2023-10-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsBanan
Jag kör med firefox.
Testar just nu med adnauseam och Firefox, funkar bra när man inaktiverat andra blockerare.
Citera
2023-10-27, 14:49
Medlem
Astrobiologis avatar
Jag kör med ublock på youtube och har stängt av alla andra filter enligt rekommendation från en reddit-tråd länkad tidigare i den här tråden. Verkar fungera då jag inte får någon reklam uppspelad när jag ser videos. Däremot stör jag mig som fan på sponsrade videos som dyker upp bland rekommendationerna. Dessa slapp jag ju tidigare med hjälp av något annat filter. Någon som vet om man kan få bort dom med någon inställning i ublock och i så fall hur man gör?
Citera
2023-10-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Testar just nu med adnauseam och Firefox, funkar bra när man inaktiverat andra blockerare.
Alhamdulillah Nypan. Stängde av allt och det fungerar! 👍🏼

Allahs välsignelse 💥
Citera
2023-10-27, 19:01
Medlem
different_trips avatar
Kör AdBlock+ ett krig tillbaka?

Sett uppdateringar varje kväll där det fungerar tills dagen efter och sen samma visa.
Citera
2023-10-28, 07:08
Medlem
Nalle22s avatar
Jag kör pc Chrome Ublock till allt utom Youtube där kör jag Autohopp för Youtube : https://chrome.google.com/webstore/detail/autoskip-for-youtube-ads/hmbnhhcgiecenbbkgdoaoafjpeaboine?hl=sv

Annars kan man trycka på Dela sedan på Bädda in. Så kommer videoklipp man vill se utan reklamen
Citera
2023-10-28, 10:55
Medlem
Mogaku-sans avatar
Man kan ju förstå att Google vill att folk ska betala för Youtube Premium. Google är ju ett vinstdrivande företag och då gäller det att få folk att se reklamen eller betala en månadsavgift för att slippa reklamen.
Citera
2023-10-28, 11:26
Avstängd
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouthOfNation
Som många kanske har märkt har youtube nyligen börjat enforcea att man måste ta bort adblock och se 60-120s reklam INNAN man ens börjar se se video.

Sen ytterligare ads mitt inne i videon FYFAN.

https://www.ghacks.net/2023/10/10/youtube-is-cracking-down-on-ad-blockers-more-aggressively-heres-how-to-bypass-it/

Jag ser detta som ett heligt krig mot det fria och öppna internet. Hur kommer det sig sidan fungerade för 5-10-15 år sen t.ex.?

Så till ämnet med tråden. Hur rundar vi på bästa sätt dessa äckliga teknokrater som endast vill suga ut varenda jävla krona vi har? Snart ska vi fan ibte få äga nåt längre, inte ens vår privacy och freedom

Vilka metoder finns för att bypass youtube's dumma anti-adblock? (Mod får gärna flytta till rätt forum om fel)
allt har sakta men säkert gått käpprätt åt helvete sedan judarna på Jewgle köpte Judetuben, varför är jag inte förvånad?

TS du kan skaffa brave browser, det fixade skiten för mig, får inga ads och skit mer.
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2023-10-28 kl. 11:35.
Citera
2023-10-28, 19:25
Medlem
Har adblocker och för 2 veckor sedan fick jag varningar från youtube att det inte var tillåtet.
Några dagar senare gick det inte att se videor alls med adblock på.
Jag stängde aldrig av adblock eftersom youtube inte kan utpressa mig på så vis.

För några dagar sedan däremot har jag kunnat se youtube som vanligt, trots adblock.

Stänger dom av en bara för att testa om jag stänger av adblock och om jag inte gör det så tänker dom att dom ändå vill ha kvar mig som användare och låter mig köra med adblock?

Har gått över till soundcloud för att lyssna på musik också sen youtube började med denna hets.
Faktskt ganska bra sida och man hittar mycket ny musik som man annars inte skulle gjort på youtube.
Citera
2023-10-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Man kan ju förstå att Google vill att folk ska betala för Youtube Premium. Google är ju ett vinstdrivande företag och då gäller det att få folk att se reklamen eller betala en månadsavgift för att slippa reklamen.

Youtubers sam google har tjänat miljoner och tom miljarder även när adblock var tillåtet, så det argumentet är ganska dåligt.
Google eller youtube förlorar inget på att vissa använder adblock.
OM dessa personer inte hade användt adblock, då hade dom ju tjänat mer pengar, men om adess personer slut använda youtube pga adbloc förbjuds, då tjänar dom ju inget på det.

Det är som att man har 500k besökare på sin hemsida och tjänar mycket pengar på dom, men sen kommer man på att man kan dra in ännu mer genom att tvinga på dom reklam.
Mycket ska ha mer som man säger.
Senast redigerad av kryptonitmannen 2023-10-28 kl. 19:31.
Citera
2023-10-28, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Youtubers sam google har tjänat miljoner och tom miljarder även när adblock var tillåtet, så det argumentet är ganska dåligt.

Det är som att man har 500k besökare på sin hemsida och tjänar mycket pengar på dom, men sen kommer man på att man kan dra in ännu mer genom att tvinga på dom reklam.
Mycket ska ha mer som man säger.
Varför är det ett dåligt argument? Klart de vill tjäna mer om de har möjlighet.
Citera
2023-10-28, 19:36
Medlem
Kackotopis avatar
uBlock Origin funkar för mig som vanligt i Firefox/LibreWolf.
Senast redigerad av Kackotopi 2023-10-28 kl. 19:39. Anledning: Lade till i vilka webbläsare där det funkar, för det kan vara relevant.
Citera
2023-10-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Varför är det ett dåligt argument? Klart de vill tjäna mer om de har möjlighet.

Förstår dom vill tjäna mer pengar, men risken är ju att dom pga det gör youtube sämre och förlorar mer användare.
Är man bara en pengakåt jävel så förstår jag att man itne bryr sig om användare.

Kan tänka mig googles vd skriver till sina anställda:
"kära medarbetare, förra året tjänade vi 500 miljarder, men i år, i år, då jävlar ska vi maximera vinsterna ännu mer och tjäna 1000 mljarder, minnst".

Stor skillnad på att behöva pengar för att utveckla företaget mot för att endast behöva pengar bara för att.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in