2023-10-31, 20:10
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Den som kör på någon är ju redan på flykt sekunden olyckan inträffar. Bilen rör sig framåt, så det är ju lättare för en yngkrygg att inte släppa på gasen än att istället stanna och acceptera sin skuld. Få verkar ha de civilkurage som krävs för att erkänna att de begått ett allvarligt misstag, speciellt när misstagets konsekvenser blir ödesdigra för en själv. Lägg grav alkoholpåverkan på detta så förstår man varför de flesta väljer att sticka.
Citera
2023-10-31, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Se där. Nu lägger du till lite information för att försöka rädda upp situationen. Men vittnesuppgifterna, hittills är inte samstämmiga, vad beträffar hastigheten. En säger 100 km en annan 150-200. Det är en skillnad på 100 procent. Sedan tillkommer naturligtvis den misstänktes egna uppgifter. De får emellertid inte något direkt stöd av de övriga närvarande och kan därav, lämnas utan avseende.

Låt utredningen slutfras. Låt det prövas vid huvudförhandling. Låt domen vinna laga kraft. Därefter kan du kasta dina stenar.
Prova att se efter hur vägen ser ut mellan Brommaplan och MT:s adress. Ännu hellre provkör, du lär bli förvånad över hur vägförhållandena ser ut, sannerligen inte värdigt en Kung...
Citera
2023-10-31, 20:27
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8O5p3/filip-dodades-pa-nockebybron-flickvannen-ord-din-for-evigt

Bild på stackars offret.
Citera
2023-10-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Jag tror att du har rätt där, går det att belägga så sitter han i skiten gällande att han "inte minns".

Har också en teori gällande att han genom senare kollisioner försökt orsaka skador på fronten, så att det ska bli omöjligt att bevisa att just den bilen kört på mopeden, det passar bra i det du beskriver som troligt. Det passar också bra att en jurist har den insikten, även om man är på fyllan.
Han borde alltså även misstänkas för "undanröjande av bevis" tycker jag.

Oj vilken intressant och kuslig teori. Jag har undrat över MT’s modus och motivet för detta GTA-liknande raseri. Tankarna landade i ett utfall av total desperation, tills jag läste din kommentar. Om det stämmer så har MT agerat med en obeskrivlig kyla, knappast något som passar hans vittnesmål.
Citera
2023-10-31, 22:06
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Han var full,lekte allan ballan med bilen. MT skiter i ungen han körde ihjäl.
Han filar på sitt försvar nu tillsammans med stöd från trygg hansa.
De kör på olycksfall förmodligen.

https://www.trygghansa.se/forsakringar/person/sjuk-och-olycksfall/olycksfallsforsakring
Citera
2023-10-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Han var full,lekte allan ballan med bilen. MT skiter i ungen han körde ihjäl.
Han filar på sitt försvar nu tillsammans med stöd från trygg hansa.
De kör på olycksfall förmodligen.

https://www.trygghansa.se/forsakringar/person/sjuk-och-olycksfall/olycksfallsforsakring

På vilken planet skulle det fungera på det sättet, tänker du?
Citera
2023-10-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Passageraren i taxin som blev påkörd, säger sig blivit upphämtad vid Bromma flygplats. Hon säger sig också ha åkt förbi platsen för olyckan med mopeden (Nockebybron). Kort efter att de passerat OKQ8 blir de påkörda bakifrån i kurvan Ekerövägen i höjd med Tegvägen.

MT borde ju ha legat före taxin eftersom de kommer efter olyckan med mopeden har ägt rum. Då har han alltså snurrat omkring någonstans med bilen efter mopedolyckan och sedan tagit sig ut på Ekerövägen igen, kommit i fatt taxin och smällt på nytt.
Kollisionen på Nockebybron skedde, enligt förhörsprotokollen 21:35, och nästa kollision vid Q8 inträffade 21:55. Det är 20 min på tidslinjen. Saken är den att denna sträcka tar ca 10 min att köra (normal hastighet). Frågan som uppstår är vad gör MT under den resterande tiden, 10 min? Under tiden passerar Nääs och Taxin. Min gissning är att MT insåg att han hade punktering, stannar någonstans mellan Drottningholm och Tillflykten, kontrollerar skadorna och inser att det blir till att köra vidare på fälgen. Detta stämmer överens med Nääs vittnesmål att han såg gnistror i backspegeln från den vita bilen som kom ikapp. Däckstommen ligger sannolikt någonstans utmed Ekerövägen.
Citera
2023-10-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
En person med så pass grava alkoholproblem som denna individ har knappast utvecklat det problemet över en natt. Arbetsgivaren har ett ganska vidsträckt ansvar för att se till att deras anställda får hjälp för sina alkoholproblem, annars bryter man mot arbetsmiljölagen.

"Arbetsgivaren har enligt arbetsmiljölagen ett stort ansvar för att arbetstagare får rehabilitering och kan återgå i arbete. Som arbetsgivare är du skyldig att agera om du ser signaler eller om en medarbetare informerar om missbruksproblem på arbetsplatsen. Om du som arbetsgivare struntar i problemen bryter du mot arbetsmiljölagen.

Det är viktigt att inte skjuta upp problemet då det förvärras ju längre tid det går."

https://www.namndemansgarden.se/artiklar/missbruksproblem-pa-arbetsplatsen-sa-agerar-du-namndemansgarden/#:~:text=Som%20arbetsgivare%20%C3%A4r%20du%20skyld ig,ju%20l%C3%A4ngre%20tid%20det%20g%C3%A5r.
Man har också rätt att sparka en personal om den inte tar emot hjälp eller missköter sig trots hjälp.
Citera
2023-10-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anksvett
Kollisionen på Nockebybron skedde, enligt förhörsprotokollen 21:35, och nästa kollision vid Q8 inträffade 21:55. Det är 20 min på tidslinjen. Saken är den att denna sträcka tar ca 10 min att köra (normal hastighet). Frågan som uppstår är vad gör MT under den resterande tiden, 10 min? Under tiden passerar Nääs och Taxin. Min gissning är att MT insåg att han hade punktering, stannar någonstans mellan Drottningholm och Tillflykten, kontrollerar skadorna och inser att det blir till att köra vidare på fälgen. Detta stämmer överens med Nääs vittnesmål att han såg gnistror i backspegeln från den vita bilen som kom ikapp. Däckstommen ligger sannolikt någonstans utmed Ekerövägen.
Hur är det med GM mobil, har man inte kunnat avläsa någon rutt där?
Citera
2023-10-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Jag tror att du har rätt där, går det att belägga så sitter han i skiten gällande att han "inte minns".

Har också en teori gällande att han genom senare kollisioner försökt orsaka skador på fronten, så att det ska bli omöjligt att bevisa att just den bilen kört på mopeden, det passar bra i det du beskriver som troligt. Det passar också bra att en jurist har den insikten, även om man är på fyllan.
Han borde alltså även misstänkas för "undanröjande av bevis" tycker jag.

Inte helt orimlig teori med tanke pả att han verkar helt likgiltig över skadan han orsakat för pojken och hans familj.
Verkar desutom som att han vägrat blåsa i instrumentet för att mäta promillehalt, gissar att detta är för att promillehalten ska hinna sjunka eller inte mätas överhuvudtaget
och bevisunderlaget därmed ska försvagas.
Citera
2023-10-31, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Är det klarlagt att sonen är deras gemensamma ?
Nej, i och för sig inte, de har ju bara bott i två år på den gemensamma adressen. Desto större anledning att fly.
Citera
2023-10-31, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja så kan det vara, "buhu, snyft, synd om mig som kommer bli dumpad pga det här" Mitt liv är förstört jadajada
Har GM uttryckt dessa ord som "mitt liv är förstört"? Detta fall påminner om ett fall i USA där ett par som på väg till sitt hotell efter sitt egna bröllop blir påkörda bakifrån av en ung tjej som var kraftigt berusad. Frun dog direkt av skadorna och mannen klarade sig men fick ligga nedsövd ett tag pga skadorna. Tjejen som körde på dom har ända sedan hon åkte fast gnällt om att hennes liv är försökt. Inte en tanke på offren utan bara på sig själv. Fullblodsnarcissist ut i fingerspetsarna. Polisen som förhörde henne var chockad hur hon till och med skrattade i förhöret på brottsplatsen.

https://www.google.com/amp/s/www.nbcbayarea.com/news/national-international/judge-denies-bond-for-south-carolina-woman-accused-of-killing-a-bride-in-dui-golf-cart-crash/3286127/%3famp=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in