finns många ställen som du kan träffa kvinnor och potentiella partner.

Skippa knull-apparna om du vill ha seriösa förhållanden. Vill du dock vara singel, och mest knulla, så är det inget fel på apparna. Kör hårt. Det beror på vad du är ute efter helt enkelt.

När var du senast i ett längre förhållande? Har du någonsin varit sambo?
Fast enligt många undersökningar verkar det ju som att inte långt ifrån hälften träffas online.

Har för mig att jag såg typ 40% när jag slötittade på typ SVT eller TV4.
Citera
2023-11-01, 13:10
  #23060
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Lyckligt singel 🙂
Man säger nog ofta lyckligt singel för att förneka att man inte hittat en bra partner.

Visst kan man må bra som singel trotw att man har sväet o hitta en partner.

Men om vi säger så här då.

Om du hade velat ha en partner?

Har du haft möjligheten att bli tillsammans med en bra man? Men tackat nej?

Kanndu beskriva denna mannen, vad som gjorde honom till den bästa potentiella partnern du dejtat?

Eller kan det vara så att de män du ligger med intr alls hade varit bra partners? Att du har svårt att atrrahera bra män?

För mig känns det så att när en kvinna ligger rubt och inte "vill" hitta en man. Kan det egentligen vara så att hon inte kan hitta en bra man som vill vara med henne.

Misstänkee att du är en sån. Så berätta gärns om vilka bra män som velat bli tillsammans med dig och vad som gör dom bra?
Citera
2023-11-01, 13:12
  #23061
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det kan man göra. Men vissa träffas ju på krogen, på arbetsplatsen, etc. Finns många ställen som du kan träffa kvinnor och potentiella partner.

Skippa knull-apparna om du vill ha seriösa förhållanden. Vill du dock vara singel, och mest knulla, så är det inget fel på apparna. Kör hårt. Det beror på vad du är ute efter helt enkelt.

När var du senast i ett längre förhållande? Har du någonsin varit sambo?
Många ställen säger du.

Jobbet
Krogen...
Gymmet?

Det låter rätt tafatt.

Givetvis event av olika slag antar jag.
Citera
2023-11-01, 13:15
  #23062
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hur funkar det för att få en bra man då?

Är du singel eller lyckligt gift?
Jo jag har haft en del. Men det har inte varit några mesiga betahanar som är för klena för att våga prata med kvinnor.

Tyvärr för aggressiva för mig så fick bli fimp på dem.
Citera
2023-11-01, 13:29
  #23063
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Jo jag har haft en del. Men det har inte varit några mesiga betahanar som är för klena för att våga prata med kvinnor.

Tyvärr för aggressiva för mig så fick bli fimp på dem.
En bra man är en stabil man för mig och inget man lämnar.

Så med din taktik att aldrig ta initiera kontakt själv med män har alltså också lett dig till endast dåliga män.

Tack för du bekräftar tesen i trådstarten.

Men det intressanta är att du själv inte verkar insett detta mönster.

Gör du ens det nu när jag poängterar det?
Citera
2023-11-01, 14:07
  #23064
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
En bra man är en stabil man för mig och inget man lämnar.

Så med din taktik att aldrig ta initiera kontakt själv med män har alltså också lett dig till endast dåliga män.

Tack för du bekräftar tesen i trådstarten.

Men det intressanta är att du själv inte verkar insett detta mönster.

Gör du ens det nu när jag poängterar det?

Nja det är långt värre än såhär för min del och inget jag vill diskutera här, du kan läsa min senaste tråd om saken istället men för att kunna råda där, behöver du vara insatt i den typen av komplicerade dynamiker det gäller, skulle du säga dig vara det?

Men det har inget att göra med vem som initierat. Jag minns faktiskt att mina vänner initierade åt två av dem -inte min idé- då de var för blyga för att initiera själva och att jag initierade med en av dem och dessa tre som var för svaga för att själva våga visade sig inte vara några bra killar.

Bl.a. därför råder jag att mannen ska ta initiativ då det visar en psykisk..balans och mod. De som är för blyga har oftast varit med om saker som traumatiserat dem och nu vågar de inte och då är de inte relationsmaterial. Vad tänker du om det? Har en kvinnlig datingcoach på min sida där så pang-pang, på dig!

Sen min framtid skulle jag väl säga ser ljus ut då jag åldern till trots -är inte ens 50 men men- har utseendet och kroppen i behåll, inga barn i släptåg samt behöver inte arbeta utan kan gå hemma och sköta om hemmet hela dagen med en fast inkomst på det. Ovanpå det är jag politiskt högerriktad och socialt lagd och har aldrig förut haft problem att hitta partners så jag får inga problem att hitta nytt OM jag blir redo och vill. Har lite att ta tag i först vilket jag nu kämpar för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in