2023-10-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Skulle vara väldigt intressant att få höra hur det faktiskt är då. Kan inte du berätta?
Hur ser ni tjejer på online-dating?

Nu är jag inte tjej men att du ställer frågan ”hur ser ni tjejer på….” visar på hur det kommer sig att somliga inte lyckas. Ni tycks tro att alla tjejer är stöpta efter samma mall och så är det självklart inte.
Citera
2023-10-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Nu är jag inte tjej men att du ställer frågan ”hur ser ni tjejer på….” visar på hur det kommer sig att somliga inte lyckas. Ni tycks tro att alla tjejer är stöpta efter samma mall och så är det självklart inte.

Ok. Sorry.

Fast man kan väl ändå se tendenser i en grupp utan att för den sakens skull mena att alla är exakt likadana?
Det generaliseras ju kraftigt åt andra håll i tråden.

OnTopic:
Jag är 80-talist. Lever i ett förhållande sen 20 år tillbaks. Är väl egentligen redo att gå vidare men det verkar som att tjejer idag inte är som för 20 år sen och då inte på ett positivt sätt.
Tjejerna verkar vara dejting-/bekräftelse-skadade och lockar inget vidare.

Skulle säga att 3/4 av alla vi umgås med lever i ungefär lika långa förhållanden.
Är dock övertygad om att många av dom kommer skiljas när barnen är ute ur boet.
Det är rätt sorgligt.
Tror det är sjukt många högkvalitativa kvinnor (och män med för den delen) som sitter fast i förhållanden dom inte trivs i.
Citera
2023-10-31, 22:04
Medlem
Ligger vi gör vi fel.
Ligger vi inte (med bittra incels) gör vi fel.

Woman can't win.
Men ligga får vi 🙂
Citera
2023-10-31, 22:07
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Har rätt bra koll på dejtingappar och det existerar inga sådana appar eller kontaktsidor du beskriver. Så det låter väldigt märkligt. Alla fungerar snarlikt, med gratisversion och betala för att gå före i kön.

Med det sagt. Kan det säkert vara så att man har en förhoppning om att hålla länge, hela livet.

Med det sagt, hur ofta håller t.ex. 80-talisters relationer i hela livet? Det kan vi inte veta än men... Hur många känner du som varit ihop t.ex. 10 år åtminstone?

Min poäng är ju att det inte kommer hålla hela livet eftersom kvinnorna "gått och nöjt sig" istället för att selektivt välja någon dom verkligen vill ha.
Jag kan själv inte svara då jag inte har varit medlem på någon sådan sida. Men jag har svårt att tro att de kvinnor som berättat om det för mig skulle ljuga.

Själv känner jag väl bara ett fåtal som hängt ihop i 10 år och längre. Men 6-7 år är inget ovanligt i min krets, det brukar väl vara standard. Jag vet inte hur det ser ut för de som är yngre idag men min bild är att de knappt hänger ihop mer än max 2 år?
Citera
2023-10-31, 22:14
Medlem
Jag tror många kvinnor blir förvirrade på diverse dejtingappar. De får hur många meddelanden som helst vilket leder till att de tror att de är mer speciella än vad de är. Detta leder till ett falskt självförtroende som får dem att tro att de kan fånga en exceptionell man (aka prince charming).

Detta kan de givetvis inte utan de får nöja sig med en medelmåttig man men det vill de inte. Den konstanta uppmärksamheten gör att dessa kvinnor blir vilseledda och tilltalar sig själva att de förtjänar en enastående man.

Varför skulle en man som är en 8-9:a vilja ha en medelmåttig kvinna för annat än sex? Hon är bara hans tillfälliga madrass. Inget annat.

Med tiden går åren och många kvinnor undrar varför de aldrig hittar någon. Svaret ligger i att de förväxlar kåthet ifrån mäns sida med genuint romantiskt intresse samt att de inte inser att den konstanta uppmärksamheten har gjort dem väldigt selektiva trots att deras utbud inte har blivit större av de män som de verkligen vill ha och som de tror att de förtjänar.

Jag har pratat med många av dessa kvinnor. De ligger runt en massa och många är trevliga men många av dem är naiva.

Sedan har vi en stor skara män som är totalt osynliga på exempelvis Tinder. Dessa män hoppas jag förbättrar sig själva och lägger ner allt vad nätdejting heter och prövar andra sätt att möta någon på. Jag hoppas även att när de väl förmår att höja sitt värde att de aldrig ger de kvinnor som en gång i tiden dissade dem en ny chans. Dessa män bör sikta uppåt i framtiden.

Om det inte går att vinna ''spelet'' så måste man sluta spela.

Att distansera sig ifrån vad allt dejtingappar heter leder till en normalisering av kvinnors självbild online samt att män får en betydligt större chans att hitta någon i det verkliga livet.

Det finns ingen anledning att jaga stenhårt efter en medelmåttig kvinna. Det är varken värt mödan eller energin. Att jobba 10 gånger hårdare för att fånga en medelmåttig kvinna är inte värt det för många män. En sådan ansträngning bör minst leda till att man får en kvinna som är över snittet.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-31 kl. 22:27.
Citera
2023-10-31, 22:29
Medlem
shinystars avatar
Meh, vad är det för liv att leva?
Citera
2023-10-31, 22:45
Medlem
Tjejerna vill ha de perfect catch samtidigt som vi alla suger i oss dopaminet vi får av en match. Att skriva frigör inte samma dopaminpåslag vilket gör att vi inte blir lika intresserade av att skriva.
Citera
2023-10-31, 23:17
Medlem
Visst, har sett att mitt ex är desperat på datingsidor. Hon ljuger och bjuder i princip ut sig till vem dom helst.
Citera
2023-11-01, 00:22
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Kvinnor skriver i princip aldrig först på tinder. Detta innebär att de endast kommer bli uppraggad av de mest desperata killarna i många fall. Då de själva sällan lägger ned energi på konversationer (ens om mannen skriver först). Detta i kombination med att de släpper till tidigt i dejtingen. Gör att kvinnorna blir avtrubbade efter ett antal tinder dejter. Hur mår dom idag och hur ändras beteendet i dejtingen. Har de flesta tagit bort dejtingappar och lever celibat?

Vad gör 90 och 80 talisterna idag, har de långa relationer?

Hur länge håller deras relationer i snitt?

Hur ofta byter en kvinna kk ("dejting objekt")?

Hur ofta är männen singlar?

Tar kvinnor det dom får utan att ställa motkrav? (De män som bjuder ut)

Hur många relationer håller över 5-10 år?

Har männen tröttnat på att behöva jaga?

Varför försöker inte kvinnorna att sålla genom att inte ligga de första dejterna?

Eller skapas många hälsosamma långa relationer idag? Hur många vet ni?

Sluta använda Tinder. Försök att träffa tjejer IRL istället.
Citera
2023-11-01, 01:47
Bannlyst
Skulle aldrig skriva först till en man då det är han som ska ta initiativ. Det är en grundläggande faktor. Kan han inte jaga är det lönlöst. Ägget simmar inte till spermien, spermien simmar till ägget. Är sen 70-talist.
Citera
2023-11-01, 03:09
Medlem
Av dom jag känner som lever i förhållanden som är sunda, och långa, har ingen träffats via internet.

Aldrig trott på dom där ideerna om att den ena eller andra ska jaga. Är ju inte djur och jakt det handlar om.
Känner inte heller igen det från dom förhållanden jag nämnde i första meningen.

Många och förhoppningsvis fler i framtiden, har gett upp om åtminstone internetdejting.
Det är så jävla skönt att, sedan många år tillbaka, inte ha något med internetdejtingsajter att göra.

Det mest uppenbara är att folk i stort sett aldrig förstår hur olika saker hänger samman, samverkar och ger effekter framåt. Detta kan inte väcka medlidande utan bara förakt och trötthet.
Citera
2023-11-01, 03:57
Bannlyst
Det är en biologisk skillnad mellan män och kvinnor. Män är mycket mer intresserade av kvinnor än vad kvinnor är av män. Ett intresse uppstår i princip bara om han visar ett intresse först. Detta är något män har fått om bakfoten om kvinnor. De vill att kvinnor tar initiativ och visar intresse och raggar på killar, men tjejer tänker inte som ni gör om oss.

Har inte sex med någon och lever bra i celibat. Jag bryr mig inte. Det beror inte på någon ”avtrubbning” utan att rent sexuellt fixar jag det allra bäst själv.

Har inte dejtingsidor. Dejtar ingen. Det har med våra biologiska skillnader att göra. Kvinnor blir helt överösta på sådana sidor. Män får ingenting. Inse att detta inte har någon löjlig hobbyanalytisk psykologiteori om att kvinnor har knullat med för många eller liknande. Män har alltid haft ett större intresse för kvinnor.

Har aldrig haft ett långt förhållande eller ens ett seriöst förhållande överhuvudtaget. Detta skiter jag faktiskt i.

(Det här var inget feministiskt påstående, utan det är vetenskap. Är totalt ointresserad av politiska frågor och försöker inte föra fram någon ideologi som jag skulle ”brinna” för eller något. Det är bara fakta.)
Senast redigerad av Roxic 2023-11-01 kl. 04:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in