Citat:
Ursprungligen postat av
Triphe
Dessvärre inte, hoppade av inför test 2 föregående omgång då annat kom iväg men sitter just nu och väntar svar från test 1.
Kan du berätta mer om hur processen såg ut från test 2 och framåt? Fick du plats direkt eller i reservplats?
Jag fick reservplats, minns inte exakt nummer men det var typ 13-15 eller nåt så jag trodde inte jag skulle komma in men nu är jag igång! Lite förvånad att det kan bli så många avhopp i en klass med 33 platser, men det är som det är.
Test två var inte helt olik test 1, men lite mer avancerad nivå. Samma, men svårare.
Test tre innehöll bl a ett motoriktest för öga/handkoordination där man på en dator skulle styra en prick genom en bana utan att kollidera med väggarna, detta tyckte jag var ganska enkelt. Man testade vilken joystickrörelse som var upp/ner och höger/vänster (det var inte helt intuitivt), sen körde man ett par gånger och blev snabbare varje gång.
Det skulle också vara en psykologintervju, men den togs i mitt fall (kanske för alla?) löpande under dagen då man gick där och småpratade med psykologen (och hans fru) mellan testerna, sen var det klart. Kändes aldrig som att man blev intervjuad, även om de förstås var uppmärksamma på allt man sade.
Efter antagningsbesked gjorde jag läkarundersökning som fick godkänt och sen var det bara att vänta på kursstart.
Jag har nu gått mina tre första dagar och hittills är det bara kul och intressant! Väldigt blandad grupp med åldrar mellan nyss-slutat-gymnasiet och pension-inom-tio-år.