2017-05-01, 16:44
  #17053
Medlem
A-party-with-martys avatar
Är det bara jag el har någon mera märkt tendensen att kvinnorna på Hapy Pancake håller mycket hårdare i sitt nr än kvinnorna på Badoo? Dvs på HP tvingas man försöka lära känna varandra via sajten vilket aldrig fungerar rent praktiskt . Bara en sån sak som att styra upp en dejt blir ju svårt(orka logga in på HP ba för att fråga vart i stan dom är etc). Sen är det ej så kul att se att varandra är där när man ej har kontakt osv samt att folk ibland är offline jättelänge mm. Jag har sagt att vi kan köra med webb mail el Skype istället (om dom är så nojiga för sitt ordinarie nummer) men det möts med tveksamhet. Då kan det ändå vara kvinnor man haft kontakt med ganska länge. Urtråkigt tillvägagångssätt, va fan tror dom liksom?
Citera
2017-05-12, 21:21
  #17054
Medlem
Hur fake är Match.com?

Vill hitta min kärlek online, är inte den som går ut för att träffa nytt folk.. förlåt

Men, är medlem på Mötesplatsen betalar 79kr/mån. Tycker det är värt pengarna man får prata med många om man vågar börja prata.

HappyPancake tycker jag inte verkar så seriöst.

Tinder är bara massa bröstbilder, inte så intresserad då jag söker ett riktigt förhållande.

Blev medlem på Match.com nu med, på 4 dagar har jag fått enligt sidan 100 besök, 2 flirtar, 3 favoriter. Men för att få en liten nys om vad och vilka så kostar det pengar.

På mötesplatsen så får man i alla fall se vem som besökt eller skickat mail innan man betalar..

Match.com känns lite fake.. När man väl betalar så är det väll knappt ingen som besöker profilen längre

Någon med erfarenhet av Match.com?
Citera
2017-05-12, 21:26
  #17055
Medlem
Tråd infogad.

/Mod
Citera
2017-05-12, 21:30
  #17056
Medlem
välkommenti bups avatar
På dessa sidor så betalar du för synlighet.


Betala pengar och det ger dig vissa lockande småtjänster och större synlighet på webbplatsen. Du går före i kön så att säga.
Citera
2017-05-12, 23:49
  #17057
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Vill hitta min kärlek online, är inte den som går ut för att träffa nytt folk.. förlåt

Men, är medlem på Mötesplatsen betalar 79kr/mån. Tycker det är värt pengarna man får prata med många om man vågar börja prata.

HappyPancake tycker jag inte verkar så seriöst.

Tinder är bara massa bröstbilder, inte så intresserad då jag söker ett riktigt förhållande.

Blev medlem på Match.com nu med, på 4 dagar har jag fått enligt sidan 100 besök, 2 flirtar, 3 favoriter. Men för att få en liten nys om vad och vilka så kostar det pengar.

På mötesplatsen så får man i alla fall se vem som besökt eller skickat mail innan man betalar..

Match.com känns lite fake.. När man väl betalar så är det väll knappt ingen som besöker profilen längre

Någon med erfarenhet av Match.com?

Jag tror att det finns väldigt mycket fejkprofiler på Match, men svårt att bevisa. Tror det finns personal som skriver till personer så de ska behållla sitt medlemskap. Skulle inte rekommendera den sidan till någon när det finns lika bra/bättre gratisalternativ. Sedan har jag personligen inte sett så många som attraherar mig där, i så fall har de barn.. Men har du tur kan du kanske hitta en eller två riktiga att få till en träff med. Men som sagt tror att det finns extremt mycket mer killar där en tjejer och det kompenserar de med att skapa massa fejkprofiler.
Citera
2017-05-13, 08:59
  #17058
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Vill hitta min kärlek online, är inte den som går ut för att träffa nytt folk.. förlåt

Men, är medlem på Mötesplatsen betalar 79kr/mån. Tycker det är värt pengarna man får prata med många om man vågar börja prata.

HappyPancake tycker jag inte verkar så seriöst.

Tinder är bara massa bröstbilder, inte så intresserad då jag söker ett riktigt förhållande.

Blev medlem på Match.com nu med, på 4 dagar har jag fått enligt sidan 100 besök, 2 flirtar, 3 favoriter. Men för att få en liten nys om vad och vilka så kostar det pengar.

På mötesplatsen så får man i alla fall se vem som besökt eller skickat mail innan man betalar..

Match.com känns lite fake.. När man väl betalar så är det väll knappt ingen som besöker profilen längre

Någon med erfarenhet av Match.com?

Blev medlem får någon vecka sedan. För tidigt för att lämna definitiva intryck och jag har själv inte varit så aktiv. Ska skriva en recession senare. Det jag har märkt är att de boostar deras egna medlemsskapssiffror genom att inkludera hela jävla världen. Tittar du på medlemar online så ser du att många är från andra länder.
Citera
2017-05-13, 16:25
  #17059
Medlem
Har nu gjort min comeback i nätdejtingvärlden, är i nuläget reggad på Happypancake och Mazily (var inte mitt forum, trots allt), och får ju säga att det fortfarande är ganska kul alltså! Med den stora skillnaden att det är sjukt mycket mer drag nu än för fem år sedan. Då bodde jag förvisso i Göteborg och nu i Stockholm, men det är en annan framåtanda bland tjejerna nu. Kan ha att göra med att både jag och de aktuella damerna blivit äldre.

MEN. Det är många tjejer som skriver först, vilket är kul. Så till den milda grad att jag nu blivit killvarianten av tjejer som så många här hatar, nämligen att jag alltför ofta inte ens bemödar mig med att svara. Antingen för att jag inte är intresserad, eller för att det helt enkelt glöms bort i mängden.

I skrivande stund har jag på tre veckor 392 besökare, varav 105 senaste veckan (finns en markant koppling mellan att vara aktiv själv och besöka många samt logga ut och in för att hamna högre på inloggningslistan), har 18 mailkonversationer i maillistan, fem av dessa är aktiva. Av de 18 har tjejen ifråga skrivit först på 14. Detta var INTE fallet i Göteborg när det begav sig.

I nästan alla fallen har de skrivit först för att berömma/säga att de gillade min presentation. Ni som får dåligt med napp, har ni lagt ner tid på presentationen? Vad skriver ni?

So far har jag varit på dejt med fyra. Den första var dagen efter att jag reggade mig, vi var på totalt tre dejter där det eskalerade enormt fort, så fort att jag till slut drog tvärt i handbromsen och drog mig ur det, fick lite dåliga vibbar av kaninkokning mot slutet. Ska på en andra dejt med en tjej från Uppsala på tisdag, och de två andra får vi se vad det blir av, beror nog mest på deras initiativförmåga. Utöver det har jag två dejter med nya tjejer inbokade.

Så, vad jag egentligen vill säga: jag har full förståelse för tjejer som plötsligt slutar svara, och det får nog vara en del av spelet i nätdejtingen. Finns inte tid kommer de bästa konversationerna prioriteras, så se till att sticka ut. Jag skriver väldigt långt och (oftast åtminstone) genomtänkta mail där jag visar att jag läst deras presentation. Detta sållar bort en hel del (mycket medvetet), men jag vill tro att de som svarar känner sig sedda. Plus att jag av princip aldrig anspelar på sex, vilket tycks vara rätt ovanligt det också.

Så, hur går ni till väga när ni kontaktar tjejer på sidan? Vilken taktik har funkat/inte funkat?
Citera
2017-05-13, 18:45
  #17060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redibo
Har nu gjort min comeback i nätdejtingvärlden, är i nuläget reggad på Happypancake och Mazily (var inte mitt forum, trots allt), och får ju säga att det fortfarande är ganska kul alltså! Med den stora skillnaden att det är sjukt mycket mer drag nu än för fem år sedan. Då bodde jag förvisso i Göteborg och nu i Stockholm, men det är en annan framåtanda bland tjejerna nu. Kan ha att göra med att både jag och de aktuella damerna blivit äldre.

MEN. Det är många tjejer som skriver först, vilket är kul. Så till den milda grad att jag nu blivit killvarianten av tjejer som så många här hatar, nämligen att jag alltför ofta inte ens bemödar mig med att svara. Antingen för att jag inte är intresserad, eller för att det helt enkelt glöms bort i mängden.

I skrivande stund har jag på tre veckor 392 besökare, varav 105 senaste veckan (finns en markant koppling mellan att vara aktiv själv och besöka många samt logga ut och in för att hamna högre på inloggningslistan), har 18 mailkonversationer i maillistan, fem av dessa är aktiva. Av de 18 har tjejen ifråga skrivit först på 14. Detta var INTE fallet i Göteborg när det begav sig.

I nästan alla fallen har de skrivit först för att berömma/säga att de gillade min presentation. Ni som får dåligt med napp, har ni lagt ner tid på presentationen? Vad skriver ni?

So far har jag varit på dejt med fyra. Den första var dagen efter att jag reggade mig, vi var på totalt tre dejter där det eskalerade enormt fort, så fort att jag till slut drog tvärt i handbromsen och drog mig ur det, fick lite dåliga vibbar av kaninkokning mot slutet. Ska på en andra dejt med en tjej från Uppsala på tisdag, och de två andra får vi se vad det blir av, beror nog mest på deras initiativförmåga. Utöver det har jag två dejter med nya tjejer inbokade.

Så, vad jag egentligen vill säga: jag har full förståelse för tjejer som plötsligt slutar svara, och det får nog vara en del av spelet i nätdejtingen. Finns inte tid kommer de bästa konversationerna prioriteras, så se till att sticka ut. Jag skriver väldigt långt och (oftast åtminstone) genomtänkta mail där jag visar att jag läst deras presentation. Detta sållar bort en hel del (mycket medvetet), men jag vill tro att de som svarar känner sig sedda. Plus att jag av princip aldrig anspelar på sex, vilket tycks vara rätt ovanligt det också.

Så, hur går ni till väga när ni kontaktar tjejer på sidan? Vilken taktik har funkat/inte funkat?



Vore kul om du kunde berätta om träffarna du haft lite mer detaljerat, etc.
Och hur gammal är du? 40-årsåldern, 50-årsåldern? Förmodar att damerna är omkring din ålder.



//Siegestor
Citera
2017-05-14, 18:53
  #17061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Vore kul om du kunde berätta om träffarna du haft lite mer detaljerat, etc.
Och hur gammal är du? 40-årsåldern, 50-årsåldern? Förmodar att damerna är omkring din ålder.



//Siegestor

Självfallet! Jag är 27, de jag träffat och skriver med mellan 25-29 så långt. Skriver med några som är 30-31 också, även om det väl börjar bli på gränsen för vad jag är helt bekväm med ur barnaskaffandesynpunkt och liknande. Sen har jag haft besök av ett gäng 50+-are som velat berömma min presentation och likeade varenda bild jag hade. Men det är på förekommen anledning absolut inte aktuellt, haha.

Men ja, de jag träffat: Först en 27-årig fysioterapeut. Var dagen efter att jag reggade mig, och det slutade med hålla handen och pussas hej då och allting direkt, vilket väl fick mig att dagarna efter dra mig tillbaka lite. Vi sågs två gånger till, hon var superpå, jag blev reserverad. Hon var väldigt mycket känslomänniska, och jag kände igen tendenserna där allt kommer vara super ett tag, för att sedan dra sig tillbaka och dö ut. Vilket det mycket riktigt gjorde när det inte gick att hålla uppe superfokuset längre, men vi var på teater och ute och åt och sånt och hade det trevligt, men lite för mycket i bakgrunden som inte kändes helt hundra. Jag reggade mig dock mest för bekräftelse efter uppbrott, och det fick jag ju utan tvekan. Men ville även ta chansen att "sondera marknaden" lite mer än att gå all in på den första som dyker upp.

Nummer två var en 29-årig projektledare, rolig på alla sätt, största felet där var väl om jag ska vara helt ärlig kroppsform. Jag försöker vara öppensinnad, men jag har jäkligt svårt att finna det attraktivt med kombon matglädje och totalt ointresse för träning. Inte minst då jag själv är tämligen lång och om än inte vältränad (än) så är jag iallafall smal. Men vi får se, det är inte ute ur bilden, även om jag inte tar några större initiativ. Första dejten var på ett quizställe där vi definitivt inte var den normala målgruppen. Bra första-dejt-sysselsättning dock, skapar oceaner av samtalsämnen.

Nummer tre är en 26-årig tjej från en grannkommun som jobbar inom polisväsendet. Supersöt, superrolig, rätt lång och vältränad, och jäkligt driven. Största problemet här är väl potentiellt avstånd, även om det inte på något sätt är oöverkomligt, och att vi båda är tämligen lugna av oss själva. Finns en risk att båda blir lite för bekväma i hemmalivet lite för fort. Verkar inte ha något emot barn dock, vilket är ett måste. Bara träffat henne en gång, men då flög tiden iväg på en tvåtimmarspromenad genom hennes stad, vi ska ses igen på tisdag, har stora förhoppningar!

Nummer fyra är en tjej från Gävle, sjukt inte min typ egentligen, men vi klickar på meme-humor och allmän inställning till världen. Hon har dock en rätt suspekt umgängeskrets som jag har svårt att riktigt se hur jag ska få plats i, men vi har kul de gånger vi setts och hon är i stan rätt ofta. Det ger sig, tar det hela rätt otvunget!

Hetaste prospekten just nu är dock hon inom polisväsendet och en tjej från Göteborg, där vi skickar spaltmeter med text till varandra och ursprungligen är från samma län, vilket ju skapar någon form av band direkt, haha. Välutbildad, söt det jag sett, extremt vältränad och extremt energirik. Andra kusten medför ju dock vissa andra problem, även om någon av oss säkert skulle kunna flytta om det går så långt. Vi får se, ska ses om några veckor när jag är i Göteborg och tävlar så får vi se var det tar vägen!

Sedan i fredags har jag för övrigt fått mail från fyra nya tjejer, varav iallafall en är toklångt utanför min utseendeliga, men hon verkar rätt tråkig så återstår att se hur det går. Människor som inte har förmågan att ställa frågor orkar jag inte med några längre stunder. En tror jag dock kommer att jag inte kommer orka svara på någon längre tid, en var rätt toklångt utanför min liga (eller åtminstone smak), men den fjärde verkar kul. Får se var det lider helt enkelt. Börjar verkligen få problem med hur sjutton jag ska orka hålla igång allt, samtidigt som jag är lite rädd för att dissa folk för lättvindigt. "Tänk om..." snurrar lite för ofta i mitt trots allt rationella huvud.

Tankar, feedback och frågor tas tacksamt emot!
Citera
2017-05-14, 19:12
  #17062
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redibo
Text

Det vore ju intressant i sammanhanget vad du har för bilder och presentationstext. Jag förstår att du säkert ogärna lägger upp bilder här dock (det hade inte jag gjort) men mina erfarenheter skiljer sig en hel del från dina så skillnaden bör väl ligga i bild + text antar jag.
Citera
2017-05-14, 19:53
  #17063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redibo
Tankar, feedback och frågor tas tacksamt emot!

Är du lång, vältränad och har ett fint ansikte? Tjejerna du beskriver verkar inte vara sådana som nöjer sig, utan du måste nog vara den övre toppen, så att säga. Grattis, väldigt kul att dejta då man har flyt. Se nu bara till att inte hamna i dejtingträsket där man alltid tror att någon bättre finns runt hörnet.
Citera
2017-05-15, 08:17
  #17064
Medlem
Om ni vill läsa presentationstext och se bilder så är jag inte direkt svårhittad på HP med den info ni får från mitt nick, så det är fritt fram och kolla!

Men utseendemässigt så är jag lång (191), definitivt inte vältränad längre även om vad jobbar på det, dock inte på långa vägar överviktig, "normal" passar nog rätt bra. Ansiktsmässigt tycker jag definitivt inte att jag ser bra ut, rödhårig och allt, men fördelen är att jag har helt ok skäggväxt. Har man ingen käklinje får man skaffa sig en. Är dessutom ofantligt ofotogenisk, så bilderna jag har på HP är ett resultat av många års kamp.

Och du har helt rätt ikurah, jag försöker verkligen undvika det. Det svåra är ju när det är roligt! Fördelen är väl dock att målet är att nästa person jag dyker in på allvar med är den sista jag någonsin behöver dejta igen, så det kommer ta rätt många dejter innan jag börjar överväga exklusivitet med någon. Men herregud vad mycket skönare det är att dejta människor som började närma sig 30 istället för de osäkra 20-åringarna som var aktuella sist jag var igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in