2024-08-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Är du erfaren?

Inte jättemycket men lite. Har det nånsin hänt att en oengagerad brud vänt?
Citera
2024-08-01, 01:30
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jag matchar med många på Badoo.

Från i morse till nu när jag skriver detta så mellan tjugo och trettio har jag matchat med. Av dessa har två eller tre skrivit och vad skriver dom? Ingenting, utan hon använder den automatiska meddelandefunktionen som Badoo har. Inget personligt, nej nej. När jag sedan svarar två-tre minuter efter (jag har notiser på mobilen) så kan det dröja timmar innan hon svarar. Svarar jag då henne då kan det dröja timmar igen till hon svarar.

Jag kräver inte att de ska vara närvarande dygnet runt. Det är inte ens jag. Men matchar man så skriver man. Det är dit jag vill komma. Man skriver inte ett meddelande var fjärde timme eller ett meddelande per dag.

Matchade som sagt med en kvinna på FB-dejting kl.18.52 ikväll. Vi skrev båda två samtidigt. Jag frågade henne en sak. Därefter har hon inte alls skrivit. Jag får väl svar imorgon kväll eller inte alls.

Hur gammal (på ett ungefär) är du? Hur gamla är tjejerna du matchar med ungefär?

Du har ju givetvis ett val här. Du kan ställa dina krav efter vad du själv tycker är rimligt och spola alla som inte lever upp till din frekvens. Eller så accepterar du att alla inte har samma syn och/eller möjligheter som du själv att kontinuerligt vara aktiva på en app. En tjej du matchat med kanske har en intensiv jobbdag t ex med möten som går in i varandra. En annan är med sina barn och vill vara fokuserad på dem då och inte splitta uppmärksamheten.

Dessutom har dom förmodligen som nån annan skrev fler konversationer igång p.g.a. att de får fler matcher till följd av överskottet av män på appen.

Your choice som sagt. Men rent krasst tror jag du tjänar på att inte ha så höga förväntningar på frekvens i inledningen av kontakterna. Fokusera på kvaliteten snarare än kvantiteten. Korta, intetsägande standardsvar är säkert rätt för det mesta att inte lägga för mycket kraft på. Men hon som ändå skriver om så bara några rader som tyder på att hon läst och reflekterat på det du skrev: Om du har lite tålamod kanske både frekvens och innehåll ökar efter några dar.
Citera
2024-08-01, 02:11
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Är du erfaren?

Är en brud intresserad av dig så gör hon det enkelt för dig att lära känna henne, snacka på tele och för att sedan träffas. Sådant går att läsa av rätt så omgående. En brud som ställer frågor, skriver längre meddelanden och svarar relativt snabbt är intresserad. Korta meddelanden, inga frågor, skriver sällan alltså raka motsatsen glöm henne för hon väntar bara på att du ska ge henne en rejäl ego boost och efter det är gjort har du avhandlat ditt syfte och är död i hennes ögon.

Avmatcha, blocka, skit i brudarna som skriver en gång per dygn, det är inte ett normalt beteende för någon som är intresserad.

Den som säger att "folk har ett liv" är bara en undanflykt från sanningen. Oavsett om man jobbar har man flera timmars fritid per dag. Att då ägna 1 minut per dag för att skriva ett meddelande och sedan vara helt tyst är helt obegripligt.
Citera
2024-08-01, 05:04
Medlem
nofjuns avatar
En vän dejta en man på nätet, och hon blev förälskad upp över öronen. Han ville bara träffas på caféer. Men hon undrade varför, till slut plinga hon på hos honom. I alla fall öppnade han och bjöd in henne. Därinne var det så mycket grejer att de knappt kunde komma in i köket. Ibland fick hon klättra fram. Kan vi gå in där istället och pekade mot ett rum, det var sovrummet, på hans säng ligger en halvmeter stor papp hög. Sängen syns knappt. Hon kollar och undrar vad det egentligen är. Han säger det är mina målningar som ska ställas ut i Melbourne i höst. Jag behöver bara limma upp dem på träskivor och rama dem. Okej vad tar ni exempelvis för en av dem här målningarna? Frågade hon. Han sa ca 150 tusen kr styck. Sedan gick dem in i ett annat rum. Därinne syntes inte ens väggarna det hängde stora flak med nånting som hon uppfattade som modern konst. Han hade hällt ut färg över, tjocka lager och även hällt över cement, hon undrade hur sjutton ska ni rama in de här. Allt var bara som trasor som va helt odefinierbart, ungefär som nån slängt i en byggcontainer typ. Han sa att det var en gallerist i New York som sett dem och ville ställa ut dem där. Hon tänkte Okej han är en framgångsrik konstnär. Hon började bli lite trött, och skulle sätta sig nånstans. Men hittade inte nån stol eller möbel. Och golvet gick inte att ens ligga på, för det var verktyg och sågspån och trasor överallt. Hon undrade var äter ni och sover. På golvet sa han då. Ni vet jag brinner för konsten, det är min passion. Jag bryr mig inte om nånting annat. Sen sa han, kan vi träffas i Melbourne istället , på vernissagen. Jag måste fortsätta jobba numera med min konst, jag har en deadline. Okej sa hon, men hur? Jag köper en flygbiljett och här har ni adressen till galleriet. Hon flög dit med biljetten han köpte åt henne. Kom in på galleriet, där han gick omkring i en dyr kostym och pratade med folk. Han sa att jag bor här numera, jag vill att ni flyttar hit, de gifte sig och hon bor numera i Australien och lever ett mycket spännande liv där med honom. Jag har inte träffat honom, men ska hälsa på dem i höst. Det kommer bli intressant och spännande.
Senast redigerad av nofjun 2024-08-01 kl. 05:13.
Citera
2024-08-04, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av James.Fjong
Det hade varit kul att höra tjejer i tråden så man fick inblick från andra sidan.

Ja jag tror de flesta tjejer är ganska så försiktiga av sig.
Jag var inte det så mycket när jag nätdejtande och det ledde till pinsamma situationer som till exempel att man bodde i samma lilla stad som en man pratat med en gång (och var lite rädd för)

Tjejer får lätt svar så hur ska de hålla igång konversationer med flera samtidigt. Och ja man kan skriva med en bara men det är lätt att det inte blir så när utbudet av män bara ökar ju mer man scrollar ner på sidan. Det kanske har att göra med designen på sidan. Jag tycker sidor som happypancake är bäst format då man kan söka efter vissa attribut och får en lista på män (i sitt område eller utanför)
Tinder är sämre då sökresultaten på olika män aldrig tar slut? (har ej testat tinder)

Jag hittade en man som jag var lite intresserad av. Han hörde av sig igen efter några månader, det betyder ju att han troligtvis pratade med andra tjejer och fiskade vidare på annat håll. Så det inte så att bara tjejer skriver med flera. Jag tror det är ovanligt att bara skriva och dejta med den första man får kontakt med, från båda håll.
Senast redigerad av Mindme 2024-08-04 kl. 12:06.
Citera
2024-08-04, 12:46
Medlem
James.Fjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme
Jag var inte det så mycket när jag nätdejtande och det ledde till pinsamma situationer som till exempel att man bodde i samma lilla stad som en man pratat med en gång (och var lite rädd för)

Tjejer får lätt svar så hur ska de hålla igång konversationer med flera samtidigt. Och ja man kan skriva med en bara men det är lätt att det inte blir så när utbudet av män bara ökar ju mer man scrollar ner på sidan. Det kanske har att göra med designen på sidan. Jag tycker sidor som happypancake är bäst format då man kan söka efter vissa attribut och får en lista på män (i sitt område eller utanför)
Tinder är sämre då sökresultaten på olika män aldrig tar slut? (har ej testat tinder)

Jag hittade en man som jag var lite intresserad av. Han hörde av sig igen efter några månader, det betyder ju att han troligtvis pratade med andra tjejer och fiskade vidare på annat håll. Så det inte så att bara tjejer skriver med flera. Jag tror det är ovanligt att bara skriva och dejta med den första man får kontakt med, från båda håll.
Tack för ditt inlägg.

Jag får känslan av att man som kille ska försöka göra sig en spännande profil och sedan vänta in tjejerna.

Att skriva till tjejer som uppvaktas av en drös killar och knappt orkar skriva tillbaka, verkar meningslöst.
Citera
2024-08-04, 14:21
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme

De sex jag har träffat har bara träffat mig och jag har bara träffat dom under tiden vi dejtat. De tre senaste träffade jag mellan sex och åtta månader, vi träffade bara varandra. Jag varken kan eller vill träffa flera samtidigt. Min hjärna blir överbelastad. Det räcker med en kvinna i taget.
Citera
2024-08-06, 16:12
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Har dejtingappen Hinge några prenumerationer/köp inuti appen? Gick in på App Store och där står det "Köp inuti app", men när man sedan skrollar ned står det att appen inte har några prenumerationer inom Sverige? Stämmer det att Hinge-appen är helt gratis inom Sverige?
Citera
2024-08-07, 15:42
Medlem
Tyvärr så tog det slut med tjejen för x antal månader sen och jag har inte varit på en dejtingapp på flera år.. Vilken app/hemsida är att föredra för personer mellan 30-45 år?

Har läst om Happypancake(?) här i forumet, är det en vanlig dejtingapp/hemsida?

Tar gärna emot tips från någon kunnig.
Citera
2024-08-07, 21:12
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingrossw
Tyvärr så tog det slut med tjejen för x antal månader sen och jag har inte varit på en dejtingapp på flera år.. Vilken app/hemsida är att föredra för personer mellan 30-45 år?

Har läst om Happypancake(?) här i forumet, är det en vanlig dejtingapp/hemsida?

Tar gärna emot tips från någon kunnig.
HP är för oattraktiva och tjockisar numera har varit i flera år men blivit värre. Inte sett en kvinna över 6 på skalan. De flesta 1-4. Detta var 6 månader sedan sedan dess har jag inte loggat in där.

Tinder eller Hinge gäller är min känsla.
Badoo som avlägsen trea kanske.

De snyggaste tjejerna på tinder har länk till sin instagram och förväntar sig du har också, "social proofing"/ha ett kul liv/status vill de se du har ofc.
Senast redigerad av Kosmos. 2024-08-07 kl. 21:16.
Citera
2024-08-08, 00:40
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
HP är för oattraktiva och tjockisar numera har varit i flera år men blivit värre. Inte sett en kvinna över 6 på skalan. De flesta 1-4. Detta var 6 månader sedan sedan dess har jag inte loggat in där.

Tinder eller Hinge gäller är min känsla.
Badoo som avlägsen trea kanske.

De snyggaste tjejerna på tinder har länk till sin instagram och förväntar sig du har också, "social proofing"/ha ett kul liv/status vill de se du har ofc.

Jag tycker inte Hinge fungerar alls, inte för mig. Provade en period och fick ingen matchning överhuvudtaget. Tinder är jag avstängd ifrån sedan 2017. De som har fungerat överlägset bäst för mig är Match.com och Mötesplatsen.

Happypancake är riktigt riktigt risig. Håller med dig där.
Senast redigerad av Mittpunkt 2024-08-08 kl. 00:44.
Citera
2024-08-08, 23:38
Medlem
IgelBollens avatar
Måste man alltid avsluta med en fråga? Tyckte att jag hade en jättebra diskussion med en och nu har det gått en tid utan svar. Svårt att avgöra när man skall skriva igen utan att va allt för på. Eller så kanske man blir testad, ingen aning. xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in