2023-10-31, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nerd2
Om idioten har druckit på jobbet så är Trygg Hansa delaktigt i att ett barn har förolyckats. Om jag vore förälder skulle jag söka skadestånd. Sen kan man undra om idiotens försäkring på Trygg Hansa finansierar hans rättshjälp.
Ja, hans hemförsäkring kommer säkert betala ut rättshjälp. Precis som om GM inte var anställd på TH.
Och vad gäller skadeståndskrav mot TH hade det kanske fungerat i USA, men knappast i Sverige.
Citera
2023-10-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han kanske menade att han förväntade sig att hon skulle dra eftersom han sa så? Ingen aning faktiskt.
Sambon är väl advokat och delägare i en firma så om jag vore i hennes skor skulle jag ta sonen och hålla mig undan. Åtminstone till det svalnat lite. Men, det är inte lätt att låta en fyraårig växa upp med en fullblodsalkoholist till far så hon fick sig nog en tankeställare.
Citera
2023-10-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Sambon är väl advokat och delägare i en firma så om jag vore i hennes skor skulle jag ta sonen och hålla mig undan. Åtminstone till det svalnat lite. Men, det är inte lätt att låta en fyraårig växa upp med en fullblodsalkoholist till far så hon fick sig nog en tankeställare.
Är det klarlagt att sonen är deras gemensamma ?
Citera
2023-10-31, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och där framgår både att han kallar sig själv alkoholist och att han tyckte att han körde bra under omständigheterna. Att han körde ihjäl en mopedist, körde in i två bilar och en buss kan tydligen falla in under ”bra kört”. En person som reagerar på det sättet är avtrubbad och har uppenbarligen kört runt full tidigare.

Han säger både att han är alkoholist, och att han inte dricker särskilt ofta. Vad som stämmer är oklart.
Hur han svarar i olika delar kan ju bero på att han befinner sig i kris. Det sägs en massa märkliga saker i förhör som inte stämmer.
Citera
2023-10-31, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Är det klarlagt att sonen är deras gemensamma ?
Tror han har barnet med nån annan, så förstod jag det.
Citera
2023-10-31, 12:04
Medlem
Finns det några bilder på MT? Hittar inget på Google och hans LinkedIn är borttagen.
Citera
2023-10-31, 12:06
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Finns det några bilder på MT? Hittar inget på Google och hans LinkedIn är borttagen.

Inlägg 188 i tråden.
Citera
2023-10-31, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Han säger både att han är alkoholist, och att han inte dricker särskilt ofta. Vad som stämmer är oklart.
Hur han svarar i olika delar kan ju bero på att han befinner sig i kris. Det sägs en massa märkliga saker i förhör som inte stämmer.

Han säger i arresten när han är plakat att han är alkoholisthem. Dagen efter i förhör låter det annorlunda. Klassiskt för en som varit så pass packad att man inte märkt fyra separata krockar samt kört på fälg i en halvtimme
Citera
2023-10-31, 12:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Han var även full/kraftigt bakfull under förhöret/-en.
Citera
2023-10-31, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Trygg hansa hade detta att säga om sin anställda mördare:

Vi på Trygg-Hansa är mycket tagna av den tragiska olyckan och djupt bedrövade över att en av våra medarbetare misstänks för att vara vållande till olyckan och flera andra brott. Jag kan bekräfta att den här tragiska händelsen hanteras av vår HR-avdelning. I övrigt kan jag inte kommentera ärenden som rör enskilda medarbetare.

Våra tankar går till den avlidne pojken och den skadade flickan samt deras familjer och vänner i deras ofattbara och djupa sorg.

Vänliga hälsningar,

Maria
Hanteras av HR = uppsägning? Hoppas verkligen det!
Citera
2023-10-31, 12:25
Medlem
Citat:

ALLA som kör bil under grovt rattfylleri är alkoholister och har gjort det många gånger förut. Allt annat är bara BS (jag har väldigt god insikt i frågan).
Sen så är han vållande i alla avseenden oavsett bländad etc eller inte. Hade han inte varit full hade han behärskat även en bländning, precis som alla andra gör när de är nyktra.
Jag vet inte vad din avsikt är när det gäller att få det till förmildrande omständigheter att han är alkoholist. Det är ingen förmildrande omständighet, oavsett om man klassar det som sjukdom eller ej.

Om han inte tar livet av sig (verkar inte vara den typen) så kommer han iallafall bli nykter. Alkoholister tar aldrig tag i sina problem förrän de möter ”sin botten”, och lägre än så här kan man inte sjunka.
Citera
2023-10-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Hanteras av HR = uppsägning? Hoppas verkligen det!

Trygg kommer betala ett rehabiliteringsprogram (som arbetsgivare), typ Nämndemangården, sen så kommer han att sluta ”självmant”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in