2023-10-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 444LIMITLESS
Jag var på adressen han är skriven på och kollade.
Det var nedsläckt i lägenheten.
Dörren stod olåst vilket är ganska intressant i sammanhanget. Dock gick det igång ett larm som var ganska tyst. Det var helt tomt och såg ut som lägenheten fortfarande byggs/renoveras.
Hemfridsbrott? Eller värre?
Citera
2023-10-31, 18:35
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han rammade tydligen en bil, TRE gånger innan han fortsatte och allt avslutades med en busskrock...
Jag har en teori gällande det här:
(FB) En person död i smitningsolycka vid Nockebybron, Ekerö/Stockholm (2023-10-27)
Citera
2023-10-31, 18:38
Medlem
[quote=anxypants|86253167]En person med så pass grava alkoholproblem som denna individ har knappast utvecklat det problemet över en natt. Arbetsgivaren har ett ganska vidsträckt ansvar för att se till att deras anställda får hjälp för sina alkoholproblem, annars bryter man mot arbetsmiljölagen.

"Arbetsgivaren har enligt arbetsmiljölagen ett stort ansvar för att arbetstagare får rehabilitering och kan återgå i arbete. Som arbetsgivare är du skyldig att agera om du ser signaler eller om en medarbetare informerar om missbruksproblem på arbetsplatsen. Om du som arbetsgivare struntar i problemen bryter du mot arbetsmiljölagen.

Det är viktigt att inte skjuta upp problemet då det förvärras ju längre tid det går."

https://www.namndemansgarden.se/artiklar/missbruksproblem-pa-arbetsplatsen-sa-agerar-du-namndemansgarden/#:~:text=Som%20arbetsgivare%20%C3%A4r%20du%20skyld ig,ju%20l%C3%A4ngre%20tid%20det%20g%C3%A5r.[/QUOTE
Exakt så! Jobbar själv statligt och vet hur det fungerar.
Citera
2023-10-31, 18:42
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Har han fyllkört så betalas det inte ut en spänn.
Brottsoffren kommer att få ersättning från trafikförsäkringen, om jag inte är helt ute och cyklar.
Men MT kommer att bli återbetalningsskyldig.

I annat fall så finns ju även Trafikförsäkringsföreningen, men det blir knappast aktuellt här då bilen sannolikt är försäkrad och det både kommer att beläggas vilket fordon som är vållande och vem som körde vid olyckstillfället.
Citera
2023-10-31, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Han borde alltså även misstänkas för "undanröjande av bevis" tycker jag.

Håller med men svårt att bevisa.
Citera
2023-10-31, 18:56
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobiustrip
Håller med men svårt att bevisa.

Tänker att, om det går att visa att han svängt av och stannat för att kolla skadorna och/eller tänka ut en strategi.
Så blir det osannolikt att han av misstag eller på grund av fylla kör in i samma bil bakifrån TRE gånger...

Men som du skriver så kan det kanske bli svårt att bevisa, mer än att det är sannolikt.
Citera
2023-10-31, 19:03
Avslutad
Citat:
Jag tror att du har rätt där, går det att belägga så sitter han i skiten gällande att han "inte minns".

Har också en teori gällande att han genom senare kollisioner försökt orsaka skador på fronten, så att det ska bli omöjligt att bevisa att just den bilen kört på mopeden, det passar bra i det du beskriver som troligt. Det passar också bra att en jurist har den insikten, även om man är på fyllan.
Han borde alltså även misstänkas för "undanröjande av bevis" tycker jag.

Citat:
Jag har en teori gällande det här:
(FB) En person död i smitningsolycka vid Nockebybron, Ekerö/Stockholm (2023-10-27)
Ja, det har du rätt i, som grand finale frontar han en buss. Allt för att orsaka så mycket plåtskador som möjligt.

En hal ond människa, som duktigt undanröjt spår från nätet.

Finns det någon som kan bekräfta vem sambon är och hur gamla barnen är, så inte fel person granskas?
Citera
2023-10-31, 19:03
Medlem
Citat:
Det är nog bara ytterligare ett uttryck för att han tycker synd om sig själv, gissar jag. Tvivlar på att han när han säger det vet hur läget är, om hon inte tidigare givit honom ultimatum p g a liknande fyllkörningar...
Ja så kan det vara, "buhu, snyft, synd om mig som kommer bli dumpad pga det här" Mitt liv är förstört jadajada
Citera
2023-10-31, 19:05
Avslutad
Citat:
Tänker att, om det går att visa att han svängt av och stannat för att kolla skadorna och/eller tänka ut en strategi.
Så blir det osannolikt att han av misstag eller på grund av fylla kör in i samma bil bakifrån TRE gånger...

Men som du skriver så kan det kanske bli svårt att bevisa, mer än att det är sannolikt.
Det finns otroligt mycket elektroniskt skit i bilar nuförtiden. Kanske det finns senaste färdrutt kvar? Då ser man hur han kört.
Citera
2023-10-31, 19:35
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Är det klarlagt att sonen är deras gemensamma ?

Enligt MrKoll har paret bott på samma adresser i vart fall de senaste knappa fem åren.
Citera
2023-10-31, 19:42
Avslutad
Passageraren i taxin som blev påkörd, säger sig blivit upphämtad vid Bromma flygplats. Hon säger sig också ha åkt förbi platsen för olyckan med mopeden (Nockebybron). Kort efter att de passerat OKQ8 blir de påkörda bakifrån i kurvan Ekerövägen i höjd med Tegvägen.

MT borde ju ha legat före taxin eftersom de kommer efter olyckan med mopeden har ägt rum. Då har han alltså snurrat omkring någonstans med bilen efter mopedolyckan och sedan tagit sig ut på Ekerövägen igen, kommit i fatt taxin och smällt på nytt.
Citera
2023-10-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanSherlock
ingen fylla - det är konstaterat sen länge.

Där hade du fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in