Citat:
Ursprungligen postat av
Siegestor
Vore kul om du kunde berätta om träffarna du haft lite mer detaljerat, etc.
Och hur gammal är du? 40-årsåldern, 50-årsåldern? Förmodar att damerna är omkring din ålder.
//Siegestor
Självfallet! Jag är 27, de jag träffat och skriver med mellan 25-29 så långt. Skriver med några som är 30-31 också, även om det väl börjar bli på gränsen för vad jag är helt bekväm med ur barnaskaffandesynpunkt och liknande. Sen har jag haft besök av ett gäng 50+-are som velat berömma min presentation och likeade varenda bild jag hade. Men det är på förekommen anledning absolut inte aktuellt, haha.
Men ja, de jag träffat: Först en 27-årig fysioterapeut. Var dagen efter att jag reggade mig, och det slutade med hålla handen och pussas hej då och allting direkt, vilket väl fick mig att dagarna efter dra mig tillbaka lite. Vi sågs två gånger till, hon var superpå, jag blev reserverad. Hon var väldigt mycket känslomänniska, och jag kände igen tendenserna där allt kommer vara super ett tag, för att sedan dra sig tillbaka och dö ut. Vilket det mycket riktigt gjorde när det inte gick att hålla uppe superfokuset längre, men vi var på teater och ute och åt och sånt och hade det trevligt, men lite för mycket i bakgrunden som inte kändes helt hundra. Jag reggade mig dock mest för bekräftelse efter uppbrott, och det fick jag ju utan tvekan. Men ville även ta chansen att "sondera marknaden" lite mer än att gå all in på den första som dyker upp.
Nummer två var en 29-årig projektledare, rolig på alla sätt, största felet där var väl om jag ska vara helt ärlig kroppsform. Jag försöker vara öppensinnad, men jag har jäkligt svårt att finna det attraktivt med kombon matglädje och totalt ointresse för träning. Inte minst då jag själv är tämligen lång och om än inte vältränad (än) så är jag iallafall smal. Men vi får se, det är inte ute ur bilden, även om jag inte tar några större initiativ. Första dejten var på ett quizställe där vi definitivt inte var den normala målgruppen. Bra första-dejt-sysselsättning dock, skapar oceaner av samtalsämnen.
Nummer tre är en 26-årig tjej från en grannkommun som jobbar inom polisväsendet. Supersöt, superrolig, rätt lång och vältränad, och jäkligt driven. Största problemet här är väl potentiellt avstånd, även om det inte på något sätt är oöverkomligt, och att vi båda är tämligen lugna av oss själva. Finns en risk att båda blir lite för bekväma i hemmalivet lite för fort. Verkar inte ha något emot barn dock, vilket är ett måste. Bara träffat henne en gång, men då flög tiden iväg på en tvåtimmarspromenad genom hennes stad, vi ska ses igen på tisdag, har stora förhoppningar!
Nummer fyra är en tjej från Gävle, sjukt inte min typ egentligen, men vi klickar på meme-humor och allmän inställning till världen. Hon har dock en rätt suspekt umgängeskrets som jag har svårt att riktigt se hur jag ska få plats i, men vi har kul de gånger vi setts och hon är i stan rätt ofta. Det ger sig, tar det hela rätt otvunget!
Hetaste prospekten just nu är dock hon inom polisväsendet och en tjej från Göteborg, där vi skickar spaltmeter med text till varandra och ursprungligen är från samma län, vilket ju skapar någon form av band direkt, haha. Välutbildad, söt det jag sett, extremt vältränad och extremt energirik. Andra kusten medför ju dock vissa andra problem, även om någon av oss säkert skulle kunna flytta om det går så långt. Vi får se, ska ses om några veckor när jag är i Göteborg och tävlar så får vi se var det tar vägen!
Sedan i fredags har jag för övrigt fått mail från fyra nya tjejer, varav iallafall en är toklångt utanför min utseendeliga, men hon verkar rätt tråkig så återstår att se hur det går. Människor som inte har förmågan att ställa frågor orkar jag inte med några längre stunder. En tror jag dock kommer att jag inte kommer orka svara på någon längre tid, en var rätt toklångt utanför min liga (eller åtminstone smak), men den fjärde verkar kul. Får se var det lider helt enkelt. Börjar verkligen få problem med hur sjutton jag ska orka hålla igång allt, samtidigt som jag är lite rädd för att dissa folk för lättvindigt. "Tänk om..." snurrar lite för ofta i mitt trots allt rationella huvud.
Tankar, feedback och frågor tas tacksamt emot!