Citat:
Med den logiken är det rätt att äta sin marshmallow medan man kan, istället för att dö väntandes på två marshmallows.då vill jag ställa dig denna fråga. vad vill du när du är 70 år,. är det finasiel stabilitet så kan man gå den vägen.
jag vill så klart också det men jag vill leva varje dag också. när helgen kommer kommer jag bränna på varje kul grej jag känner för för jag har jobbat och jag tycker jag förtjänar det.
sen vill jag leva livet med dom nära o kära som är vid liv nu. när jag passerat 70 år kommer mina föräldrar o vänner kanske vara döda. så vad har jag för vits med att ha massa stålar i banken då om jag inte kan bränna med dom jag älskar.
livet vi har är kort. och du vet aldrig när din sista dag inträffar.
att jämföras med tv programmet du nämner är ett skämt. dom människorna har inga gränser och går över till lån. det gör inte alla och förstår deras gränser.
jag vill så klart också det men jag vill leva varje dag också. när helgen kommer kommer jag bränna på varje kul grej jag känner för för jag har jobbat och jag tycker jag förtjänar det.
sen vill jag leva livet med dom nära o kära som är vid liv nu. när jag passerat 70 år kommer mina föräldrar o vänner kanske vara döda. så vad har jag för vits med att ha massa stålar i banken då om jag inte kan bränna med dom jag älskar.
livet vi har är kort. och du vet aldrig när din sista dag inträffar.
att jämföras med tv programmet du nämner är ett skämt. dom människorna har inga gränser och går över till lån. det gör inte alla och förstår deras gränser.
Det finns en mellanväg såklart, mellan att spendera alla pengar man har och lite till och att snåla ändra in i döden. Jag säger inte att du är som de i Lyxfällan, absolut inte.
Men det är de där två sakerna jag reagerar på. Att leva livet nu, för redan imorgon kan det vara för sent. Och kanske ännu "värre" eller vad man ska säga; att leva livet innebär att leva sitt liv genom sin plånbok.
Leva livet för mig är såklart att spendera tid med släkt och vänner, men även att skapa, att vara kreativ. Ha pengar till att förverkliga detta såklart, men att spendera pengar är inte att leva livet för mig.