2023-10-30, 19:00
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
De erbjöd en månad fri som jag nappade på. Kommer nog fortsätta betala då jag använder youtube väldigt mycket. Rätt nice med youtube music också även om Spotify är att föredra.
Givetvis smaksak, men YT Music är idag helt okej, det är till och med sällan jag inte hittar det jag letar efter...även om jag måste erkänna att den var rätt sugig till att börja med.

Så använder man YT mycket och dessutom har ett Spotifyabb som man inte använder hela tiden så kan man troligen avsluta det utan att lida nämnvärt och spara en del pengar.

Det här kändes som en rätt ärlig genomgång av för- och nackdelar med båda: https://www.newvisiontheatres.com/youtube-music-vs-spotify
Citera
2023-10-30, 21:03
Medlem
Jag kör Edge med uBlock och vissa gånger säger de ''att jag använder en blocker'' och då säger jag att jag ''stängt av den'', uppdaterat sidan och så blir det ingen reklam.
Citera
2023-10-31, 03:13
Medlem
Fappy11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Youtubers sam google har tjänat miljoner och tom miljarder även när adblock var tillåtet, så det argumentet är ganska dåligt.
Google eller youtube förlorar inget på att vissa använder adblock.
OM dessa personer inte hade användt adblock, då hade dom ju tjänat mer pengar, men om adess personer slut använda youtube pga adbloc förbjuds, då tjänar dom ju inget på det.

Det är som att man har 500k besökare på sin hemsida och tjänar mycket pengar på dom, men sen kommer man på att man kan dra in ännu mer genom att tvinga på dom reklam.
Mycket ska ha mer som man säger.
Jo visst men om du tex ägt en mataffär, du tjänar bra och dom flesta kunder betalar, men några gånger om dagen så kommer det in folk och plockar på sig lite läsk och snickers och nåt packe cigg, vad hade du tyckt om det? Det går inte att tjäna pengar för google utan reklam på youtube. Det ska betalas för servrar med några exabyte med data, kreatörer ska kunna tjäna på sina videor, anställda ska ha löner. Inget är gratis här i livet. Girigt kanske vad vet jag, men så världen funkar. Om man jämför så är tex facebook och instagram mer lukrativt då jag tror att youtube delar ut typ 60% av sin profit till sina kreatörer.
Senast redigerad av Fappy11 2023-10-31 kl. 03:23.
Citera
2023-10-31, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Jo visst men om du tex ägt en mataffär, du tjänar bra och dom flesta kunder betalar, men några gånger om dagen så kommer det in folk och plockar på sig lite läsk och snickers och nåt packe cigg, vad hade du tyckt om det? Det går inte att tjäna pengar för google utan reklam på youtube. Det ska betalas för servrar med några exabyte med data, kreatörer ska kunna tjäna på sina videor, anställda ska ha löner. Inget är gratis här i livet. Girigt kanske vad vet jag, men så världen funkar. Om man jämför så är tex facebook och instagram mer lukrativt då jag tror att youtube delar ut typ 60% av sin profit till sina kreatörer.

Du vet väl att youtube har varit utan reklam och funkade då med?
Att några kunder snor varor är sånna smällar man får ta, bättre ta smällen än att stänga affären eller tvångsvisitera varenda jävel som ska in.

Det jag säger är att eftersom youtube är så pass stort, så gör det inget att kanske 20% använder adblock.
Citera
2023-10-31, 04:20
Medlem
Fappy11s avatar
Citat:
Att några kunder snor varor är sånna smällar man får ta, bättre ta smällen än att stänga affären eller tvångsvisitera varenda jävel som ska in.

Det jag säger är att eftersom youtube är så pass stort, så gör det inget att kanske 20% använder adblock.
Jo men det var innan man kunde monetärisera sina videor har jag för mig. Jag har använt youtube varje dag sen 2006. Ads är skitsamma, men dom har blivit jävligt långa. Betalar numera för youtube för tycker det är värt det, typ det enda jag tittar på. Tittar mest i appen på teven också, svårt med adblock då
Senast redigerad av Fappy11 2023-10-31 kl. 04:27.
Citera
2023-10-31, 04:28
Medlem
Sesuss avatar
-
Brave browser. Inga problem.
Citera
2023-10-31, 04:29
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Jo men det var innan man kunde monetärisera sina videor har jag för mig. Jag har använt youtube varje dag sen 2006. Ads är skitsamma, men dom har blivit jävligt långa. Betalar numera för youtube för tycker det är värt det, typ det enda jag tittar på. Tittar mest i appen på teven också, svårt med adblock då
-
Aldrig sett en reklamfilm på YT.
Använder bara Brave
Citera
2023-10-31, 12:22
Avslutad
Citat:

Fantastiskt att Google inte har headhuntat dig som marknadsansvarig
Citera
2023-10-31, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Fantastiskt att Google inte har headhuntat dig som marknadsansvarig

Användare och de som bestämmer har helt olika mål.
De som bestämmer vill bara ha så mycket pengar som mjäligt och skiter i att många användare tycker det är förjävligt att behöva betala 120 spänn i månaden för att slippa reklam.
Citera
2023-10-31, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Aldrig sett en reklamfilm på YT.
Använder bara Brave
Vi som inte använder blocks så är det väldigt mycket reklam, ungefär som Tv4.
Citera
2023-10-31, 12:34
Medlem
anon42s avatar
För mig fungerar youtube som vanligt igen. Inget gnäll över adblockers som det varit senaste veckorna. Jag har inte gjort någonting för att lösa problemet, men likväl är det löst.
Märkte de att jag slutade använda tjänsten helt och undantog mig?
Citera
2023-10-31, 16:19
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Vi som inte använder blocks så är det väldigt mycket reklam, ungefär som Tv4.
-
Vidrigt.
Byt till Brave browsern och testa.
https://brave.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här